Mocy na tylne koła nigdy za wiele. Audi wypuszcza R8 V10 performance RWD

Mocy na tylne koła nigdy za wiele. Audi wypuszcza R8 V10 performance RWD

Audi R8 V10 performance RWD
Audi R8 V10 performance RWD
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Audi
Filip Buliński
11.10.2021 07:46, aktualizacja: 14.03.2023 14:48

Choć większość producentów lansuje elektryfikacje swojej gamy modelowej, to niektórzy nie zapominają o autach pachnących na odległość wysokooktanową benzyną. Tak jest w przypadku Audi, które wypuściło jeszcze mocniejsze R8 z napędem na tylne koła.

Narzekacie, że "prawdziwych" aut już nie ma? To co powiecie na 570 KM i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego, z wolnossącego, 10-cylindrowego silnika o pojemności 5,2 litra? I to wszystko przekazywane na tylne koła. Brzmi wspaniale, prawda?

Zanim Audi całkowicie zelektryfikuje swoją gamę modelową, Niemcy wzięli na warsztat swój topowy sportowy model spalinowy, dodając mu nieco pary (30 KM i 10 Nm) i doklejając do nazwy człon "performance". Tym samym R8 performance RWD dołącza do swojego wzmocnionego brata z napędem quattro i będzie stanowić podstawowy model. Wcześniejsze warianty znikną z oferty.

Do wyboru będzie rzecz jasna zarówno Coupe, jak i Spyder. Rozkład masy pozostał niezmieniony i wynosi 40:60. Napęd jest przenoszony na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowego S-Tronica, a przy tylnej osi znalazło się także miejsce dla mechanicznej szpery. Audi R8 performance RWD przyspiesza do setki w 3,7 s (3,8 s dla Spydera), a prędkościomierz zatrzymuje się na 329 km/h (327 km/h dla Spydera).

Z napędem na tylne koła wielu osobom kojarzy się jedno – soczyste drifty, dlatego system ESC został tak skrojony, by kontrolowane poślizgi, w zależności od umiejętności, były możliwe. Nowością jest także dynamiczny układ kierowniczy, który ma pozwolić na jeszcze bardziej precyzyjne prowadzenie na krętych trasach i łatwiejsze manewrowanie na parkingach.

Audi R8 V10 performance RWD
Audi R8 V10 performance RWD© Fot. Materiały prasowe/Audi

Nowe są także fotele, które mogą przyjąć sportową lub bardziej kubełkową formę obitą w skórę lub alcantarę. Jak przystało na dotychczasową produkcję R8, także i wersja performance będzie w dużej części montowana ręcznie w zakładzie w Böllinger Höfe. W Niemczech ceny coupe mają startować od 149 tys. euro (ok. 685,4 tys. zł), a Spyder – od 162 tys. euro (ok. 745,2 tys. zł). Polskie kwoty nie są jeszcze znane, choć najprawdopodobniej będą nieco wyższe, jako że obecny R8 RWD startuje od 709,5 tys. zł, a wersja Spyder – od 837 tys. zł.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/7]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)