#Renault Twizy

Renault Twizy

Renault Twizy to miejski, dwumiejscowy samochód elektryczny, produkowany od 2012 roku w Valladolid w Hiszpanii.

  • Renault Twizy to miejski, dwumiejscowy samochód elektryczny, produkowany od 2012 roku w Valladolid w Hiszpanii
  • Po raz pierwszy Renault Twizy zostało przedstawione na targach samochodowych we Frankfurcie w roku 2009
  • Renault Twizy okazało się hitem - do końca pierwszego kwartału roku 2015 sprzedano aż 15 tys. egzemplarzy tego pojazdu
  • Renault Twizy standardowo nie jest wyposażone w drzwi, za które trzeba dopłacić
  • Renault Twizy jest napędzane silnikiem elektrycznym asynchronicznym o mocy 17 KM
  • Renault Twizy to idealne auto dla mieszkańców krajów, w którym panuje ciepły klimat
  • Największymi rynkami zbytu w przypadku Renault Twizy są Niemcy i Francja
  • Niewielkie rozmiary Renault Twizy są połączone z nietypowym jak na samochód układem kabiny
  • Renault Twizy ma niewielki komputer pokładowy
  • Elementy wnętrza Renault Twizy zostały zaprojektowane z dbałością o szczegóły
[1/10] Renault Twizy to miejski, dwumiejscowy samochód elektryczny, produkowany od 2012 roku w Valladolid w Hiszpanii

Auto zostało po raz pierwszy przedstawione na targach samochodowych we Frankfurcie w roku 2009 jako pojazd koncepcyjny. Dwa lata później Renault ogłosiło, że wprowadzi Twizy do produkcji. Pierwsze auta pojawiły się na rynku w marcu 2012. Samochód okazał się hitem - do końca pierwszego kwartału roku 2015 Renault sprzedało aż 15 tys. egzemplarzy tego pojazdu. Największymi rynkami zbytu są Niemcy i Francja.

Renault Twizy ma bardzo charakterystyczny wygląd. Niewielkie rozmiary połączone są z nietypowym jak na samochód układem kabiny. Kierowca i pasażer siedzą nie obok siebie, jak na przykład w Smarcie, ale za sobą, na osi wzdłużnej pojazdu. Tylne miejsce wymaga ułożenia nóg po bokach przedniego fotela. Opcjonalnie może ono zostać zastąpione przestrzenią bagażową w droższej wersji Cargo. Dwumiejscowe Twizy nie dysponuje bagażnikiem. Jedyna przestrzeń na przedmioty to dwa nieduże schowki na podszybiu oraz podłoga.

Twizy przeznaczone jest przede wszystkim dla krajów z ciepłym klimatem. Standardowo nie jest ono wyposażone w drzwi. W Polsce wymagają one dopłaty w wysokości 1500 zł. Są to wykonane z tworzywa, otwierane do góry skrzydła z półprzezroczystą dolną częścią. Nie są wyposażone w szybę, więc stanowią tylko częściową osłonę.

Dodatkową ochronę zapewnia czołowa poduszka powietrzna kierowcy. Przednie miejsce jest też wyposażone w czteropunktowe pasy bezpieczeństwa. Składają się one ze standardowych samochodowych pasów trzypunktowych oraz dodatkowej szelki z prawej strony. Fotel kierowcy wykonany z tworzywa jest także dodatkowo wyposażony w odpływ.

Wśród nietypowych dla samochodów dodatków znajdujących się na liście wyposażenia Twizy, można wymienić także sygnał dźwiękowy uruchamiany z manetki przy kierownicy. Służy on ostrzeganiu pieszych i innych uczestników ruchu drogowego o zbliżającym się cichym samochodzie elektrycznym. Jest to sygnał znacznie cichszy niż klakson.

Renault Twizy jest napędzane silnikiem elektrycznym asynchronicznym o mocy 17 KM. Moment obrotowy tej jednostki wynosi 57 KM i pozwala rozpędzić się maksymalnie do 80 km/h. Zasięg Twizy na w pełni naładowanych akumulatorach o pojemności energetycznej równej 6,1 kWh wynosi 100 km zgodnie z cyklem NEDC.

Ceny Renault Twizy w Polsce zaczynają się od 33 900 zł. Wersja Cargo kosztuje 38 100 zł.