Suzuki Vitara 2 generacji

Generacja
Suzuki Vitara 2 generacji Zobacz 9 zdjęć

Suzuki Vitara II

Nowe Suzuki Vitara zadebiutowało w 2014 roku nie jako następca modelu produkowanego na przełomie lat 80. i 90., ale jako modny crossover segmentu B. Japończycy zdecydowali się na Vitarę, która w gruncie rzeczy zastąpiła w gamie producenta wysłużony już model SX-4. Jego następca SX4 S-cross w rzeczywistości nie był następcą, ale nowym samochodem, pozycjonowanym w klasie kompaktowych crossoverów, stanowiąc jednocześnie konkurencję dla Nissana Qashqaia czy Mitsubishi ASX.

Które samochody są więc konkurencyjne dla nowej Vitary? Między innymi francuskie crossovery, takie jak Renault Captur czy Citroën C4 Cactus, japońska Mazda CX-3 lub Nissan Juke, a także Fiat 500X czy Kia Soul. Suzuki weszło więc z nową Vitarą w bardzo młody i jednocześnie dynamicznie rozwijający się segment samochodów. Jest to wejście udane, ponieważ Vitara to dobre auto.

Suzuki poszło nieco inną drogą niż konkurencja w celu osiągnięcia odpowiedniej wydajności i niskiego zużycia paliwa przy zachowaniu rozsądnych osiągów i kosztów. Pozostawiono na znane w gamie Suzuki silniki o pojemności 1,6 l. Benzynowy i diesel o mocy 120 KM sprawnie napędzają lekkie nadwozie tego crossovera. To właśnie w małej masie własnej nadwozia o niskich oporach toczeniach tkwi tajemnica Suzuki. Najcięższa wersja benzynowa z napędem na cztery koła i automatyczną skrzynią biegów waży 1185 kg, natomiast diesel nie waży więcej niż 1300 kg. Niskie opory toczenia uzyskano m. in. przed dopieszczenie karoserii w tunelu aerodynamicznym.

Suzuki Vitara choć ze swoim przodkiem o tej samej nazwie nie ma praktycznie nic wspólnego, pozostaje pełnowartościowych samochodem z napędem na cztery koła. Napęd All Grip 4x4 realizuje napęd na tylną oś poprzez sprzęgło wielopłytkowe, a kierowca ma do dyspozycji pokrętło, które pozwala na ustawienie napędu i silnika w pozycji Auto, Sport lub Snow. W zależności od wyboru silnik staje się bardziej dynamiczny lub nieco przytłumiony i to samo można powiedzieć o napędzie. Położenie Snow jest przeznaczone na śliską nawierzchnię.

Za resorowanie i prowadzenie odpowiada zawieszenie o prostej konstrukcji opartej na kolumnach MacPhersona z przodu i belce skrętnej o podwyższonej sztywności z tyłu. Układ kierowniczy jest wspomagany elektrycznie.

Wnętrze nowej Vitary zostało zaprojektowane w sposób prosty, ale z pomysłem. Użyto wielu elementów znanych z SX4 S-cross, podobnie zresztą jak zawieszenie i silniki pochodzą z tego modelu. Jednak Vitara mimo mniejszych rozmiarów bez trudu mieści czwórkę dorosłych pasażerów i 375 litrów bagażu. Dzięki niskiej masie własnej Suzuki Vitara zapewnia sporą ładowność.

Nowe Suzuki Vitara zadebiutowało w Europie w dwóch wariantach silnikowych 1.6 VVT oraz 1.6 DDiS, z trzema rodzajami skrzyń biegów, manualną 5- lub 6-stopniową, oraz automatyczną, a także w dwóch wersjach napędowych, z napędem na przednią oś oraz All Grip 4x4. W Polsce sprzedawana jest tylko wersja benzynowa z manualną skrzynią biegów i dwoma rodzajami przeniesienia napędu. Cena podstawowa to 61 900 zł. Za napęd All Grip trzeba dopłacić 8000 zł. W samochodzie nie brakuje nowoczesnych systemów bezpieczeństwa jak system przeciwkolizyjny, tempomat adaptacyjny czy line assist. W wersji All Grip dostępny jest asystent zjazdu, a w każdej również asystent podjazdu. W najwyższym standardzie XLED reflektory wyposażono w diodowe światła mijania.

Suzuki Vitara 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Goodyear - konferencja

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie