Suzuki Kizashi

Model
Suzuki Kizashi Zobacz 5 zdjęć

Suzuki Kizashi

Kizashi to model klasy średniej (segment D) produkowany od 2009 roku przez japońską firmę samochodową Suzuki. Słowo Kizashi po japońsku ma wiele znaczeń, może oznaczać na przykład ‘znak’ czy ‘ostrzeżenie’. Oczywiście nazwa samochodu jest celowa i ma się kojarzyć nabywcom z czymś ważnym pojawiającym się w ich życiu.

Wizualnie samochód bazuje na dwóch prototypach. Pierwszym z nich był Kizashi Concept, drugim – Kizashi 2 Concept. Choć seryjny samochód nie wygląda tak samo jak auta koncepcyjne, to wiele elementów karoserii i cały jej styl są podobne do obu zaprezentowanych wcześniej aut. Auto jest oferowane tylko z jednym nadwoziem – jako sedan.

W Kizashi wzrok przyciąga wiele detali. Są nimi na przykład nietypowo wyglądające reflektory przednie, które na pierwszy rzut oka wydają się za duże, lub atrapa chłodnicy, której wypełnienie sprawia wrażenie, jakby zostało wykonane z grubego drutu. Dzięki temu osłona chłodnicy przypomina te stosowane w sportowych samochodach. Ciekawie prezentują się też zachodzące aż na boki samochodu tylne światła zespolone. Ogólnie karoseria sprawia wrażenie bardzo umięśnionej.

Wnętrze Kizashi jest wystarczająco duże, by spokojnie mogły podróżować w nim cztery osoby. Pewien problem może stanowić zajęcie środkowego miejsca na tylnej kanapie, ale jazda w komplecie pasażerów nie jest zbytnio uciążliwa. Pasażerom nie zabraknie przestrzeni na nogi ani nad głowami.

Kabina Suzuki została wykonana z dobrych materiałów, a jej elementy dobrze spasowano. Pod względem jakości wykonania auto przebija wielu swoich konkurentów.

Wyposażenie Kizashi jest bardzo bogate już w podstawowej wersji. Auto ma skórzane siedzenia z przodu, wyposażone w elektryczną regulację. Skórą obszyte są też inne detale w kabinie pasażerskiej. Oprócz nich są jeszcze dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, trzystopniowy system ogrzewania foteli czy elektrycznie otwierany szyberdach. Auto ma też niezłej jakości system dźwiękowy, a jego atutem jest dobre wyciszenie wnętrza.

Problemem może być za to widoczność z wnętrza. Przyczyną są między innymi dość szerokie słupki.
Auto prezentuje też wysoki poziom wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa. Seryjnie montowane są ABS z EBD, ESP, BAS, system dynamicznej kontroli jazdy SVDC, a także ksenonowe reflektory z funkcją automatycznego uruchamiania po zmroku. Suzuki nie zapomniało także o poduszkach powietrznych. W samochodzie jest ich aż siedem. Dwie poduszki powietrzne ochronią osoby siedzące z przodu przy zderzeniu czołowym, dwie również przy zderzeniu bocznym. Do tego są kurtyny powietrzne dla wszystkich zasiadających we wnętrzu japońskiego samochodu oraz poduszka gazowa chroniąca kolana kierowcy.

Co ciekawe, jedynym elementem, który może wybrać nabywca wozu z bardzo krótkiej listy wyposażenia dodatkowego, jest napęd na wszystkie koła. W podstawowej wersji samochód ma napęd na przód. Odmiana z napędem na cztery koła jest wyposażona w bezstopniową, zautomatyzowaną skrzynię CVT. Niezbyt szybko zmieniająca biegi skrzynia zachęca do spokojnej jazdy, dzięki czemu kierowca oszczędza paliwo.

Jedynym dostępnym w tym wozie silnikiem jest 2,4-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 178 KM przy 6000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm dostępnym przy 4000 obr./min. Dzięki niemu ważące nieco ponad 1500 kg Suzuki przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,8 s i rozpędza się do 205 km/h.

Dużą zaletą tego japońskiego sedana jest niewygórowana cena wynosząca niespełna 115 000 zł za wersję z napędem na przednie koła oraz niecałe 130 000 zł za odmianę z napędem na wszystkie koła.

Szybkie fakty
MarkaSuzuki
TypSamochód osobowy

Generacje Suzuki Kizashi

Inne modele Suzuki

Suzuki Kizashi: newsy, testy i recenzje

Goodyear - konferencja

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie