Renault Fluence

Model
Renault Fluence Zobacz 5 zdjęć

Renault Fluence

W 2009 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie został zaprezentowany nowy model francuskiej marki – Renault Fluence. Następca Megane II w wersji sedan (III generacja produkowana była tylko w hatchbacku) zadebiutował na polskim rynku na początku 2010 roku. Zaprojektowano go na granicy luksusu i funkcjonalności, ponieważ plasuje się pomiędzy segmentem C (kompaktowe samochody rodzinne) a klasą średnią.

Francuska firma nie chciała uraczyć swoich klientów kolejną nudną i klasyczną wersją Megane (zresztą poprzednia generacja w wersji sedan niezbyt spodobała się użytkownikom Renault). Postanowiła więc całkowicie zmienić design z klasycznego na bardziej sportowy i udziwniony. W porozumieniu z koreańską firmą Samsung Motors powstał model Fluence (na rynek japoński został zaprezentowany jego bliźniaczy model Samsung SM3). Nowe Renault, produkowane w tureckiej fabryce Oyak-Renault, na rynkach wschodniej Europy i zachodniej Azji dostępne było w samych początkach jego produkcji, ponieważ zarząd francuskiej marki dostrzegł, że to właśnie tam kupujący najczęściej wybierają samochody typu sedan.

Chętni na zakup modelu Fluence mogą wybierać spośród czterech wersji silnikowych: 1,6 16V 110 KM; 2,0 140 KM (zasilane benzyną) oraz 1,5 dCi 90 KM i 1,5 dCi 110 KM (zasilane olejem napędowym). W 2011 roku Renault wprowadziło na europejski rynek Renault Fluence Z.E., czyli elektryczną wersję prezentowanego samochodu. Z.E. jest napędzane 95-konnym silnikiem elektrycznym, czerpiącym moc z akumulatora litowo-jonowego o wydajności 22 kW/h. Pojazd ma system odzyskiwania energii z hamowania, co pozwala na doładowanie akumulatorów podczas jazdy.

Twórcy Fluence’a zadbali o to, aby nerwowi kierowcy, którzy swój nowy samochód chcą od początku użytkować chociażby w 70%, spali spokojnie. Nowe Renault nie wymaga tego, aby w jakikolwiek sposób docierać silnik. Fakt, zaleca się oszczędzanie auta w początkowych fazach eksploatacji, ale te instrukcje nie są tak rygorystyczne jak we wcześniejszych latach. Renault postarało się także o obniżenie kosztów codziennego użytkowania pojazdu. Wydłużono okres pomiędzy wymianami oleju do 30 tys. km lub dwóch lat.

Fluence’a w rodzinie Renault można ulokować pomiędzy bardziej kompaktowym Megane a Laguną. Jednak gorliwsi kierowcy twierdzą, że młodszy model francuskiej marki powinien być postrzegany jako limuzyna wcale nie gorsza od Laguny. W sumie, dlaczego nie? Jest od niej tylko o 75 mm krótszy i ma minimalnie mniejszy (54 mm) rozstaw osi, poza tym najbogatsza opcja wyposażeniowa obu pojazdów niewiele się różni. Pojemność bagażnika przy podróży w pięć osób też jest bardzo podobna (Laguna – 450 l; Fluence - 494 l), jednak po złożeniu siedzeń ta różnica znacząco wzrasta (Fluence – 530 l; Laguna – 1377 l). Pomimo że Fluence ma w sobie więcej z limuzyny niż z auta kompaktowego, to większość części i podzespołów zaadaptowano z Renault Megane III generacji.

Podwozie i inne elementy mechaniczne to tak naprawdę Megane, ale wnętrze Fluence’a zyskało całkiem nowy wystrój. Najbardziej zauważalne są nowe, bardzo czytelne analogowe zegary (elektroniczny prędkościomierz zastąpiono klasyczną tarczą ze wskazówką), poza tym podróżujący na pewno nie będą narzekać na wygodę podczas jazdy. Mimo szarej tonacji wnętrze jest przestronne i miłe dla oka. Wyposażenie podstawowe jest bogate, można też niedrogo dokupić opcje (karta Renault Hands-Free, system nawigacji Carminat TomTom czy system nagłośnienia 3D by Arkamys).

Szybkie fakty
MarkaRenault
TypSamochód osobowy

Generacje Renault Fluence

Inne modele Renault

Renault Fluence: newsy, testy i recenzje

Goodyear - konferencja

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie