Renault Megane 4 generacji

Generacja
Renault Megane 4 generacji Zobacz 17 zdjęć

Renault Mégane IV (2016)
Nowe Renault Mégane już czwartej generacji zadebiutowało w 2015 roku, ale sprzedaż rozpoczęto w 2016. Samochód zupełnie odcina się od swojego poprzednika, z którym ma niewiele wspólnego. Natomiast dużo łączy go stylistycznie z nowym Talismanem, Espace i Kadjarem, tworząc razem jedną, nową linię modeli. Mégane zgodnie z trendami urosło względem poprzednika na długość o 64 mm, jest też szersze o 6 mm, ale za to niższe o 33 mm. Rozstaw osi wzrósł o 28 mm do 2669 mm. Samochód debiutował jako 5-drzwiowy hatchback, w przyszłości przewiduje się wprowadzenie kombi Grandtour. Nie wiadomo nic na temat odmiany Coupé.

Projektanci wnętrza wygospodarowali nieco więcej przestrzeni dla pasażerów, zwłaszcza na szerokość, ale ilość miejsca na nogi siedzących z tyłu wciąż jest za mała w porównaniu z najlepszymi konkurentami. Niestety zmniejszyła się również pojemność bagażnika z 400 do 384 litrów, która po złożeniu oparć kanapy wynosi maksymalnie 1247 litrów.

Auto stylistycznie zupełnie nie przypomina poprzednika, ale prawdziwą rewolucję przeszło wnętrze. Projekt deski rozdzielczej jest całkowicie nowy, zastosowano materiały wyższej jakości, a bogata wersja BOSE została wyposażona w elementy znane dotąd tylko z samochodów klasy wyższej. Pośrodku deski rozdzielczej znajduje się tablet ustawiony pionowo, na którym znajduje się interfejs obsługujący niemal wszystkie elementy samochodu z klimatyzacją włącznie. Za kierownicą znajdują się całkowicie cyfrowe wskaźniki, których wygląd i kolor można dobierać według własnych preferencji. Zmieniają się one również zgodnie z trybem jazdy jaki wybierze kierowca. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje również asystentów jazdy, takich jak aktywny tempomat, czujnik antykolizyjny, system wykrywania pojazdów w martwym polu czy asystenta pasa ruchu.

Zawieszenie nowego Renault Mégane technicznie się nie zmieniło – to nadal kolumny MacPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu, ale jego zestrojenie jest zupełnie inne. Teraz to układ bardzo wyważony, oferujący dobre właściwości jezdne i odpowiedni komfort resorowania. Bezpieczeństwo jazdy zapewnia nie tylko dobre zawieszenie, ale także poprawiony system elektronicznej stabilizacji toru jazdy.

W najbogatszych wersjach oraz sportowej odmianie GT pojawia się tylna oś skrętna 4Control, która działa na tej samej zasadzie co w Lagunie III, a także nowym Talismanie i Espace. Koła tylnej osi skręcają się w przeciwną stronę do przednich do prędkości 60 km/h (80 km/h dla wersji GT). Powyżej tej prędkości koła skręcają się w tę samą stronę, ale o dużo mniejszy kąt. Za układ odpowiadają siłowniki elektryczne, których sterownik analizuje sytuację samochodu około 100 razy na sekundę, dobierając odpowiedni kąt skrętu kół i pomagając układowi ESP w sytuacjach utraty przyczepności.

Gama jednostek napędowych nowego Renault Mégane obejmuje silniki benzynowe o pojemności 1,2 i 1,6 litra oraz diesle 1,5 i 1,6 litra. Wszystkie to silniki doładowane z rodzin TCe (benzynowe o mocy 100-205 KM) i dCi (diesle o mocy 90-130 KM). Jedynym motorem bez doładowania jest 114-konny sinik SCe 1.6 oferowany jako jednostka startowa. W późniejszym czasie do gamy dołączy 160-konny diesel oraz jego hybrydowa wersja wspomagana silnikiem elektrycznym.

Renault Megane 4 generacji: newsy, testy i recenzje

Goodyear - konferencja

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie