Subaru Tribeca

Model
Subaru Tribeca Zobacz 7 zdjęć

Subaru Tribeca I

Tribeca to samochód typu crossover SUV średnich rozmiarów, produkowany od 2005 roku przez japoński wielobranżowy koncern Fuji Heavy Industries pod marką Subaru.

Tribeca pierwszej generacji pojawiła się w 2005 roku. Na wielu rynkach auto oznaczane było symbolem B9 Tribeca. Symbol B9 odnosił się do typu silnika – jednostki przeciwsobnej oraz numeru platformy podłogowej, której użyto do budowy samochodu. Z kolei nazwę Tribeca można zapisać jako TriBeCa, co jest skrótem od Triangle Below Canal, czyli nazwy kwartału mieszczącego się między nowojorskimi ulicami Canal Street, West Street, Broadway oraz Vesey Street.

Co ciekawe, model Tribeca nie był dostępny w Japonii. Tam sprzedawano podobne do niego auto o nazwie Exiga. Produkcja Tribeki odbywała się nie w Japonii, ale w Stanach Zjednoczonych.
Tribeca była drugim SUV-em w ofercie Subaru, po Foresterze. Auto opracowano na płycie podłogowej modelu Legacy.

Subaru Tribeca ma nadwozie typu kombi zamontowane na podwyższonym zawieszeniu. Za design karoserii (i kontrowersyjnie wyglądającego grilla) odpowiada hiszpańska firma Fuore Design znana z kilku projektów samochodów sportowych. Nadwozie opracowano, zanim do Fuore dołączył Andreas Zapatinas. Ten stylista odpowiada za większą część wnętrza.

Nadwozie auta jest nakreślone miękkimi liniami i wyposażone w charakterystyczną osłonę chłodnicy oraz nietypowo w tym segmencie wyglądające światła. Samochód mierzy ponad 4,8 m długości, prawie 1,9 m szerokości i niespełna 1,7 m wysokości.

Podstawową konfiguracją wnętrza jest wersja 5-osobowa, ale Tribecę można było nabyć w odmianie 7-miejscowej. W tym ostatnim przypadku dwa dodatkowe siedzenia znajdowały się w przestrzeni bagażowej, zajmując dużą część bagażnika. Oczywiście ilość miejsca na nich była bardzo ograniczona, więc nadawały się one raczej do wożenia dzieci niż osób dorosłych.

Na pozostałych pięciu miejscach siedzących pasażerowie nie mogli narzekać na brak przestrzeni nad głowami czy na nogi. Siedzenia były obszerne i zapewniały wygodną podróż nawet na długich odcinkach. Nie najlepiej było za to z widocznością na drogę. To wina niewielkich powierzchni szyb i dość szerokich tylnych słupków.

Deska rozdzielcza nie powalała stylistyką, ale też nie wyglądała siermiężnie. Materiały użyte do jej budowy były dobrej jakości i porządnie je spasowano, dzięki czemu nawet po dłuższej eksploatacji nie pojawiały się żadne trzaski we wnętrzu.

W lekko odświeżonej wersji z 2007 roku wyposażenie standardowe obejmowało takie elementy, jak: cztery poduszki powietrzne (dwie przednie i dwie boczne dla kierowcy i pasażera), ABS z EBD, ESP, kamera cofania, czujniki cofania, nawigacja satelitarna oraz wejście do iPoda. W opcji były też skórzana tapicerka, automatyczna klimatyzacja oraz kurtyny powietrzne.

Pod maską Tribeki instalowano tylko jeden silnik - 6-cylindrowy motor przeciwsobny o objętości skokowej 3,0 l. Oznaczono go symbolem EZ30. Rozwijał on moc 245 KM przy 6600 obr./min i maksymalny moment obrotowy 297 Nm przy 4200 obr./min. Jednostka napędowa miała system zmiennych faz rozrządu AVCS i układ zmiennego skoku zaworów VVL. W zasadzie jedyną wadą tego motoru była jego duża paliwożerność.

Napęd przekazywała na przednie koła 5-biegowa skrzynia automatyczna.
Jeśli chodzi o awarie, to najczęściej dochodzi do nich w skrzyni biegów, jednak nie jest to zjawisko zbyt częste. Na polskich dziurawych drogach są też problemy z elementami zawieszenia. Najczęściej chodzi o mocowanie stabilizatora oraz o głośno pracujące amortyzatory.

W 2008 roku Tribeca przeszła poważny facelifting, który zazwyczaj uznaje się za zmianę na nową generację.


