Pierwszy tuner Rapide’a – Project Kahn Rapide (2012)

Pierwszy tuner Rapide’a – Project Kahn Rapide (2012)

Pierwszy tuner Rapide’a – Project Kahn Rapide (2012)
Olgierd Lachowski
20.07.2012 17:00, aktualizacja: 07.10.2022 20:42

Modyfikacjami Astonów Martinów zajmuje się stosunkowo niewiele firm. Do tej wąskiej grupy należy firma Kahn Design. Jej najnowsze dzieło, to konkurent stuningowanych Porsche Panamera – Aston Martin Rapide.

Modyfikacjami Astonów Martinów zajmuje się stosunkowo niewiele firm. Do tej wąskiej grupy należy firma Kahn Design. Jej najnowsze dzieło, to konkurent stuningowanych Porsche Panamera – Aston Martin Rapide.

Bohater dzisiejszego artykułu nie przeszedł rewolucji – zmiany są bardzo małe. W oczy rzucają się nowe jednoczęściowe 21-calowe felgi, które, moim zdaniem, wcale nie pasują lepiej do tego samochodu niż koła seryjne.

Obraz

Rapide otrzymał też obniżone zawieszenie, ale brytyjskie przedsiębiorstwo nie przyznaje się, co konkretnie w nim zrobiono – czy zmieniono tylko sprężyny, czy może też amortyzatory? Różnicę w wysokości przerobionego oraz oryginalnego auta trudno wykryć, bo Rapide już fabrycznie jest osadzony nisko nad ziemią.

Wygląd Astona poprawić jest trudno, więc projektanci Kahn Design ograniczyli się tylko do subtelnych modyfikacji. Wśród nich są nowe osłony wylotów powietrza w masce czy też pomalowane na czarno zaciski hamulcowe.

Obraz

W kwestii napędu luksusowego brytyjczyka nic się nie zmieniło. Z przodu znajduje się widlasty 12-cylindrowiec o objętości skokowej 5,9 l. Ten wolnossący silnik generuje moc 477 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 600 Nm przy 5000 obr./min.

Tuner zajął się akustyką jednostki napędowej instalując nowy, sportowy układ wydechowy z reaktorami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych.

Wspomniany silnik oraz 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów pozwalają autu na osiągnięcie 303 km/h prędkości maksymalnej i przyspieszenie do 100 km/h w 5,30 s.

Obraz

Na życzenie zespół tuningowy Kahn Design może poprawić wnętrze Rapide’a.

Dane techniczne

  • Typ: V12, 60supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5935 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 477 KM przy 6000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 80,37 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 5000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 21”
  • Koła tylne: 21”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1950 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,09 kg/KM
  • Długość: 5019 mm
  • Szerokość: 1929 mm
  • Rozstaw osi: 2989 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,30 s
  • Prędkość maksymalna: 303 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)