SsangYong Rexton

Model
SsangYong Rexton Zobacz 7 zdjęć

SsangYong Rexton I

Rexton to średniej wielości SUV produkowany nieprzerwanie od 2001 roku przez południowokoreański koncern samochodowy SsangYong Motor Company. Model Rexton pierwszej generacji pojawił się w 2001 roku i był wytwarzany do 2006 roku. Na większości rynków Rexton jest sprzedawany pod właśnie tą nazwą. Na Sri Lance auto jest oferowane przez firmę Micro jako Micro Rexton.

W przeciwieństwie do wielu modeli SsangYonga Rexton nie wygląda nienormalnie. Nie ma nachalnej stylistyki gryzącej w oczy ani ekstrawaganckich rozwiązań designerskich. Jego nadwozie to klasyczne, sporych rozmiarów kombi z dużymi światłami z przodu i z tyłu. Drzwi są obszerne i otwierają się pod dużym kątem, co ułatwia zajmowanie miejsca w kabinie pasażerskiej. Koło zapasowe jest schowane w bagażniku, a nie przymocowane do tylnej pokrywy.

Dzięki stonowanej stylistyce Rexton znalazł znacznie więcej zwolenników niż dziwnie wyglądający Kyron. Ma to też swoje zalety przy odsprzedaży. Na pewno na Rextona znajdzie się więcej amatorów niż na Kyrona.

Wnętrze samochodu w pewnym stopniu wzorowane jest na kabinie Mercedesa-Benza Klasy ML, więc właściciel może mieć wrażenie, że gdzieś już podobne rozwiązania stylistyczne (ale nie takie same) widział. Deska rozdzielcza nie poraża oryginalnością, ale jest bardzo czytelna. Fotele są obszerne, choć brakuje im podparcia bocznego, przez co pasażerowie mogą się na nich ślizgać podczas terenowej jazdy. Problemem może być dla niektórych niewielki zakres regulacji w pionie. Za to miejsca na nogi i nad głową nikomu nie zabraknie ani z przodu, ani z tyłu. Na tylnej kanapie swobodnie mogą podróżować trzy osoby. W razie potrzeby można dostawić dwa siedzenia w bagażowej części Rextona, ale tam powinny siadać już tylko dzieci.

Jeśli właściciel nie korzysta z trzeciego rzędu siedzeń, może liczyć na 935-litrową przestrzeń bagażową. Da się ją zwiększyć do ponad 1500 l po złożeniu tylnej kanapy.

Tym, co może razić klientów SsangYonga, jest marnej jakości materiał wykończeniowy zastosowany w kabinie pasażerskiej. Plastiki są twarde i nieprzyjemne w dotyku, ale na szczęście nie najgorzej spasowane. Za dopłatą można zamówić skórzaną tapicerkę, ale nie jest to materiał najwyższych lotów i już po paru latach używania staje się twardy i błyszczący. W standardzie instalowana jest klimatyzacja, ale i do niej można mieć pewne zastrzeżenia – nie tyle do jej wydajności, co sposobu pracy.

W wielu aspektach technicznych Rexton I oparty jest na Mercedesie Klasy ML pierwszej generacji. Podwozie pochodzi jednak z modelu Mussno. Auto ma napęd na wszystkie koła, a rozdział momentu między nimi sterowany jest przez elektronikę. Wóz jest również wyposażony w reduktor oraz sztywną oś, co predysponuje go do jazdy w warunkach terenowych.

Na rynku europejskim tego SsangYonga można kupić z dwoma silnikami. Oba budowane są na licencji Mercedesa-Benza. Mniejszy z nich to wysokoprężna jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu common rail i turbosprężarką. Instalowany z przodu wzdłużnie, prawie 2,7-litrowy motor rozwija moc 165 KM, co zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w nieco ponad 13 s. Drugim motorem jest 3,2-litrowy benzynowiec o mocy maksymalnej wynoszącej 220 KM, ale o nieco niższym momencie obrotowym niż jednostka dieslowska.

W Rextonie klienci mają do wyboru dwie skrzynie biegów. Obie mają po pięć przełożeń, ale różnią się sposobem pracy. Jedna jest skrzynią manualną, a druga automatyczną.

W 2006 roku Rexton przeszedł poważną modernizację i auto w nomenklaturze SsangYonga jest określane jako Rexton drugiej generacji.

SsangYong Rexton II

Model Rexton drugiej generacji pojawił się w 2006 roku i jest wytwarzany do dziś. Na większości rynków Rexton występuje pod właśnie tą nazwą. Na Sri Lance auto jest oferowane przez firmę Micro jako Micro Rexton. Wóz montowany jest w Korei Południowej i na Sri Lance.

W przeciwieństwie do wielu modeli SsangYonga Rexton nie wygląda nienormalnie. Nie ma nachalnej stylistyki gryzącej w oczy ani ekstrawaganckich rozwiązań designerskich. Jego nadwozie to klasyczne, sporych rozmiarów kombi z dużymi światłami z przodu i z tyłu. Drzwi są obszerne i otwierają się pod dużym kątem, co ułatwia zajmowanie miejsca w kabinie pasażerskiej. Koło zapasowe jest schowane w bagażniku, a nie przymocowane do tylnej pokrywy.

W porównaniu z poprzednikiem zmieniły się światła przednie na większe, a osłona chłodnicy przypomina jeszcze bardziej niż w Rextonie I atrapę chłodnicy z Mercedesów z lat 90. ubiegłego wieku.
Dzięki stonowanej stylistyce Rexton znalazł znacznie więcej zwolenników niż dziwnie wyglądający Kyron. Ma to też swoje zalety przy odsprzedaży. Na pewno na Rextona znajdzie się więcej amatorów niż na Kyrona.

Wnętrze samochodu w pewnym stopniu wzorowane jest na kabinie Mercedesa-Benza Klasy ML, więc właściciel może mieć wrażenie, że gdzieś już podobne rozwiązania stylistyczne (ale nie takie same) widział. Deska rozdzielcza nie poraża oryginalnością, ale jest bardzo czytelna. Fotele są obszerne, choć brakuje im podparcia bocznego, przez co pasażerowie mogą się na nich ślizgać podczas terenowej jazdy. Problemem może być dla niektórych niewielki zakres regulacji w pionie. Za to miejsca na nogi i nad głową nikomu nie zabraknie ani z przodu, ani z tyłu. Na tylnej kanapie swobodnie mogą podróżować trzy osoby. W razie potrzeby można dostawić dwa siedzenia w bagażowej części Rextona, ale tam powinny siadać już tylko dzieci.

Podobnie jak poprzednik Rexton II ma obszerny bagażnik, który można powiększyć jeszcze bardziej dzięki złożeniu tylnej kanapy.

Klienci zauważą sporą różnicę, porównując jakość materiałów zastosowanych w samochodach obu generacji. W nowym wozie tworzywa się bardziej miękkie i przyjemniejsze w dotyku. Co prawda daleko im do materiałów stosowanych w samochodach renomowanych marek, ale w porównaniu z poprzednikiem widać postęp. Części są też lepiej spasowane, jednak zdarzają się egzemplarze, w których trzeszczy i skrzypi dosłownie wszystko.

Druga generacja tego wozu, podobnie jak pierwsza, w wielu aspektach technicznych oparta jest na Mercedesie Klasy ML. Podwozie pochodzi jednak z modelu Musso, tyle że zostało mocno zmodernizowane (nawet w stosunku do Rextona I). Auto ma napęd na wszystkie koła, a rozdział momentu między nimi sterowany jest przez elektronikę. Wóz jest również wyposażony w reduktor oraz sztywną oś, co predysponuje go do jazdy w warunkach terenowych.

W Polsce Rexton II występuje tylko z jednym silnikiem, ale za to w dwóch konfiguracjach. Zbudowany na licencji Mercedesa motor to jednostka wysokoprężna o objętości skokowej 2,7 l. W słabszej odmianie Xdi (270 Xdi) wyposażony w bezpośredni wtrysk typu common rail i turbosprężarkę silnik rozwija moc 163 KM przy 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 1800-3200 obr./min.

Mocniejsza jest wersja XVT (270 Xdi XVT). W tej konfiguracji motor ma filtr cząstek stałych oraz turbosprężarkę o zmiennym ustawieniu kierownic, co pozwala osiągnąć moc maksymalną 186 KM przy 4000 obr./min. Moment obrotowy silnika wynosi 402 Nm.

Na innych rynkach można też nabyć Rextona z benzynowym silnikiem o objętości skokowej 3,2 l i mocy 220 KM (moment obrotowy wynosi 312 Nm).

W zależności od wybranej jednostki napędowej realizacja napędu w tym samochodzie odbywa się przez 5-biegową, manualną skrzynię biegów lub urządzenie automatyczne o tej samej liczbie biegów.

Szybkie fakty
MarkaSsangYong
TypSamochód osobowy

Generacje SsangYong Rexton

Inne modele SsangYong

SsangYong Rexton: newsy, testy i recenzje

Goodyear - konferencja

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie