Łada Niva odzyskała ABS, a silnik spełnia normy Euro 5. Rosjanie znów mają "dobrobyt"

Łada Niva odzyskała ABS, a silnik spełnia normy Euro 5. Rosjanie znów mają "dobrobyt"

Łada Niva
Łada Niva
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | AvtoVAZ
Aleksander Ruciński
04.12.2023 12:53, aktualizacja: 04.12.2023 15:10

Niva to jedno z najdłużej produkowanych aut w historii. Rosyjska terenówka zadebiutowała w 1977 roku i jest sprzedawana do dziś. Właśnie zadebiutowała w najnowszym wydaniu, w którym przywrócono takie "luksusy" jak np. system ABS.

Niva na rok modelowy 2024 znów ma na pokładzie system ABS. Rosjanie ogłosili to z dumą, po tym, jak kilkanaście miesięcy temu musieli ograniczyć wyposażenie swoich aut. Powodem były sankcje nałożone na kraj w związku z inwazją na Ukrainę, które zaowocowały brakiem wielu nowocześniejszych podzespołów.

Łada nie zamierzała jednak wstrzymywać produkcji swoich aut i po prostu ograniczyła wyposażenie. Samochody wyjeżdżały z fabryk bez tak podstawowych elementów jak poduszki powietrzne czy ABS. Tych pierwszych nadal nie znajdziecie w klasycznej Nivie, ale ABS oficjalnie powrócił do oferty.

Mało tego, w bogatszej odmianie Travel, bazującej na Chevrolecie Niva, dostaniecie nawet ESP. Łada chwali się również, że każdy wariant terenówki spełnia teraz normy Euro 5. To możliwe dzięki modyfikacjom układu napędowego i wydechowego.

U europejskich klientów może to budzić uśmiech politowania. Warto jednak wiedzieć, że Nivy sprzedawane tuż po wybuchu wojny w Ukrainie spełniały tylko normy Euro 2. Progres jest więc znaczący.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dostrzeżemy go także we wspomnianej już wersji Travel, która od teraz będzie dostępna z tempomatem, w pełni podświetlanymi instrumentami, komputerem pokładowym czy aluminiowymi felgami.

Ile trzeba zapłacić za takie luksusy? Minimum 13 200 dolarów w przypadku Nivy Travel lub 10 200 dolarów jeśli zdecydujecie się na wydanie Legend.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie