Toyota Avensis 4 generacji

Generacja
Toyota Avensis 4 generacji Zobacz 13 zdjęć

Nowa generacja Toyoty Avensis zadebiutowała w roku 2015. Sami inżynierowie japońskiego koncernu długo zastanawiali się, czy robić lifting czy wprowadzać zupełnie nowy model. Przyczyną tego był stale spadający popyt na samochody klasy średniej, choć akurat na polskim rynku Avensis był wówczas numerem 1 w klasie. Ostatecznie efektem tego niezdecydowania jest właśnie nowy Avensis, który ma całkowicie nowy przód i wnętrze, natomiast bazuje na tej samej płycie podłogowej i rozwiązaniach technicznych co Avensis III.

Najbardziej zauważalną różnicą jest pas przedni, który radykalnie zmienił się w stosunku do poprzednika. Ostatecznie zmodyfikowany w tym samym czasie Auris bardzo go przypomina. Światła i minimalny grill łączą się w jedno spójnymi liniami. Tył zmienił się delikatnie, ale mimo wszystko pozostał podobny. Nie zmienił się rozstaw osi, natomiast za sprawą nowego przedniego zderzaka nadwozie się wydłużyło o 40 mm. Pozostałe rozmiary i pojemności są takie same. Zmodyfikowano delikatnie strukturę karoserii by mogła przejść nowe testy zderzeniowe EuroNCAP z wynikiem pięciogwiazdkowym.

Największe zmiany są jednak mniej widoczne z zewnątrz. Wnętrze jest zupełnie nowe, deska rozdzielcza dostała wreszcie współczesny kształt, jest przyjemniejsza dla oka i łatwa w obsłudze. Na tablicy wskaźników pojawił się nowy wyświetlacz TFT komputera pokładowego. Na nowo zaprojektowano fotele, którym nadano bardziej anatomiczny kształt. Pojawił się system rozpoznawania znaków drogowych, asystent pasa ruchu i system ostrzegający przed kolizją. Niestety nie wyposażono Avensisa w system blind spot, system ułatwiający parkowanie czy aktywny tempomat. Pasażerowie dostali ponadto komplet obszernych schowków z przeogromnym w przednim podłokietniku.

Zwieszenie nowego Avensisa pozostało niezmienione. Natomiast nowością są jednostki napędowe o zapłonie samoczynnym. Toyota musiała je dostosować do najnowszych norm emisji spalin i zdecydowano się na współpracę z BMW. To właśnie niemiecki producent dostarcza diesle do Toyot. Są to motory o pojemnościach 1,6 oraz 2,0 litra. Mniejszy ma tylko 112 KM i 270 Nm. Większy osiąga moc 143 KM i moment obrotowy 320 Nm. Oba połączono z manualną skrzynią biegów o sześciu, dość długich przełożeniach. Niestety oba nie są specjalnie dynamiczne, a mniejszy można uznać za ospały. Za to charakteryzuje się wysoką ekonomicznością.

Benzynowe jednostki to znane z poprzednika silniki z rodziny Valvematic o pojemności od 1,6 l do 2,0 l nadal z pośrednim wtryskiem paliwa. Najmniejszy osiąga 132 KM, motor 1,8 l osiąga 147 KM, natomiast 2-litrówka 152 KM. Tylko dwa większe silniki benzynowe można połączyć z przekładnią bezstopniową Multidrive S.

Ciekawostką na rynku polskim jest fakt, że ceny nie zmieniły się w stosunku do poprzednika, za to zwiększono zakres wyposażenia podstawowego. Najtańsza odmiana Active dedykowana jest klientom flotowym, średnia Premium typowym klientom indywidualnym, natomiast najwyższa Prestige osobom, które chciałyby mieć bogato wyposażone auto. W cenniku na rok 2015 nowy Avensis startuje od 86 900 zł. Za odmianę Premium trzeba zapłacić 96 900 zł, natomiast wersja kombi wymaga dopłaty 4000 zł.

Toyota Avensis 4 generacji: newsy, testy i recenzje

Goodyear - konferencja

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie