1999 Chrysler Citadel [zapomniane koncepty]

1999 Chrysler Citadel

1999 Chrysler Citadel

Ostatnimi czasy sporo mówi się o Mercedesie CLS Shooting Brake oraz o jego możliwym konkurencie - BMW serii 6 Gran Touring. Dziś jednak spojrzymy w przeszłość, kiedy to 13 lat temu Chrysler zaprezentował koncept Citadel. Dziś moglibyśmy go zaliczyć właśnie do tego segmentu.

Nazwa "shooting brake "przez lata ewoluowała i tak naprawdę eksperci motoryzacyjni nie ustalili jednej i klarownej definicji tego typu nadwozia. Ogólnie za shooting brake możemy uznać pewnego rodzaju połączenie nadwozia typu coupé i kombi. Dziś już zatarła się granica, czy ma to być pojazd 3- czy 5-drzwiowy.

1956 Alfa Romeo Superflow II [zapomniane koncepty]

Przejdźmy jednak do bohatera tego artykułu. Chrysler Citadel został zaprezentowany w 1999 roku i jak na te lata prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Pas przedni pojazdu został zdominowany przez sporych rozmiarów, charakterystyczną dla Chryslera atrapę chłodnicy.

1999 Chrysler Citadel

Linia boczna samochodu wygląda schludnie i elegancko — z dzisiejszej perspektywy samochód moglibyśmy nazwać usportowionym kombi. Gracji dodają otwierane w stronę przeciwną do kierunku jazdy tylne drzwi i atrakcyjne wnętrze. Z tyłu jest stosunkowo niewielkich rozmiarów klapa bagażnika i dwie końcówki wydechu, które zwiastowały sporą moc pojazdu.

1994 Fiat Spunto [zapomniane koncepty]

A tej było pod dostatkiem. Pod maską zainstalowano 3,5-litrową jednostkę w układzie V6, która generowała 253 KM i napędzała koła tylnej osi. Dodatkowym atutem był motor elektryczny o mocy 70 KM, który przekazywał napęd na oś przednią. Chrysler Citadel mógł więc pochwalić się napędem na wszystkie koła i łączną mocą 323 KM.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Choć samochód nie dostał zielonego światła do produkcji, to stał się inspiracją dla bardziej stonowanego modelu Pacifica.

Źródło: CarstylingSupercars

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo! LARTE Design Range Rover Sport Winner - SUV po rosyjsku Tak Jay Leno dziękuje za milion subskrypcji na YouTube Znamy europejską cenę Corvette C7 Z06!

Popularne w tym tygodniu:

Tak umiera legenda. Zaczęła się rozbiórka toru FSO na Żeraniu Ciekawostka z ogłoszenia – mały sedan z wielkim silnikiem BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne UE chce nowego obowiązkowego wyposażenia samochodów ciężarowych Koniec ze skórami w Bentleyu? Firma stawia na produkty dla wegan Czy polska policja może używać kolczatki? Zobacz jak Rosjanie zmodyfikowali Mercedesa GLE Coupé Porsche wyprodukowało milion egzemplarzy modelu 911 Floty odwracają się od diesli? Niezupełnie, ale jest trend Dodge Challenger - ależ to brzmi! Volkswagen Golf GTI First Decade – ponad 400-konna hybryda na Worthersee Tydzień w motorsporcie #23