Subaru Tribeca II

Tribeca to samochód typu crossover SUV średnich rozmiarów, produkowany od 2005 roku przez japoński wielobranżowy koncern Fuji Heavy Industries pod marką Subaru.

Tribeca drugiej generacji pojawiła się w 2008 roku. Nazwę Tribeca można zapisać jako TriBeCa, co jest skrótem od Triangle Below Canal, czyli nazwy kwartału mieszczącego się między nowojorskimi ulicami Canal Street, West Street, Broadway oraz Vesey Street.

Co ciekawe, model Tribeca nie jest dostępny w Japonii. Tam sprzedawane jest podobne do niego auto o nazwie Exiga. Produkcja Tribeki odbywa się nie w Japonii, ale w Stanach Zjednoczonych.
Tribeca jest drugim SUV-em w ofercie Subaru, po Foresterze. Auto opracowano na płycie podłogowej modelu Legacy.

Subaru Tribeca ma nadwozie typu kombi zamontowane na podwyższonym zawieszeniu. Za design karoserii (i kontrowersyjnie wyglądającego grilla w aucie pierwszej generacji) odpowiada hiszpańska firma Fuore Design, znana z kilku projektów samochodów sportowych. Nadwozie opracowano, zanim do Fuore dołączył Andreas Zapatinas. Ten stylista odpowiada za większą część wnętrza.
Nadwozie auta jest nakreślone miękkimi liniami. Samochód mierzy ponad 4,8 m długości, prawie 1,9 m szerokości i niespełna 1,7 m wysokości.

Chociaż na większości rynków produkowany od 2008 roku wóz określany jest jako druga seria Tribeki, to w rzeczywistości jest to auto po poważnym liftingu, który objął przede wszystkim przód. Zniknęła nie najlepiej wyglądająca osłona chłodnicy, a zastąpiło ją rozwiązanie bardziej klasyczne w designie. Inaczej wyglądają też przednie światła. Ogólnie samochód zyskał na wyglądzie, mimo że, a może dlatego że nie wygląda tak kontrowersyjnie.

Podstawowa konfiguracja wnętrza to wersja 5-osobowa, ale Tribecę można też nabyć w odmianie 7-miejscowej. W tym ostatnim przypadku dwa dodatkowe siedzenia znajdują się w przestrzeni bagażowej, zajmując dużą część bagażnika. Oczywiście ilość miejsca na nich jest bardzo ograniczona, więc nadają się one raczej do wożenia dzieci niż osób dorosłych.

Na pozostałych pięciu miejscach siedzących pasażerowie nie mogą narzekać na brak przestrzeni nad głowami czy na nogi. Siedzenia są obszerne i zapewniają wygodną podróż nawet na długich odcinkach. Nie najlepiej jest za to z widocznością na drogę. To wina niewielkich powierzchni szyb i dość szerokich tylnych słupków.

Deska rozdzielcza nie powala stylistyką, ale też nie wygląda siermiężnie, a poza tym stylem pasuje lepiej do nowego wyglądu Tribeki niż do starego. Materiały użyte do jej budowy są dobrej jakości i porządnie je spasowano, dzięki czemu nawet po dłuższej eksploatacji nie powinny pojawiać się żadne trzaski we wnętrzu.

Po modernizacji Tribeca jest dostępna w dwóch poziomach wyposażenia – Standard i Limited. W tym drugim już jako podstawowe wyposażenie są skórzana tapicerka, szklany dach czy wysokiej klasy radioodtwarzacz ze zmieniarką na sześć płyt CD. Dodatki to elektryczna regulacja foteli, komputer z wielofunkcyjnym wyświetlaczem, odtwarzacz DVD z ekranami w przednich zagłówkach i termometr temperatury zewnętrznej.

Pod maską Tribeki instalowany jest tylko jeden silnik – 6-cylindrowy motor przeciwsobny o objętości skokowej 3,6 l. Zastąpił on starszą i mniejszą jednostkę napędową oznaczoną symbolem EZ30. Ten motor nosi oznaczenie EZ36. Rozwija on moc 258 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 4000 obr./min. Jednostka napędowa ma system zmiennych faz rozrządu AVCS i układ zmiennego skoku zaworów VVL.

Napęd jest przekazywany przez 5-biegową, automatyczną skrzynię biegów na wszystkie, a nie - jak to było w poprzedniku - na przednie koła.

W Polsce Subaru Tribeca nie jest dostępne.

Szybkie fakty
MarkaSubaru
TypSamochód osobowy

Generacje Subaru Tribeca

Inne modele Subaru

Subaru Tribeca: newsy, testy i recenzje

Goodyear - konferencja

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie