Mazda 2

Model
Mazda 2 Zobacz 10 zdjęć

Mazda2 II

Model o nazwie 2 to małe auto (segment B) produkowane od 2003 roku przez japoński koncern samochodowy Mazda Motor Corporation. W tym czasie przedstawiono dwie generacje Mazdy 2.
Mazda 2 zastąpiła model Demio, który na niektórych rynkach nosił też nazwę 121 i był następcą dobrze znanej z pierwszej połowy lat 90. Mazdy 121.

Druga generacja Mazdy 2 (obecnie Mazda2) pojawiła się w 2007 roku. Wytwarzane tylko w Japonii auto na różnych rynkach nosi różne nazwy. W Japonii nadal można kupić ją jako Mazdę Demio, gdzie indziej oferowana jest jako Mazda 121 lub Autozam Revue.

Auto ma nowocześnie wyglądające nadwozie dostępne tylko jako hatchback. Do wyboru jest troje lub pięcioro drzwi. Stylistyka samochodu nawiązuje do większych modeli japońskiego producent, takich jak słynna RX-8 czy szóstka. Wyeksponowane przednie i tylne błotniki nadają Maździe dynamiczny wygląd i sprawiają, że wyróżnia się ona na tle innych aut segmentu B. W 2010 roku Mazda 2 przeszła niewielką modernizację nadwozia polegającą przede wszystkim na wymianie zderzaków na inne, takie, których styl pasował do nowej linii Mazdy.

Wnętrze samochodu wygląda nowocześnie, ale skromnie. Przyciski i pokrętła znajdują się w miejscach, w których kierowca może się ich spodziewać. Jak w większości samochodów małych, tak i w Maździe 2 tworzywa użyte do obicia deski rozdzielczej i siedzeń nie są najwyższej jakości. Nie można za to powiedzieć o nich, że są źle spasowane.

W środku miejsca jest sporo, ale wysokie osoby mogą odczuwać brak przestrzeni na nogi – nawet na przednich fotelach. Dość wysoka pozycja z tyłu pozwoliła ograniczyć ilość miejsca na nogi dla pasażerów, ale i tak można odczuwać pewną niedogodność, jeśli jest się osobą wysoką, a przednie fotele odsunięto do tyłu w skrajne położenie. Podróż w trzy osoby na tylnej kanapie ze względu na niewielką szerokość samochodu nie należy do najprzyjemniejszych. Siedzenia są twarde i duże, jednak jak w większości takich pojazdów brakuje im trzymania bocznego.

W Polsce Mazda 2 II generacji jest sprzedawana z dwoma silnikami benzynowymi. Mniejszy z nich ma objętość skokową 1,3 l i jest oferowany w dwóch konfiguracjach. W słabszej, 75-konnej auto można zakupić tylko z podstawowym pakietem wyposażenia Comfort. Odmiana 84-konna sprzedawana jest z pakietami Exclusive i Exclusive Plus.

Drugi motor ma objętość skokową 1,5 i rozwija moc maksymalną 102 KM. Z tą jednostką napędową producent oferuje dwójkę w wersji Sport i Exclusive z automatyczną skrzynią biegów. W odmianie Sport standardem są 16-calowe aluminiowe felgi, automatyczna klimatyzacja, czujniki deszczu i zmierzchu, wszystkie szyby sterowane elektrycznie oraz tempomat. Wyposażenie wpływające na bezpieczeństwo jest takie samo jak w najtańszej wersji Comfort, która jest uzbrojona w tej dziedzinie od razu w pełni.

W odmianie Comfort w wyposażeniu seryjnym znajdują się: manualna klimatyzacja, elektrycznie regulowane lusterka boczne i przednie szyby, centralny zamek, przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne oraz ABS z EBD. Dzięki bogatemu wyposażeniu z zakresu bezpieczeństwa Mazda 2 jest bezpiecznym samochodem. W czołowym teście zderzeniowym Euro NCAP japoński niewielki samochód osiągnął najwyższą możliwą ocenę pięciu gwiazdek.

Mazda 2 jest też niezawodnym autem. Z raportu niemieckiego TUV z przełomu lat 2010 i 2011 wynika, że wśród aut trzyletnich Mazda 2 zajęła trzecie miejsce za Toyotą Prius i Toyotą Auris z wynikiem 2,6% usterek. Średni przebieg samochodu w Niemczech to 34 000 km.
W Polsce za najtańszą wersję 1,3 Comfort trzeba zapłacić 48 000 zł.

Szybkie fakty
MarkaMazda
TypSamochód osobowy

Generacje Mazda 2

Inne modele Mazda

Mazda 2: newsy, testy i recenzje

Goodyear - konferencja

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie