Dacia wprowadza na rynek gamę Extreme. Dla osób, które kupią dacię, ale nie chcą jeździć tanim autem

Dacia wprowadza na rynek gamę Extreme. Dla osób, które kupią dacię, ale nie chcą jeździć tanim autem

Dacia Extreme
Dacia Extreme
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Marcin Łobodziński
22.06.2023 10:33, aktualizacja: 22.06.2023 12:15

Od wskrzeszenia marki przez Renualt, Dacia nieodłącznie kojarzy się z samochodami budżetowymi dla osób, których nie stać na inne. Dziś w dobie wzrostu cen coraz większa rzesza klientów przychylnym okiem zerka w kierunku rumuńskich produktów. A Dacia coraz bardziej kusi ładniejszą sylwetką i lepszym wyposażeniem. Gama Extreme ma też przyciągnąć miłośników outdooru.

Do niedawna Extreme była limitowaną serią - teraz staje się najwyższym wariantem wyposażenia Dacii Sandero Stepway, Dustera i Joggera. Jednak nie tylko o samo wyposażenie chodzi, lecz o wygląd, który wyróżnia linię Extreme od pozostałych, a już tym bardziej od najniższych specyfikacji.

Wprowadzenie do oferty wersji wyposażeniowej Extreme wpisuje się w strategię Dacii podboju nowych obszarów rynku i budowania nowego rodzaju atrakcyjności przy zachowaniu rozsądnej ceny i techniki przyjaznej środowisku, czyli ekonomicznym napędom, w tym zasialanym autogazem.

  • Dacia Extreme
  • Dacia Extreme
  • Dacia Extreme
  • Dacia Extreme
  • Dacia Extreme
  • Dacia Extreme
[1/6] Dacia ExtremeŹródło zdjęć: © Materiały prasowe

Oficjalna wersja producenta brzmi "outdoor", czyli sposób spędzania wolnego czasu poza miastem, w kontakcie z przyrodą. Aby ubrać ideę wyróżnienia najdroższych dacii nie tylko w słowa, samochody są odpowiednio przystrojone wizualnie. Mają lakier Cèdre (dopłata 2700 zł), zarezerwowany tylko dla gamy Extreme, połączony z ozdobnymi panelami z motywem topograficznym oraz miedzianymi akcentami na nadwoziu.

Akcenty te mają niewiele wspólnego z "poszukiwaniem przygód", ale zupełnie zmieniają wizerunek nawet najtańszego modelu Sandero, który wygląda w tej specyfikacji świetnie. Całości dopełniają bowiem czarne aluminiowe obręcze kół i potężniejsze relingi dachowe o dość wyszukanej stylistyce.

Detale w podobnym stylu znajdziemy także we wnętrzu, które przyozdobiono miedzianymi wstawkami. Jednak kluczowym elementem wyposażenia Extreme jest tapicerka z materiału hydrofobowego, który łatwo wyczyścić. Są nim obite całe siedzenia, a także wstawki na podłokietnikach drzwi oraz na kokpicie. Extreme to także głębokie dywaniki gumowe.

  • Dacia Extreme
  • Dacia Extreme
  • Dacia Extreme
  • Dacia Extreme
  • Dacia Extreme
[1/5] Dacia ExtremeŹródło zdjęć: © Materiały prasowe

Dodatkowym atutem samochodów z linii Extreme jest system Extended Grip, który częściowo wyłącza kontrolę trakcji, co ułatwia ruszanie i jazdę w piachu czy po błocie. Jest montowany w standardzie w wersjach Extreme modeli Stepway i Jogger i aktywowany przyciskiem na środkowej konsoli z ikonką samochodu i drzewka.

Pakiet Spleep dla tych, którzy na serio idą w outdoor

Osoby, które rzeczywiście chcą korzystać z outdoorowych cech samochodu, mogą dokupić do Dacii Jogger pakiet Sleep za 9654 zł. Jest to pierwsze akcesorium z gamy InNature. Dostępny we wszystkich wersjach wyposażeniowych Joggera pakiet pozwala w kilka minut przekształcić tylną część samochodu w łóżko do spania dla dwóch osób. Akcesorium może też pełnić funkcję stolika oraz schowka np. na ubrania.

Pakiet Sleep
Pakiet Sleep© Materiały prasowe

Masa pakietu Sleep to 50 kg i można go wyjąć, jeśli nie zamierzamy z niego korzystać. Przy zaciągniętej rolecie bagażnika pakiet pozostaje niewidoczny, a Jogger zachowuje cechy funkcjonalne 5-miejscowego auta. Ruchoma konstrukcja drewnianej skrzyni zapewnia dostęp w dowolnym momencie do strefy schowka o pojemności 220 litrów, zarówno w pozycji złożonej, jak i rozłożonej.

Pakiet Sleep
Pakiet Sleep© Materiały prasowe

Miejsce do spania ma 190 cm długości i 130 cm szerokości przy tylnych drzwiach dzięki wysuwanym skrzydłom. Odległość do dachu to 60 cm. W skład pakietu wchodzą także zasłonki na wszystkie szyby oraz namiot zewnętrzny o dużej powierzchni. Połączenie go z samochodem z otwartą klapą, pozwala na stworzenie sporą strefy do spania, schronienia czy relaksu.

Możliwości pakietu Sleep prezentują dwa poniższe filmy.

Dalsza część artykułu pod materiałami wideo

Tanio kupisz i tanio jeździsz

Dacia oferuje swoje modele w wersji Extreme z silnikiem 1.0 TCe o mocy 90 i 110 KM w wariancie benzynowym lub 100 KM w wersji z instalacją LPG. Dodatkowo Dustera można kupić z mocniejszymi silnikami 1.3 TCe oraz 1.5 dCi.

Dacia Duster Extreme
Dacia Duster Extreme© Materiały prasowe

Wersja z LPG jest najoszczędniejszą w całej gamie i to właśnie takimi miałem okazję pojeździć podczas prezentacji. Zaskakujące, jak zrywny jest to silnik, pomimo małej pojemności i mocy. Jakby tego było mało, zużycie paliwa może zaimponować. Obserwując wskazania komputera pokładowego na benzynie nie widziałem wartości powyżej 6 l/100 km i 8 l/100 km na LPG. Dotyczy to zarówno Joggera, jak i Dustera - Sandero nie jeździłem.

Ceny Dacii Sandero Stepway Extreme zaczynają się od 84 000 zł w wersji na LPG. Można też wybrać mocniejszy wariant benzynowy generujący 110 KM za 85 800 zł lub wariant 90-konny, ale z automatyczną skrzynią biegów za 87 800 zł.

Dacia Jogger Extreme
Dacia Jogger Extreme© Materiały prasowe

Dacia Jogger Extreme kosztuje 101 450 zł z LPG lub 103 950 zł w wersji benzynowej, ale o mocy 110 KM. Dacia Duster Extreme jest wyceniona na minimum 94 500 zł z silnikiem na LPG. Benzynowy wariant o mocy 150 KM i z automatem kosztuje 112 200 zł, a diesel z napędem na cztery koła 113 200 zł. Najdroższą wersją jest benzynowa o mocy 150 KM z napędem na cztery koła za 114 700 zł.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (47)