Oto nowy Dodge/SRT Viper (2013) [aktualizacja]

Oto nowy Dodge/SRT Viper (2013) [aktualizacja]

Oto nowy Dodge/SRT Viper (2013) [aktualizacja]
Rafał Warecki
10.04.2012 10:10, aktualizacja: 12.10.2022 13:10

Największa premiera New York International Auto Show 2012 i bez wątpienia jedna z najbardziej wyczekiwanych premier ostatnich lat już za nami. Oto nowy Dodge/SRT Viper!

Największa premiera New York International Auto Show 2012 i bez wątpienia jedna z najbardziej wyczekiwanych premier ostatnich lat już za nami. Oto nowy Dodge/SRT Viper!

Prawie wszystkie karty na stole. Samochód wygląda mniej więcej tak, jak się tego spodziewano. Charakterystyczna sylwetka z muskularnie zarysowaną długą maską, bardzo krótka dwuosobowa kabina i szczątkowy tył z zadziornie opadającym dachem to główne elementy tworzące bryłę nowego Vipera.

Połączmy to z wielkimi skrzelami za przednimi nadkolami, potężnymi obręczami w nich ukrytymi, układem wydechowym wyprowadzonym na boki auta i garbatym dachem przechodzącym w skromną lotkę, aby otrzymać bezkompromisowe auto, które kpi z norm emisji spalin i trzymających się ich ekologów.

Nadwozie cechuje się współczynnikiem oporu powietrza równym 0,364. W technologii zastosowanej w Viperze znajduje się także oświetlenie wykonane w technologii LED. Przednie reflektory składają się z 21 diod, a tylne z 51.

Obraz

Samochód waży od około 1510 kg, czyli jest lżejszy o prawie 50 kg od swojego poprzednika, również za sprawą maski, dachu i pokrywy bagażnika wykonanych z włókien węglowych oraz progów i drzwi z aluminium. SRT deklaruje przy tym wzrost sztywności skrętnej konstrukcji o ponad 50%!

Rozkład mas jest niemal idealny i wynosi 51% na osi przedniej i 49% na tylnej. Samochód i fotele osadzono też o 20 mm niżej. Lepsze prowadzenie tego potwora zapewnią również większy rozstaw kół, seryjnie montowane ESP i ABS oraz układ zawieszenia o dwóch trybach pracy (Street/Track) oparty na systemie Bilstein DampTronic Select.

2013 SRT Viper GTS

A jest nad czym zapanować. Pod maską tkwi aluminiowy motor V10 OHV o objętości skokowej 8,4 l. Generuje on 649 KM i 813 Nm przekazywanych przez 6-biegową przekładnię ręczną na tylną oś. Czerwone pole zaczyna się od 6200 rpm, a odcięcie paliwa następuje przy 6400 rpm. Auto osiągnie maksymalnie 331 km/h.

2013 SRT VIPER - Exclusive video - Autoweek

W kabinie znajdzie się też całkiem bogate wyposażenie, a w nim komputer z panelem dotykowym 8,4 cala i wyświetlaczem pomocniczym, które można spersonalizować i sprawdzać również swoje wyniki czasów okrążeń czy przyspieszenia. Sprzedaż ruszy wkrótce po zakończeniu targów. Pierwszych dostaw należy spodziewać się pod koniec roku.

Dwa auta w odmianie GTS-R pod barwami SRT Viper Racing wystartują także w American Le Mans Series w klasie GT.

2013 SRT Viper GTS-R in Wind Tunnel

[aktualizacja 9 kwietnia]

Przekazanie pierwszego egzemplarza produkcyjnego na cele charytatywne to działanie podejmowane coraz częściej w przypadku samochodów z co najmniej wyższej półki. Pieniądze z licytacji pierwszego egzemplarza SRT Viper zasilą konto Fundacji Austina Hatchera, która walczy z nowotworami u dzieci. Sprzedaż nastąpi 22 czerwca podczas aukcji samochodowych organizowanych przez Barrett-Jackson Auction Company w Kalifornii.

[aktualizacja 10 kwietnia]

SRT udostępniło trzy klipy wideo dotyczące nowego modelu Viper. Zapraszam do oglądania.

2013 SRT Viper Exterior Design

Inside the 2013 SRT Viper Powertrain

2013 SRT Viper Handling Characteristics

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/33]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)