#Opel Omega

Opel Omega

Opel Omega należy do klasy wyższej-średniej samochodów osobowych, za jego produkcję w latach 1986–2003 odpowiadał koncern General Motors. Powstały dwie generacje Omegi, znane jako A i B – wyprodukowano w sumie niemal 800 tys. egzemplarzy.

  • Opel Omega to auto klasy wyższej-średniej produkowane w latach 1986-2003. Przez 17 lat produkcji powstały dwie generacje Omegi
  • Samochód zastąpił model Rekord produkowany w latach 1953-1986
  • Producent oferował aż kilkanaście jednostek benzynowych oraz cztery diesla. Najmocniejszym silnikiem była R6-tka 4.0 o mocy 272 KM
  • Opel Omega wykorzystuje tylny napęd oraz 5-biegową, manualną lub 4-biegową, automatyczną skrzynię biegów
  • Niestety Omega jest dość paliwożerna. W cyklu miejskim spalanie może wynieść nawet 17 l na 100 km
  • Na rynku znajdziemy bez problemu tanie części zamienne do tego modelu
  • Użytkownicy Omegi skarżą się na usterki układu hamulcowego. Częstym problemem są także wycieki oleju silnikowego i zrywanie się paska klinowego
  • Samochód zyskał swoją popularność dzięki dobrym osiągom, wygodnym wnętrzu i bogatemu wyposażeniu
  • Omegi opuszczały fabrykę w dwóch typach nadwozia: sedan i kombi
  • W przypadku nadwozia kombi pojemność bagażnika wynosiła od 540-1850 litrów
  • W sprzedaży były także modyfikowane wersje Omegi z obniżonym zawieszeniem oraz sportowym wyglądem
  • EVO 500 to usportowiona wersja Omegi
  • Cena Opla Omegi na rynku aut używanych nie należy do wygórowanych. Model nie wymagającego dużego nakładu finansowego znajdziemy już za nieco ponad 3000 zł
  • Następcą Omegi został Opel Signum
  • Wnętrze Opla Omegi
  • Konkurencję dla Omegi stanowiły m.in Honda Legen, BMW E39 oraz Volvo V70
  • W testach zderzeniowych Euro NCAP przyznano Omedze 3 na 6 gwiazdek
[1/17] Opel Omega to auto klasy wyższej-średniej produkowane w latach 1986-2003. Przez 17 lat produkcji powstały dwie generacje Omegi

Opel Omega – informacje ogólne

Reprezentujący segment E model Opel Omega był następcą samochodu Opel Rekord, od 1993 roku uznawany był za flagowy model tej marki. Omegę charakteryzuje szeroki wybór silników, dość duże wymiary, a do tego nowoczesne w porównaniu do poprzednika wyposażenie (komputer pokładowy czy schowek z klimatyzacją). Konkurencję rynkową Opla Omegi stanowiły między innymi następujące auta: Audi 100, Ford Scorpio, BMW E34, Mercedes-Benz W124 i Renault 25.

Opel Omega – dane techniczne

Produkowany przez blisko dwadzieścia lat Opel Omega dostępny był w dwóch wersjach nadwozia: sedan i kombi. Wykorzystuje on napęd tylny i manualne (5-biegowe) bądź automatyczne (4-biegowe) skrzynie biegów Omega oferuje bardzo szeroki wybór silników benzynowych oraz diesla, których moc wynosi 73–218 KM, a możliwa do uzyskania maksymalna prędkość to od 163 do ok. 240 km/h.

W autach Opel Omega znajdują się pojemne bagażniki 520 l (do max. 1460 l) w sedanach do nawet 1850 l w kombi. Już pierwsze egzemplarze tego modelu wyróżniały się dużym rozstawem osi (2,73 m); długość auta to ok. 4,7 m, szerokość 1,7–1,9 m, natomiast wysokość osiąga ok. 1,4–1,5 m.

Opel Omega – spalanie

Średnie spalanie samochodów Opel Omega mieści się w granicach 8–10 l/100 km. W cyklu miejskim liczby są zdecydowanie wyższe i w przypadku silników benzynowych wynoszą 14–17 l/100 km; auta korzystające z diesla palą ok. 8–10 litrów na 100 km. Zużycie przez Omegę paliwa na trasie znajduje się na poziomie 5–7 litrów na każde 100 km.

Opel Omega – awaryjność

Do najczęstszych problemów dotykających auta Opel Omega należą wycieki oleju z silnika, zrywanie się paska klinowego i nieszczelny układ hamulcowy czy chłodniczy. Jako że model Omega ma już swoje lata, trzeba więc liczyć się z pojawianiem się wielu licznych rdzy, a także zainwestować w zawieszenie – remontu mogą wymagać wahacze, sprężyny i amortyzatory.

Opel Omega – opinie

Plusem wiekowych już dzisiaj egzemplarzy Omega może się wydawać cena, trzeba jednak pamiętać o raczej nieuniknionej potrzebie dokonania licznych inwestycji na naprawę usterek czy wymianę osprzętu. Jeśli komuś to nie przeszkadza, może cieszyć się łatwo dostępnymi i tanimi częściami zamiennymi. Samochód przez lata był popularny na rynku pojazdów używanych ze względu na dobre osiągi w przypadku mocniejszych silników, sporą wygodę, bogate wyposażenie i prostotę.

Używany Opel Omega B - limuzyna za grosze
Bartosz Pokrzywiński

Używany Opel Omega B - limuzyna za grosze