Ford Cougar

Model
Ford Cougar Zobacz 5 zdjęć

Ford Cougar

Pierwsze egzemplarze Forda Cougara zjechały z linii produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych w 1998 roku. Początkowo były dostępne jedynie na Nowym Kontynencie pod marką Mercury. Ten model należący do segmentu G miał swoją premierę na rynku europejskim latem tego samego roku. Auta produkowano w niemieckich fabrykach. W Polsce sprzedaż tego 2-drzwiowego coupé wystartowała w 1999 roku. Nadwozie Cougara zaprojektowano w stylu New Edge, co upodabnia go do innego modelu Forda – Pumy. Zresztą oba samochody zaskoczyły odbiorców wyglądem – nowoczesnym jak na lata swojej premiery. Przechodnie i kierowcy zwracają uwagę na to auto, kiedy pojawi się na ulicy, a trzeba przyznać, że nie zdarza się to często.

W gamie dostępnych jednostek znajdują się zaledwie dwa silniki: 2-litrowy Zetec oraz widlasta szóstka Duratec o pojemności 2,5 l, o mocy odpowiednio 130 i 173 KM. Napędzany za ich pomocą Cougar gwarantuje dość zadowalający komfort jazdy, ale przy słabszej z wymienionych jednostek trudno mówić o dobrej dynamice. Auto dostępne jest w wersji z 5-biegową przekładnią manualną oraz 4-biegową skrzynią automatyczną. Płyta podłogowa, elementy zawieszenia oraz silniki Cougara zapożyczono z Forda Mondeo.

Aby zapewnić użytkownikom bezpieczeństwo podczas podróży, Ford wyposażył ten model w poduszki powietrzne kierowcy oraz pasażera. Dostępne są również poduszki boczne. Samochód ma również system wspomagania hamowania ABS, co doceni każdy kierowca prowadzący w trudnych warunkach pogodowych. Cougara dobrze zabezpieczono przed próbami kradzieży. Spokojny sen właścicielom gwarantują immobiliser, zdalnie sterowany podwójny system zamknięć oraz alarm.

Cougar nie doczekał się drugiej generacji ani liftingu, ale dostępna jest jego bogatsza wersja. Wybór lepiej wyposażonego wariantu możliwy był jedynie w przypadku modeli z mocniejszym silnikiem. Tym, co odróżnia bogatszą wersję od zwykłych modeli, są skórzane, podgrzewane siedzenia przednie z sześciostopniową regulacją fotela kierowcy oraz sześciogłośnikowy system audio z sześciopłytowym odtwarzaczem CD.

Model ten dostępny był w 5 wersjach kolorystycznych: czarnej, srebrnej, niebieskiej (jedynie w latach 1997-2000), zielonej (2000-2001) oraz malinowej czerwieni (1998-2000, tylko w Europie). Wnętrze Cougara jest przyjemne dla oka, zaprojektowane ze smakiem, choć bez polotu. Pasuje to po prostu do charakteru samochodu. Niestety, łatwo dojść do wniosku, że projektanci nie przywiązali zbyt wielkiej wagi do tego, że samochodem tym mogą podróżować również pasażerowie zasiadający na tylnych siedzeniach. Miejsca na nogi jest bardzo mało. Wyższe osoby muszą uważać na głowę, a o ich bezpieczeństwie muszą pamiętać również osoby zamykające klapę bagażnika. O konieczności zachowania ostrożności w takich wypadkach przypomina nawet nalepka na tylnej szybie auta. Kolejną niedogodnością dla osób podróżujących na tylnych siedzeniach są niewygodne fotele – ta wada da się we znaki już wszystkim użytkownikom, bez względu na ich wzrost.

Do zalet Cougara z pewnością należy zaliczyć jego niebanalny wygląd, co ucieszy wszystkich kierowców lubiących wyróżniać się na ulicy. Ponadto wnętrze, może i estetyczne, często wydaje trzeszczące dźwięki, czego powodem mogą być użyte materiały. Ciekawa linia nadwozia skutkuje ograniczoną widocznością, co może być problematyczne. Najczęściej usterkom ulega zawieszenie oraz układ elektryczny. Cougar swego czasu był obiektem pożądania młodych kierowców, których jednak nie było na niego stać, a osoby o grubszych portfelach zazwyczaj wybierały modele w podobnej cenie, ale o większych możliwościach. Model nie odniósł więc sukcesu ani w Stanach Zjednoczonych, ani na Starym Kontynencie, więc po czterech latach (2002 rok) zakończono jego produkcję.

Szybkie fakty
MarkaFord
TypSamochód osobowy

Generacje Ford Cougar

Inne modele Ford

Ford Cougar: newsy, testy i recenzje

Goodyear - konferencja

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie