Nieużywanie kierunkowskazów bardziej niebezpieczne niż rozmowa przez telefon?

fot. media.caranddriver.com

fot. media.caranddriver.com

Niedawno opublikowano badania, z których wynika, że rozproszeni poprzez rozmowę telefoniczną i inne czynności kierowcy powodują w USA 950 000 stłuczek rocznie. Society of Automotive Engineers podaje teraz inny powód, który jest przyczyną jeszcze większej liczby kolizji - niechęć do sygnalizowania manewrów.

Zapewne każdemu/każdej z Was zdarzyło się spotkać na drogach kierowców, którzy niechętnie używają kierunkowskazów. Nie sygnalizują głównie zmiany pasa ruchu, czasem również zmiany kierunku ruchu.

Wiosenne porządki w samochodzie [poradnik]

Z raportu Society of Automotive Engineers (SAE) wynika, że w Stanach Zjednoczonych kierowcy rocznie unikają używania kierunkowskazów w sytuacjach, w których powinni sygnalizować manewr, aż 750 mld razy. Jest to przyczyną aż 2 mln stłuczek. Proste porównanie pokazuje, że brak sygnalizacji manewrów w porównaniu z szeroko pojętą nieuwagą za kółkiem przyczynia się ponad dwukrotnie bardziej do występowania groźnych sytuacji na drogach.

Kwestią dyskusyjną pozostaje to, że brak użycia kierunkowskazów jest często skutkiem właśnie nieuwagi lub używania rozpraszaczy w postaci telefonu. Dlatego SAE proponuje zaimplementowanie w samochodach rozwiązania, które można nazwać "Inteligentnymi kierunkowskazami". Miałyby one używać sensorów i danych wykorzystywanych obecnie w autach przez system ESP.

LED Light Matrix – rewolucja w reflektorach Opla? [wideo]

"Inteligentne kierunkowskazy" wyłączałyby się zawsze w odpowiednim momencie, aby nie wprowadzać użytkowników drogi w błąd. Nie wspomina się jednak o ich automatycznym włączaniu. SAE mówi jedynie o lampce kontrolnej, która upominałaby kierowcę za nieużywanie sygnalizacji.

O niebezpiecznych sytuacjach drogowych i ich przyczynach możecie opowiedzieć na forum.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Źródło: AutoGuide

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo! LARTE Design Range Rover Sport Winner - SUV po rosyjsku Tak Jay Leno dziękuje za milion subskrypcji na YouTube Znamy europejską cenę Corvette C7 Z06!

Popularne w tym tygodniu:

Imponujący Żuk z mocnym silnikiem na sprzedaż za 75 000 zł Nowy Mercedes SL 500 i historia, w którą trudno uwierzyć Dodge Challenger SRT Demon – najszybszy produkcyjny samochód świata Łada Niva obchodzi 40. urodziny i nadal ma się dobrze Legendarne Audi do kupienia na prestiżowej aukcji Sportowy Jaguar z silnikiem 2.0 pokazuje różnice pomiędzy USA i Europą Idealne Porsche 911 Speedster może być Twoje Zamówił Ferrari F12 TdF w kolorach pasujących do zabytkowego 250 GT Lusso LaFerrari, McLaren P1 i Porsche 918 Spyder: "święta trójca" supersamochodów na jednej aukcji Volvo rozpoczyna produkcję nowego XC60 w 90. rocznicę powstania marki Manualne przekładnie w przyszłych BMW M? Nie jestem pewien Genialne koncepty Jeepa w siedmiu odsłonach