Teraz stare M3 jest szybsze niż nowe auto – G-Power M3 (E46) SK I „Sporty Drive” (2012)

Teraz stare M3 jest szybsze niż nowe auto – G‑Power M3 (E46) SK I „Sporty Drive” (2012)

Teraz stare M3 jest szybsze niż nowe auto – G-Power M3 (E46) SK I „Sporty Drive” (2012)
Olgierd Lachowski
26.04.2012 07:00, aktualizacja: 07.10.2022 20:04

Takim właśnie hasłem G-Power reklamuje swój najnowszy produkt, czyli przerobione na 450-konną bestię BMW M3 o oznaczeniu wewnętrznym E46.

Czas produkcji M-trójki E46 minął już dawno, ale wiele osób nadal uważa, że to najlepsze auto z serii M3. Można się z tym zgodzić, szczególnie jeśli wziąć pod uwagę, że to właśnie na bazie tego M3 powstało już właściwie legendarne M3 CSL.

Czas jednak płynie nieubłaganie i z generacji na generację BMW M3 jest coraz szybszym wozem. To naturalne, że obecnie dostępne auto jest lepsze pod względem osiągów. Aby M3 E46 było nadal samochodem atrakcyjnym, tunerzy starają się poprawiać jego osiągi. Jedną z firm podkręcających starsze sportowe auto jest renomowane G-Power.

Obraz

Zakład z Aresing oferuje kompleksowe modyfikacje, począwszy od silnika, a skończywszy na układzie hamulcowym. Wszystkie dostępne u tunera dodatki zostały zaaplikowane do prezentowanego wozu.

Do napędu seryjnego BMW M3 wykorzystywany jest 6-cylindrowy, rzędowy silnik o objętości skokowej 3,2 l. Jednostka napędowa rozwija moc 343 KM przy aż 7900 obr./min i moment obrotowy 365 Nm przy 4900 obr./min. Z tak wysilonego motoru trudno wycisnąć jeszcze coś, nie korzystając z doładowania.

Obraz

Ekipa mechaników G-Power zamontowała więc sprężarkę mechaniczną ASA T1-518. Kompresor jest smarowany z głównego obiegu (z silnika) oleju. Smar dostaje się przez bypassy. Urządzenie pracuje z ciśnieniem 0,4 bara. Aby zwiększyć jeszcze wydajność sprężarki, zainstalowano międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego typu ciecz-gaz. Ponadto pod maską zmieniono kolektor dolotowy na zupełnie nowy, wymieniono filtry powietrza na jeszcze bardziej sportowe, wkręcono wyścigowe świece zapłonowe i przestrojono elektronikę. Koniec końców silnik osiąga moc maksymalną 450 KM i moment obrotowy 460 Nm.

Obraz

Za atrakcyjne dźwięki wydobywające się spod maski odpowiada sportowy układ wydechowy z reaktorami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych. Każda z czterech końcówek rur wydechowych ma średnicę 76 mm. Taki zestaw został zainstalowany w tym wozie. W opcji jest „wydech” z rurami ze stopów tytanu. Nie tylko zwiększa on moc jednostki napędowej o 9 KM (moment obrotowy rośnie o 14 Nm), ale też jest lżejszy od 13,6 kg do aż 22,1 kg (zależnie od wersji) od fabrycznego układu wylotowego.

Obraz

Zawieszenie tego BMW też jest nieco inne, bo G-Power zastosowało nowe sprężyny i amortyzatory o regulowanej wysokości i charakterystyce pracy. Zarówno przód, jak i tył mogą być obniżane w zakresie od 20 do 45 mm.

Mocniejszy motor wymusił montaż wydajniejszych hamulców. Tuner sięgnął po 370-milimetrowe z przodu i 345-milimetrowe z tyłu wentylowane i nawiercane tarcze hamulcowe. Przednie dyski zatrzymywane są za pomocą 6-tłoczkowych zacisków, a tylne – 4-tłoczkowych. Samochód otrzymał koła z 20-calowymi felgami Silverstone RS i oponami Michelin. Przednie opony mają rozmiar 245/30 R 20, a tylne – 285/25 R 20.

Obraz

We wnętrzu kosztem tylnej kanapy zagościła szczątkowa klatka bezpieczeństwa.

G-Power nie jest w stanie podać osiągów wozu, ale informuje, że zdjęto ogranicznik prędkości. Można się domyślać, że prędkość maksymalna przekracza 300 km/h.

Obraz

Pakiet zmian zaaplikowanych w tym coupé jest w zasadzie jedynym oferowanym przez G-Power. Warto jednak wspomnieć, że kilka lat temu mechanicy tej firmy przeszczepili do M3 (E46) 10-cylindrowy wzmocniony do 550 KM silnik z BMW M5 (E60).

Dane techniczne

  • Typ: R6
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3246 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor ASA T1-518
  • Moc maksymalna: 450 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 138,63 KM/l (seryjny – 105,67 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 460 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 370 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 20” Silverstone RS
  • Koła tylne: 20” Silverstone RS
  • Opony przednie: 245/30 R 20
  • Opony tylne: 285/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1570 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,49 kg/KM (seryjny – 4,58 kg/KM)
  • Długość: 4492 mm
  • Szerokość: 1780 mm
  • Rozstawi osi: 2731 mmblock position=\inside5827/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)