BMW X1 (2015)

Generacja
BMW X1 (2015) Zobacz 13 zdjęć

BMW X1 drugiej generacji to zupełnie inny samochód od poprzednika. Pierwsze X1 miało konstrukcję typową dla niemieckiej marki, czyli silnik umieszczony wzdłużne, napędzający standardowo tylną oś oraz skrzynię rozdzielczą przenoszącą dodatkowy napęd na przód. Niestety całkiem spore auto nie oferowało przestrzeni, którą obiecywał wygląd zewnętrzny. Nowe X1, które zadebiutowało w 2015 roku miało to zmienić dzięki całkowicie zmienionym założeniom konstrukcyjnym. BMW korzystając z płyty podłogowej modelu 2 Active Tourer i doświadczeń zdobytych przy MINI Countrymanie postanowiło stworzyć klasycznego crossovera z silnikiem umieszczonym poprzecznie, napędzającym przednią oś z dołączaną elektronicznie tylną. Czy to przyniosło pożądany efekt?

Zdecydowanie. Linia boczna charakteryzuje się większą proporcją blachy do szyb i stylistyka wyraźnie nawiązuje do minivana, ale X1 pozostaje pełnoprawnym crossoverem, konkurentem dla Audi Q3 czy Lexusa NX. Ciekawostką jest atrapa chłodnicy w kształcie charakterystycznych nerek, które nie są już wlotami powietrza – są zaślepione. Podobnie jest w udawanych otworach w zderzaku. Nowe BMW X1 choć krótsze od poprzednika o 4 cm zapewnia pasażerom zdecydowanie więcej przestrzeni wewnątrz. Wnętrze, podobnie jak nadwozie bardziej przypomina minivana, jakim jest jego techniczny bliźniak 2 Active Tourer. Plusem może być przestrzeń z tyłu oraz przemyślana konstrukcja kanapy. Można ją dzielić na trzy części i każdą składać, a opcjonalnie również przesuwać wzdłużnie w zakresie 13 cm. Bagażnik mieści standardowo 505 litrów, natomiast po złożeniu kanapy 1550 litrów. Ponadto w BMW X1 drugiej generacji zmieniono deskę rozdzielczą, która stała się nowocześniejsza i lepiej wykonana, także z lepszych materiałów.

Całkowita zmiana konstrukcji w zasadzie nie przyniosła efektów negatywnych. Nadal wielowahaczowe zawieszenie świetnie prowadzi samochód. Tylko najsłabsze silniki są łączone z napędem na przednią oś. Warto w tym miejscu wspomnieć, że wszystkie jednostki napędowe BMW X1 są czterocylindrowe, mają pojemność 2 litrów i turbodoładowanie. Podstawowe motory w konfiguracji FWD to benzyna o mocy 192 KM oraz 150-konny diesel. Ponadto dostępne są mocniejsza benzyna o mocy 231 KM oraz dwa diesle: 190 KM i 231 KM. Te silniki występują już tylko z napędem xDrive. Tylko z 8-stopniowym automatem łączone są silniki benzynowe i najmocniejszy diesel, natomiast dwa słabsze diesle współpracują z 6-biegową przekładnią manualną. Napęd xDrive realizowany jest w sposób klasyczny dla crossoverów z przekładnią kątową wyprowadzającą wał napędowy na tył oraz tylną osią dołączaną przez zarządzane elektroniką sprzęgło.

Nowe BMW X1 oferowane w czterech standardach wyposażenia kosztuje minimum 141 800 zł i jest to cena wersji 18d, a zatem wysokoprężnej. Najsłabsza benzyna to koszt rzędu 150 800 zł.

BMW X1 (2015): newsy, testy i recenzje

Goodyear - konferencja

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie