Acura RDX

Model
Acura RDX Zobacz 5 zdjęć

Acura RDX

Pierwsze egzemplarze modelu RDX trafiły do salonów samochodowych w 2006 roku. Produkowany w Stanach Zjednoczonych, 5-drzwiowy SUV ma sylwetkę podobną do BMW X5, choć z pewnością kształt jego grilla jest na tyle niepowtarzalny, że trudno pomylić go z jakimkolwiek innym samochodem. W modelu tym połączono sportowy charakter i elegancję.

W gamie dostępnych silników figuruje tylko jeden motor: turbodoładowana, rzędowa czwórka o pojemności 2,3 l. Silnik ten ma podwójny wałek rozrządu i legitymuje się mocą 243 KM. Nie można także wybrać skrzyni biegów. Na rynku dostępna jest wyłącznie 5-biegowa, automatyczna przekładnia. Dwie opcje są zaś przy konfiguracji rodzaju napędu: można zdecydować się na przełożenie mocy na przednią oś lub na wszystkie koła. Tak jak w innych modelach Acury w RDX pojawił się system SH-AWD.

Wnętrze modelu RDZ jest utrzymane w stylistyce nowoczesnej, lecz nie przesadzonej elegancji. Łączy go to ze starszym rodzeństwem. Zgrabnie wyprofilowane fotele zapewniają wysoki komfort podróży. Elementy wykończenia wykonane z drewna nadają wnętrzu przytulny i elegancki charakter. Różne schowki (w tym jeden z możliwością chłodzenia zawartości), maty oraz siatki znacznie zwiększają ergonomię pojazdu, czyniąc go praktycznym w użytkowaniu.

Jak większość modeli Acury, również ten wyposażony jest w dobry jakościowo system audio, kompatybilny z iPodem oraz z możliwością podłączenia odtwarzaczy przez USB. W standardowej wersji samochód występuje z szyberdachem, skórzanymi fotelami oraz klimatyzacją. Możliwe jest też wykonywanie połączeń telefonicznych z wykorzystaniem Bluetootha, dzięki czemu kierowca może w pełni skupić się na jeździe nawet podczas rozmowy przez telefon (nie ma potrzeby odrywania rąk od kierownicy).

Nadwozie modelu RDX zostało tak zaprojektowane, aby w jak największym stopniu pochłaniało energię w razie kolizji. W standardzie model ten występuje z sześcioma poduszkami powietrznymi. Tak jak w przypadku rodzeństwa RDX-a, bezpieczeństwo samochodu jest bez zarzutu. Dobrze skonfigurowane zawieszenie daje wiele możliwości zarówno w terenie, jak i w trasie. Skrzynia biegów działa bardzo płynnie, a gałka jej dźwigni dobrze leży w dłoni. Podobnie przyjemna w użytkowaniu jest kierownica, pokryta perforowaną skórą w partiach, które zazwyczaj mają kontakt z dłońmi.

W 2010 roku przeprowadzono facelifting modelu, jednak zmiany były niewielkie. Przy odpowiednim trybie jazdy silnik może być bardzo wydajny, a co za tym idzie – ekonomiczny. Auto prowadzi się przyjemnie i pozwala czerpać radość z jazdy, przede wszystkim dzięki zawieszeniu. Po samochodzie o takich gabarytach moglibyśmy oczekiwać większej przestrzeni zarówno w kabinie, jak i w bagażniku.
Wyposażenie oferowane w wersji standardowej nie należy, niestety, do najbogatszych. Większość sprzętów i systemów zastosowano już w starszych modelach Acury. Wadą samochodu są niewielkie rozmiary przycisków znajdujących się na desce rozdzielczej, przez co opanowanie ich sprawnej obsługi może zająć trochę czasu. Przy tak dużej masie auta silnik mógłby mieć większą moc – z pewnością poprawiłoby to niezbyt dobrą dynamikę jazdy. Należy przyznać, że konkurencyjne modele dają większe możliwości.

Do najczęstszych usterek RDX-a zaliczają się problemy z silnikiem, awarie klimatyzacji, nieprawidłowa praca tempomatu oraz kłopoty z systemem Bluetooth. Nierzadkim utrapieniem właścicieli tego auta są trzeszczące elementy wnętrza. Acura RDX oferowana jest na rynku w całkiem rozsądnej cenie. Kierowcy europejscy, którzy decydują się na ten samochód, podejmują ryzyko: dostępność części zamiennych jest przeciętna. Za oceanem auto również nie zyskało szerokiego grona fanów. Produkcja kolejnych egzemplarzy modelu trwa jednak nieustannie.

Szybkie fakty
MarkaAcura
TypSamochód osobowy

Generacje Acura RDX

Inne modele Acura

Acura RDX: newsy, testy i recenzje

Goodyear - konferencja

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie