Podczas Tokio Motor Show na stoisku Yamahy oprócz modeli przeznaczonych do produkcji na 2014 rok pojawił się rodzynek, który nie wyjedzie w przyszłym roku na taśmy. Model Bolt został zaprezentowany po to, by pokazać, że kultowy cruiser Yamahy będzie się świetnie sprawdzał również jako cafe racer i że maszyna pozwala na swobodne modyfikacje.
Modyfikacje, jakie zostały wprowadzone w tym modelu, to przede wszystkim zmiana koloru baku na błękitny oraz siedzenia na brązowy, a także obniżenie rączek kierownicy. Zmieniono również kąt nachylenia przedniego widelca. Dodano niewielkie stylowe lusterka zaczepione o kierownicę.
Serce customa pozostało bez zmian: to ten sam chłodzony powietrzem czterosuwowy V-twin o pojemności 942 cm3. Jednostka napędowa współpracuje z pięciobiegową przekładnią.
Według Yamahy customowa wersja modelu Bolt to przykład tego, jak właściciele motocykla mogą zmieniać maszynę. Jedynym ograniczeniem w eksperymentach jest wyobraźnia. „Prostota konstrukcji motocykla stwarza wiele możliwości do swobodnych modyfikacji w zaciszu domowego garażu” – tłumaczą twórcy customa.