BlueSport mało prawdopodobny, następca Phaetona pewny - co planuje Volkswagen?

BlueSport mało prawdopodobny, następca Phaetona pewny - co planuje Volkswagen?

BlueSport mało prawdopodobny, następca Phaetona pewny - co planuje Volkswagen?
Piotr Wereszczyński
19.07.2012 21:50, aktualizacja: 12.10.2022 16:51

Koncern Audi-VW tak duży nacisk położył na rozwój swoich pozostałych marek, że może się wydawać, że zapomniał o swoim najważniejszym przedstawicielu. Czy są jakieś plany dotyczące rozwoju gamy modelowej Volkswagena? W wywiadzie dla serwisu MotorTrend część wątpliwości rozwiewa Ulrich Hackenberg.

Koncern Audi-VW tak duży nacisk położył na rozwój swoich pozostałych marek, że może się wydawać, że zapomniał o swoim najważniejszym przedstawicielu. Czy są jakieś plany dotyczące rozwoju gamy modelowej Volkswagena? W wywiadzie dla serwisu MotorTrend część wątpliwości rozwiewa Ulrich Hackenberg.

Dr. Ulrich Hackenberg jest osobą odpowiedzialną za dział rozwoju w Volkswagenie, więc jego wypowiedzi można traktować serio. Choć wywiad, jakiego udzielił, dotyczył głównie planów względem Stanów Zjednoczonych, padło kilka informacji, które mogą zainteresować klientów na Starym Kontynencie.

Volkswagen BlueSport Roadster
Volkswagen BlueSport Roadster

Najważniejszą kwestią poruszoną w rozmowie był rozwój konceptu BlueSport. Wypłynęła smutna prawda o działaniu niemieckiego koncernu, którą można wyraźnie zauważyć np. przy pracach związanych z Porsche. Koncern stawia na maksymalizację zysków, tak więc jeżeli mały sportowy samochód nie przyniesie oczekiwanych wpływów do budżetu, nie ma mowy o wdrożeniu modelu do produkcji.

BlueSport pozostaje obecnie w fazie wczesnego projektu. Oznacza to, że poza planowaniem wyglądu i rozwiązań technicznych producent prowadzi coś na kształt badań rynku, które mają potwierdzić lub zaprzeczyć zasadność uruchomienia produkcji. Jak mówi Hackenberg, choć bardzo mu zależy na projekcie, szanse są nikłe, gdyż oczekiwania względem BlueSport to 40-50 tysięcy sprzedanych aut rocznie. Musiałby zatem zabrać sporą część klientów Mazdzie MX-5, która nadal pozostaje niekwestionowanym liderem na rynku małych roadsterów.

VW Phaeton 2015
VW Phaeton 2015

W wywiadzie Hackenberg zapowiedział również powrót Phaetona, którego pierwsza generacja nie wytrzymała konkurencji z innymi niemieckimi rywalami. Czy Volkswagen jest w stanie zaskoczyć w tym segmencie? Moim zdaniem nie. Pomimo że nie podano jeszcze żadnych oficjalnych informacji, już teraz każda średnio zorientowana w temacie osoba będzie w stanie przedstawić krótki opis flagowej limuzyny niemieckiego producenta. Można się spodziewać płyty podłogowej z Audi A8, z którym Phaeton będzie dzielił sporą część podzespołów oraz silniki. Jedyną różnicą będzie cena, która może okazać się nieco przystępniejsza.

W najbliższych latach rynek amerykański zyska przynajmniej jeden nowy model. Nie wiadomo, czy trafi on do Europy, jednak sam pomysł jest na tyle ciekawy, że mógłby zyskać na Starym Kontynencie sporo zwolenników. Chodzi o dużą, 7-osobową terenówkę, gdyż właśnie tego typu auta są w Stanach popularne. Auto miałoby bazować na platformie MQB i wykorzystywać część rozwiązań z modelu Passat.

Choć plany Volkswagena nie są spektakularne, należy pamiętać, że koncern ma aktualnie olbrzymią część rynku światowego. Sporą część swojego kapitału przeznacza na rozwój innych marek, jak Škoda czy Seat, a sam musi jedynie utrzymać swoją mocną pozycję.

Źródło: Motortrend

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)