Mini Coupe

Model
Mini Coupe Zobacz 5 zdjęć

Mini Coupé

MINI Coupe, zaprezentowane w wersji produkcyjnej w czerwcu 2011 roku, to mały ścigant i zawiadiaka. Konstruktorzy nie poszli na żadne kompromisy. Nie ma słabych silników, nie ma tylnych foteli. Są dwa miejsca i czyste emocje za kierownicą.

Emocje budzi też sylwetka zaparkowanego MINI Coupé. Widać tu wyraźnie styl tej marki, objawiający się w wyglądzie przednich i tylnych lamp, a także w kształcie grilla. Sylwetka również nosi znamiona przynależności do brytyjskiej marki, ale tylko do linii okien. Powyżej to totalne szaleństwo, głównie dzięki oryginalnej konstrukcji dachu. Wygląda on tak, jakby MINI założyło czapkę z daszkiem i przekręciło go do tyłu. Oczywiście dach lakierowany jest na inny kolor niż reszta nadwozia, co dodaje autu charakteru.

Widząc ten samochód w lusterku wstecznym, można go pomylić ze standardowym MINI lub Clubmanem. Tył jednak jest oryginalny. Mimo podobnych do innych MINI lamp Coupé wyraźnie odróżnia się od reszty palety modelowej. Tylna szyba jest efektownie wygięta, a za nią, jak się wydaje, znajduje się już tylko klapa bagażnika. To teoretycznie prawda, tyle że schowany jest w niej wysuwany spojler. Tylne skrzydło pojawi się po przekroczeniu prędkości 80 km/h. To nie tylko gadżet, ale też rozwiązanie generujące więcej siły dociskowej przy wyższych prędkościach.

Wnętrze, mimo że przypomina to z innych modeli marki, jest bardziej sportowe. Znajdują się tam kolorowe wstawki, a tarcze zegarów otrzymały kolor grafitowy zamiast standardowego białego. Poza tym w środku siedzi się zupełnie jak w hatchbacku MINI lub Clumbanie. Gdy kierowca odwróci się do tyłu, nie zobaczy drugiego rzędu foteli. To było rozsądne posunięcie, ponieważ pozwoliło powiększyć bagażnik do 280 l. To o 20 l więcej niż Clubmanie. Samochód na wakacje dla dwojga? Dlaczego nie.

Tym, czym szczyci się każde MINI produkowane przez BMW, są właściwości jezdne. Wszystkie MINI prowadzą się perfekcyjnie, wersja coupé również. Wrażenia z jazdy są jeszcze lepsze dzięki obniżonej masie samochodu, a także wspominanym już spojlerze. Minusy sportowo nacechowanego zawieszenia i układu kierowniczego to oczywiście obniżony komfort przy pokonywaniu nierówności, o które na polskich drogach nietrudno.

Jednak nie jest to przecież samochód rodzinny, ale propozycja dla tych, którzy po prostu uwielbiają zasiadać za kierownicą, a im te wady na pewno nie będą przeszkadzać. Przeciwnie, będą zadowoleni z prędkości połykania zakrętów przez to auto oraz z tego, że kierownica informuje o nawet najmniejszych nierównościach nawierzchni.

W przypadku MINI Coupé nie jest dostępna wersja One (ani One D). To mądre posunięcie, bo coupé nie tylko ma wyglądać, ale też szybko jeździć, a do takiego wizerunku nie pasowałyby silniki poniżej 100 KM. Z drugiej strony słaba wersja One na pewno byłaby tańsza od podstawowego Coopera, którego ceny zaczynają się na polskim rynku od niecałych 87 tys. zł, czyli całkiem sporej kwoty. Za te prawie 90 tys. nabywca dostanie silnik 1,6 o mocy 122 KM. Mocniejszy będzie diesel 2,0 l o mocy już 143 KM (Cooper SD). To moce akceptowalne jak na tak małe i lekkie auto, ale do jego charakteru zdecydowanie bardziej pasuje turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,6 l.

W wersji Cooper S rozwija 184 KM, a w najmocniejszej, tradycyjnie nazwanej John Cooper Works, już 211 KM. MINI Coupé John Cooper Works to najszybsze seryjnie produkowane MINI. Wskazówka prędkościomierza w tej wersji przekracza napis 100 km/h już po 6,2 s. A maksymalnie tym małym potworem drogowym można pojechać aż 240 km/h. Silnik rozwija maksymalnie aż 260 Nm momentu obrotowego (280 Nm w overboost), co gwarantuje wyśmienitą dynamikę przy praktycznie każdej prędkości. Minusem tej usportowionej wersji jest cena.

MINI Coupé JCW to wydatek ponad 130 tys. zł. Czy więc warto? W skrócie - tak. Chyba że ktoś nie lubi zwracać uwagi przechodniów, ale właściciel tego auta będzie się musiał do tego przyzwyczaić.

Szybkie fakty
MarkaMini
TypSamochód osobowy

Generacje Mini Coupe

Inne modele Mini

Mini Coupe: newsy, testy i recenzje

Goodyear - konferencja

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie