Suzuki Liana

Model
Suzuki Liana Zobacz 4 zdjęcia

Suzuki Liana

Liana to model kompaktowego samochodu (segment C) wytwarzanego w latach 2001-2007 przez japońską firmę samochodową Suzuki. Model Liana sprzedawano pod różnymi nazwami. W Stanach Zjednoczonych oferowany był jako Aerio, na wybranych innych rynkach jako Baleno New G. Z kolei w Chinach auto nosiło nazwę Changhe-Suzuki Liana. Wytwarzano je w Japonii i Pakistanie.

Na większości rynków Liana zastąpiła Baleno (zwane też Esteem lub Cultus Crescent), ale gdzieniegdzie była bezpośrednim następcą wysłużonego modelu Swift.

Od początku Lianę sprzedawano z dwoma rodzajami nadwozia. Pierwszym był 4-drzwiowy sedan, a drugim 5-drzwiowy hatchback. Linie karoserii były bardzo spokojne i auto nie wyróżniało się w żaden sposób na tle konkurencji. Jednak stonowana w kształtach karoseria również starzała się wolniej niż w pozostałych samochodach.

Choć Liana nie miała specjalnie dużego rozstawu osi, chwalono ją za dużą ilość miejsca w kabinie pasażerskiej. Dużą przestrzeń udało się wygospodarować dzięki specjalnej konstrukcji foteli. Siedziska były umieszczone dość wysoko, co sprawiało, że pozycja pasażerów bardziej przypominała siedzenie na krześle niż samochodowym fotelu. Dzięki takiej pozycji łatwiej było wygospodarować miejsce na nogi podróżujących. Ponieważ Liana należała do dość wysokich aut, nie było problemu z brakiem przestrzeni nad głowami.

Takie, a nie inne ustawienie i konstrukcja foteli sprawiały, że nieco ograniczona była przestrzeń bagażowa. Trzeba jednak przyznać, że bagażnik nie należał do najmniejszych w klasie i spokojnie pozwalał na załadowanie sporej ilości bagaży.

Podobnie jak w wielu samochodach kompaktowych w Lianie producent nieco oszczędził na wygłuszeniu wnętrza, przez co do kabiny dostają się szumy powietrza opływającego nadwozie przy szybszej jeździe. Jest to jednak norma w tym segmencie i trudno traktować ją jako wielką wadę.

Za to duży minus stanowiło niepewne i nerwowe prowadzenie Suzuki Liany. Wynikało to ze złej konstrukcji zawieszenia samochodu. Usterkę udało się usunąć dopiero podczas modernizacji w 2004 roku. Odbyło się to jednak w pewnym stopniu kosztem komfortu jazdy, bo zawieszenie zostało m.in. utwardzone, na co uskarżali się właściciele nowszych wersji tego wozu.

Auto mogło się za to pochwalić bardzo bogatym wyposażeniem seryjnym. Obejmowało ono cztery poduszki powietrzne (dwie przednie i dwie boczne) dla kierowcy i pasażera, ABS z EBD, wspomaganie kierownicy, światła przeciwmgielne, klimatyzację, podgrzewane przednie fotele, elektryczne sterowane szyby, elektrycznie regulowane oraz podgrzewane lusterka , centralny zamek z alarmem i dobrej jakości zestaw audio.

W Europie (w Polsce) Liana występowała z trzema silnikami, spośród których dwa były benzynowe. Mniejszy miał 1,3 l objętości skokowej i 90 KM mocy maksymalnej, a większy objętość skokową 1,6 l i moc 103 KM (107 KM po modernizacji w 2004 roku).

Trzecim silnikiem był diesel o objętości skokowej 1,4 l. Wyposażona w turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail jednostka napędowa osiągała moc 90 KM.

W Stanach Zjednoczonych pod maską Liany mogły się też znaleźć jednostki benzynowe o objętości skokowej 1,5 l, 1,8 l (moc 125 KM), 2,0 l (moc maksymalna 147 KM) czy 2,3 l (o mocy 156 KM). Na tamtejszym rynku Liana dostępna była także w wersji z napędem na wszystkie koła (normalnie miała napęd na przód).

Mimo wielu zalet, na przykład solidnego wykonania i niewielkiej awaryjności, Liana nie zdobyła w Polsce popularności. W 2007 roku zastąpił ją skonstruowany wspólnie z Fiatem model SX4.

Szybkie fakty
MarkaSuzuki
TypSamochód osobowy

Generacje Suzuki Liana

Inne modele Suzuki

Suzuki Liana: newsy, testy i recenzje

Goodyear - konferencja

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie