Hyundai Tucson 1 generacji

Generacja
Hyundai Tucson 1 generacji Zobacz 4 zdjęcia

Pierwsza generacja Hyundai Tucson wyjechała na ulice w 2004 roku i bliźniaczo przypominała, pod względem technicznym, model Kia Sportage drugiej generacji. Nazwa Tucson wywodzi się od drugiego co do wielkości miasta w Arizonie (USA), według niepisanej zasady nadawania modelom SUV nazw metropolii (tradycja ta narodziła się w 2000 roku, zapoczątkowana modelem Hyundai Santa Fe, a wygasła w 2006 roku przy okazji zaprezentowania Veracruz).

Hyundai Tucson 1 generacji - najważniejsze informacje

Hyundai Tuscon (produkowany w latach 2004-2010) jest trzecim z kolei samochodem terenowym ze stajni Hyundai (zaraz po Terracan i Santa Fe). Dzięki swej obszerności (długość nadwozia 4,32 m i długość rozstawu osi 2,63 m) Tuscon ze swoją przestronną kabiną świetnie nadaje się na samochód rekreacyjny – długa podróż, czy nierówna droga nie będą aż tak uciążliwe. Największym atutem Hyundaia Tucsona jest napęd na cztery koła (niedostępny w najtańszej wersji).

Gy zasiądziemy za kierownicą Tucsona, poczujemy jakbyśmy prowadzili minivan, a nie samochód terenowy. Siedzisko usytuowane jest wysoko, w środku jest przestrzennie, zaś dźwignia wychodząca ze skrzyni biegów nie znajduje się między fotelami, lecz na dole środkowej konsoli. Kokpit Hyundaia Tucson wykonany jest estetycznie, a każdy drobiazg pasuje do całości, chociaż niektórym użytkownikom mogą nie przypaść do gustu plastikowe fragmenty udające aluminium. Mimo tego małego zgrzytu estetycznego, samochód jest funkcjonalny, odznacza się przestrzennością, zaś tylna kanapa jest szeroka, a miejsca na nogi nie brakuje.

Hyundai Tucson 1 generacji - wady

Głównym mankamentem Tuscona I jest dosyć mały bagażnik, mieszczący w podstawie 325 litrów, zaś po złożeniu kanapy z tyłu, zyskamy pakowność 805 litrów. Auto nadrabia dość skromny bagażnik dużą liczbą schowków, ma m.in. podłokietnik z przodu między fotelami oraz schowek pod fotelem kierowcy.

Hyundai Tucson 1 generacji - wyposażenie

W salonach samochodowych w Polsce występują cztery typy wyposażeniowe Hyundaia Tucsona. Powszechna wersja Comfort posiada napęd jedynie na przednie koła, zaś na pokładzie samochodu w standardzie, uświadczymy takich elementów wyposażenia, jak: klimatyzacja, radiomagnetofon, centralny zamek, elektrycznie regulowane lusterka, elektrycznie podnoszone szyby (z tyłu i z przodu), immobilizer oraz ogrzewane wycieraczki na przedniej szybie. W wersji standard Hyundaia Tucsona znajdziemy również ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania na cztery koła, dwie przednie poduszki powietrzne i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach. Wersja Active Hyundaia Tucsona różni się od Comfort jedynie napędem 4x4.

Najbogatsze wersje Tucsona, zawierające w pakiecie napęd 4x4, to Elegance i Elegance Plus. W tych wersjach występują między innymi: ESP, poduszki boczne z przodu oraz kurtyny powietrzne, zaś poszczególne elementy wnętrza samochodu wykończone są skórą: fotele, obszycie gałki dźwigni biegów i kierownicy. Ponadto, wersje Elegance Tucsona zawierają: ogrzewane lusterka zewnętrzne, komputer pokładowy i klimatyzacje. Elegance Plus posiada automatyczną skrzynię biegów Shifttronic, która może też służyć jako sekwencyjna manualna skrzynia biegów oraz radio z odtwarzaczem CD MP3 (W Elegance jedynie odczyt CD)

Hyundai Tucson 1 generacji - silnik

W Hyundaiu Tucsonie występują trzy rodzaje silników. Najsłabszym, ale wartym rozpatrzenia, jest dwulitrowy silnik benzynowy z mocą 141 KM. Z takim silnikiem, Tucson o napędzie przednio-osiowym, osiąga 174 km/h. Powyższy silnik posiada układ zmiennej pracy zaworów, pilnujący odpowiednich momentów obrotowych. Silnik ten spala osiem litrów na sto kilometrów.

Oszczędną, ale sporo droższą opcją jest turbodiesel 2.0 CRDI z mocą 113 KM, który spala siedem litrów paliwa na sto kilometrów. Kierowcom, dla których najważniejsza jest moc silnika bez względu na spalanie, polecany jest silnik 2.7 V6 z mocą 175 KM, występujący jedynie z czterostopniową automatyczną skrzynią biegów. Pomimo większej mocy, z silnikiem tym osiągniemy maksymalnie 180 km/h, a spalimy dziesięć litrów paliwa na sto kilometrów.

Ceny Hyundaia Tucsona w Polsce zaczynają się od 17.000 tys. zł.

Wybrane wersje Hyundai Tucson 1 generacji

Hyundai Tucson 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Hyundai Tucson 2.0 CRDI 4WD - test napędu 4x4

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie