Ford Ranger

Model
Ford Ranger Zobacz 6 zdjęć

Ford Ranger II

Premiera drugiej generacji Forda Rangera odbyła się na targach samochodowych w Bangkoku w 2006 roku. Starsza wersja tego pick-upa zyskała dużą popularność oraz zdobyła rzeszę fanów. Od poprzednika różnił się on w dużej mierze stylistyką nadwozia, które nabrało specyficznego, drapieżnego charakteru. Prostokątne lampy przednie zastąpiono bardziej pociągłymi światłami. Nadkola powiększono, pojawił się również próg ułatwiający wejście do kabiny. Modele drugiej generacji, w przeciwieństwie do starszej wersji, trafiły na polski rynek. Tak samo jak poprzednik Ranger II produkowany jest w Tajlandii, równolegle z Mazdą BT-50. Począwszy od 2007 roku, samochód ten wytwarzany jest również w zakładach produkcyjnych Forda w Pretotii, w Afryce Południowej.

Do jednostek napędzających tego pick-upa zaliczają się silniki TDCi o pojemności 2,5 l i mocy 143 KM oraz 3-litrowy diesel TDCi o mocy 156 KM. Wszystkie dostępne warianty mają napęd 4x4. W wyposażeniu samochodu występuje między innymi ABS. Układ hamulcowy został zaprojektowany w taki sposób, aby był elastyczny i radził sobie bezproblemowo podczas jazdy z obciążeniem i bez niego. Dzięki temu zabezpieczeniu nie dochodzi do blokady kół podczas ostrego hamowania. Możliwa jest jazda w trzech trybach: 4x2 w warunkach niewykraczających poza normę, 4x4 (4H) po gorszych i błotnistych drogach oraz 4x4 (4L) do jazdy w naprawdę trudnych warunkach terenowych.

Wnętrze nowego Rangera drugiej generacji zostało ciekawie zaprojektowane. Nowoczesne instrumenty są miłe dla oka, rozmieszczone ze smakiem, nie ma zbędnych udziwnień. Stylowe zegary są czytelne. W kabinie samochodu jest również wiele praktycznych schowków. Przednie fotele drugiej generacji Rangera zamocowane są trochę wyżej, by kierowca miał zapewnioną dobrą widoczność. Siedzenia wykonane bardzo starannie. Zaprojektowane je z myślą o wygodzie pasażerów nawet na wyboistych drogach. Ergonomiczne wnętrze utrzymane jest w dwóch odcieniach szarości, podkreślonych chromowanymi elementami. Kabinę samochodu dobrze wyciszono, co pozwala cieszyć się wysokiej klasy systemem audio. W wersji XLT, Limited i Wildtrak klimatyzacja należy do standardowego wyposażenia. W wariancie XL instalowana jest opcjonalnie. W wersjach Limited oraz Wildtrack dostępne są również tylne czujniki parkowania.

Ściany skrzyni ładowania są wyższe, co zapewnia bezpieczeństwo przewożonego ładunku. Można również użyć haków do mocowania bądź skorzystać ze zintegrowanego wspornika ładunku. Specjaliści Forda pomyśleli też o bezpieczeństwie pasażerów. We wszystkich wersjach tego modelu montowane są poduszki powietrzne. Mimo to samochód ten w testach bezpieczeństwa Euro NCAP zdobył jedynie dwie gwiazdki, co jak na nowoczesną konstrukcję jest słabym wynikiem.

Ranger doskonale trzyma się drogi, czy to na szosie, czy w terenie. Jest to po części zasługa sztywnej ramy i mocnego zawieszenia. Dużą zaletę tego auta stanowi przestrzeń ładunkowa. Dzięki niej druga generacja słynnego pick-upa jest doskonałym wyborem dla niewielkich przedsiębiorstw. Użytkownicy tego samochodu powinni zwrócić uwagę na stan nadwozia, ponieważ bywa ono podatne na korozję nawet już w młodym wieku. Kolejną zaletą tego modelu jest jego zaskakująca ekonomiczność. Ranger wzorowo radzi sobie zarówno na drodze, jak i w terenie, co czyni go elastycznym autem. Potencjalny nabywca, odpowiednio konfigurując samochód, może zyskać naprawdę komfortowe auto o eleganckim wnętrzu. Warto wspomnieć, że na rynku dostępna jest wersja ze skórzaną tapicerką.

Szybkie fakty
MarkaFord
TypSamochód osobowy

Generacje Ford Ranger

Inne modele Ford

Ford Ranger: newsy, testy i recenzje

Goodyear - konferencja

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie