Mercedes szykuje się na liczne debiuty w 2010 roku. Będzie luksusowo, sportowo, bardzo niemiecko i oczywiście... eko (tfu) logicznie.
Rok 2010 będzie obfitować w debiuty luksusowych i sportowych modeli Mercedesa. Nie mniej ważne dla sprzedaży będzie wprowadzenie najnowszego, czterocylindrowego silnika benzynowego CGI. Dzięki pojemności poniżej dwóch litrów, a więc i niższej akcyzie, niezwykle konkurencyjne będą modele Klas C i E.
Silniki CGI palą o kilkanaście do kilkudziesięciu procent mniej paliwa w stosunku do swoich dotychczasowych odpowiedników i doskonale wpisują się w filozofię BlueEfficiency.
Już w styczniu na rynku debiutuje nowa Klasa E kombi, wyposażona m.in. właśnie w silniki CGI. W br. zostaje póki co utrzymane zwolnienie z podatku VAT na samochody z homologacją ciężarową. Klasa E jeszcze w pierwszym kwartale otrzyma "kratkę" i dołączy do ośmiu innych modeli Mercedesa z pełnym odpisem VAT. Tym samym Mercedes-Benz posiada najszerszą ofertę takich modeli.
W lutym pojawi się debiutujący na salonie w Detroit kabriolet Klasy E, dzięki któremu rodzina Klasy E, obejmująca poza wersją otwartą także limuzynę, kombi i coupe, będzie w komplecie. Koniec pierwszego kwartału to rynkowy debiut modelu SLS AMG. Pod koniec lata do polskich salonów Mercedesa trafią dwa modele po faceliftingu: Klasa R otrzyma m.in. całkowicie nowy przód, z kolei odświeżona Klasa CL od września będzie występować na rynku jako Klasa S Coupe.
Nowość, czyli AMG:
"Wprowadzenie na rynek nowego, opracowanego od podstaw przez markę Mercedes-AMG modelu SLS AMG to doskonały moment na rozwój sieci sprzedaży wyjątkowych samochodów firmowanych przez inżynierów z Affalterbach. Dlatego w 2010 r. planujemy otworzenie u naszych 12 dealerów na terenie całego kraju wydzielonych stref AMG, oddających filozofię marki. Nasi Klienci otrzymają także możliwość skorzystania z jazdy testowej 500-konnym Mercedesem. Dzięki specjalnemu programowi sprzedaży zamierzamy w 2010 r. sprzedać rekordową liczbę 100 samochodów sygnowanych przez naszego fabrycznego tunera - mówi Paweł Miszkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars.
Mercedes-Benz jest liderem segmentu premium.