Infiniti EX-Series

Model
Infiniti EX-Series Zobacz 5 zdjęć

Infiniti EX

Infiniti EX to kompaktowy crossover plasowany w segmencie „I”. Samochód jest produkowany od 2008 roku w zakładach zlokalizowanych w Japonii. Koncepcja Infiniti EX zadebiutowała w 2007 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Nowym Jorku. Auto było wówczas wyposażone w silnik V6 połączony z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów, napęd na cztery koła, system AVM i LDP, duże reflektory w kształcie litery L z systemem doświetlania zakrętów oraz zintegrowane światła przeciwmgielne. Nie obyło się także beż świateł w technologii LED. Produkcyjna wersja Infiniti EX została zaprezentowana w 2007 roku podczas Pebble Beach Concours d'Elegance. W Japonii auto jest sprzedawane jako Nissan Skyline Crossover.

Mierzące 4630 mm długości, 1803 mm szerokości oraz 1572 mm wysokości Infiniti EX oferowane jest wyłącznie w jednej wersji nadwozia: jako 5-drzwiowy SUV. EX łączy cechy sportowego coupé oraz praktycznego SUV-a. Taki efekt udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu kilku zabiegów, w tym m.in. dzięki poprowadzeniu linii nadwozia w taki sposób, aby ostro upadała w miejscu bagażnika. Daje to wrażenie dynamicznego kształtu, który jest cechą charakterystyczną Infiniti EX. Co ciekawe, nadwozie Infiniti EX pokryto specjalną powłoką lakierniczą o nazwie Scratch Shield, która pod wpływem ciepła eliminuje ewentualne drobne zadrapania.

We wnętrzu Infiniti EX jest znacznie mniej miejsca, niż mogłoby się wydawać, patrząc na auto z zewnątrz. Na przestronność nie będą narzekać jedynie kierowca i pasażer z przodu. Z tyłu wyższym osobom może zabraknąć miejsca na głowę. Materiały wykończeniowe oraz ergonomia Infiniti EX są za to na najwyższym poziomie. Wyposażenie obejmuje m.in. sześć poduszek powietrznych, aktywne zagłówki przednich foteli, tempomat, panoramiczną kamerę cofania oraz zintegrowany system informacji i rozrywki o nazwie Infiniti Connectiviti (system Bluetooth oraz kontrola nad systemem nagłośnienia Bose).

Infiniti EX oferowane jest w Europie w dwóch wersjach: jako EX30d oraz EX37. EX30d napędza 3,0 l silnik wysokoprężny o mocy 238 KM i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje on wyłącznie z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów, która przenosi napęd na cztery koła. Auto z taką konfiguracją przyspiesza do setki w 7,9 s oraz osiąga prędkość maksymalną 221 km/h. Główną zaletą tej jednostki jest niewielkie spalanie, które wynosi średnio 7,2 l ropy na 100 km w cyklu pozamiejskim.

Infiniti EX37 wyposażone jest w motor benzynowy o pojemności 3,7 l, który generuje 320 KM oraz 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint 0-100 km/h trwa 6,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 240 km/h. Silnik współpracuje z 7-biegową automatyczną przekładnią, która przenosi napęd na cztery koła. Średnie spalanie oscyluje w graniach 8,6 l paliwa na 100 km w cyklu pozamiejskim. Obie jednostki spełniają normę emisji Euro 5.

Na rynku amerykańskim Infiniti EX oferowane jest również w wersji EX35 z silnikiem o pojemności 3,5 l, mocy 300 KM i 343 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na rynku chińskim, rosyjskim i ukraińskim dostępny jest także model EX25 z 2,5 l silnikiem V6 o mocy 235 KM i 263 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Infiniti EX bazuje na tej samej płycie podłogowej, na której opierają się modele G, M oraz FX.

Plusy:
+ Mocna gama jednostek napędowych
+ Dostępność w ofercie wariantu wysokoprężnego
+ Bardzo bogate wyposażenie, które obejmuje wiele elektronicznych nowinek
+ Materiały wykończeniowe
+ Bardzo dobre właściwości jezdne
+ Precyzyjna skrzynia biegów
+ Atrakcyjna cena
Minusy:
- Wyciszenie
- Przestronność oraz pojemność bagażnika (340 l, bez możliwości rozłożenia siedzeń)
- Spalanie jednostki benzynowej

Szybkie fakty
MarkaInfiniti
TypSamochód osobowy

Generacje Infiniti EX-Series

Inne modele Infiniti

Infiniti EX-Series: newsy, testy i recenzje

Goodyear - konferencja

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie