Samochody hybrydowe i elektryczne

Podziel się:

Moc maksymalna hybrydy – sumaryczna czy systemowa?

Samochody hybrydowe wyposażone w przynajmniej dwa silniki, wprowadzają pewne zamieszanie w danych technicznych. Pojawia się bowiem informacja o mocy maksymalnej lub systemowej, która nie do końca odpowiada sumie mocy obu silników. O co w tym chodzi?

Co to jest hybryda plug-in?

Samochody z napędem hybrydowym plug-in to półelektryczne auta, których baterie można ładować przy użyciu prądu z sieci elektrycznej.

Przegląd polskiego rynku hybryd - poradnik kupującego [cz.2]

Dziś przyjrzymy się hybrydom, które nie cieszą się popularnością na polskim rynku. Marki, które tu zostały omówione nie sprzedały ani jednego auta w pierwszym półroczu 2015.

Przegląd polskiego rynku hybryd - poradnik kupującego [cz.1]

W związku ze wzrostem popularności samochodów hybrydowych nie tylko w Europie, ale i w Polsce, postanowiliśmy przygotować zestawienie takich aut dostępnych u polskich dilerów. Ceny przygotowaliśmy bazując na oficjalnych cennikach i konfiguratorach producentów.

Hybrydowa przyszłość

Nowoczesne silniki Diesla są bardzo precyzyjne i wrażliwe między innymi na jakość paliwa. Konieczność wyposażania ich w różnego typu filtry i reaktory katalityczne obniżające emisję substancji szkodliwych powoduje, że stają się one coraz bardziej awaryjne.

Jaka będzie przyszłość motoryzacji?

Dzieje motoryzacji zaczęły się w XVIII wieku. Pierwszy pojazd mechaniczny miał napęd parowy. Lata wytężonych prac sprawiły, że w 1907 roku została uruchomiona seryjna produkcja pierwszego samochodu (Ford T). To od tego właśnie auta rozpoczęła się piękna era wysokooktanowego paliwa, potężnych silników V8 i wyścigu o coraz lepsze osiągi.

Hybryda hydrauliczna – tańsza, sprawniejsza, lepsza

Bosch we współpracy z koncernem PSA Peugeot Citroën skonstruował pojazd hybrydowy, w którym silnik spalinowy współpracuje z układem hydraulicznym. Obie firmy chwalą się, że jest to pierwsza tego typu hybryda na świecie. Czy aby na pewno?

Napęd elektryczny - cichy zabójca pieszych?

Samochody hybrydowe na ulicach już nikogo nie dziwią. Nawet niektórzy taksówkarze przesiadają się do Priusów w pogoni za oszczędnościami. Pojawiają się już także pierwsze w pełni elektryczne samochody. O ile uważny pieszy zauważy każdy samochód bez względu na jego napęd, o tyle człowiek w pośpiechu nie słysząc nadjeżdżającego zagrożenia może wpaść prosto pod koła niezwykle cichej hybrydy.

Technika: co przyniesie nam przyszłość?

Gdyby sugerować się wizjami samochodów sprzed kilkudziesięciu lat, to współczesne pojazdy miałyby napęd atomowy lub przynajmniej turbinę gazową. Stawia to pod znakiem zapytania obecne wizje futurystycznych samochodów elektrycznych czy zużywających wodór. Przyszłość może być znacznie bardziej banalna.

Czy Chevrolet Volt spełni rozdmuchane oczekiwania?

Chevrolet Volt wraz z europejskim odpowiednikiem - Oplem Amperą - napędzają ogromną marketingową machinę General Motors. Producent stara się nazywać Volta samochodem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu (E-REV), pomimo że jest on zwykłym pojazdem hybrydowym. Czym Volt wyróżnia się na tle konstrukcji Toyoty czy Hondy?

Samochody elektryczne: przyszłość czy przeszłość?

Na przełomie XIX i XX wieku samochody elektryczne zajmowały 38% amerykańskiego rynku, dorównując niemal parowym (40%) i deklasując spalinowe (22% rynku). Były ciche, łatwe w obsłudze i miały wystarczające osiągi - pierwszym samochodem, który przekroczył 100km/h był właśnie pojazd elektryczny. Potem o nich zapomnieliśmy. Dlaczego?