Nic wielkiego – MEC SL 550 BlueEFFICIENCY AMG Sports Package (2012)

Nic wielkiego – MEC SL 550 BlueEFFICIENCY AMG Sports Package (2012)

Nic wielkiego – MEC SL 550 BlueEFFICIENCY AMG Sports Package (2012)
Olgierd Lachowski
01.09.2012 12:00, aktualizacja: 07.10.2022 20:50

Jeśli właścicielowi nowiutkiego Mercedesa SL nie podobają się jego felgi, może wybrać się do siedziby firmy MEC Design, gdzie zostaną one wymienione na inne – brzydsze.

Jeśli właścicielowi nowiutkiego Mercedesa SL nie podobają się jego felgi, może wybrać się do siedziby firmy MEC Design, gdzie zostaną one wymienione na inne – brzydsze.

Amerykańska wersja Mercedesa SL 500 nazywa się SL 550, jednak wszystkie komponenty w obu odmianach są identyczne. Oznacza to, że niemiecki wóz ma do napędu widlasty 8-cylindrowy silnik o objętości skokowej 4,7 l, który jest wspomagany dwiema turbosprężarkami. Dzięki nim i bezpośredniemu wtryskowi paliwa jednostka napędowa dysponuje mocą 435 KM przy 5250 obr./min. Moment obrotowy wynosi 700 Nm, a jego maksymalna wartość rozciąga się od 1800 do 3500 obr./min.

Obraz

Mercedes konsekwentnie stawia na tradycyjne automatyczne skrzynie biegów (wyjątkiem jest SLS AMG zaopatrzony w przekładnię 2-sprzęgłową). Tutaj jest to urządzenie o siedmiu przełożeniach, które współpracuje z przekładnią główną zainstalowaną na tylnej osi.

Roadster ze Stuttgartu przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,60 s i osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość 250 km/h.

Widoczny na zdjęciach samochód został fabrycznie ozdobiony pakietem stylistycznym AMG, który jednak nie ma nic wspólnego z wersjami 63 i 65 AMG. Po prostu producent przykleja takie same listwy na progi i montuje podobne zderzaki jak w supermocnych odmianach.

W zestawie AMG są też większe koła, jednak najwyraźniej nie podobały się one posiadaczowi pojazdu, który zwrócił się do MEC Design z tym problemem. Tuner zaproponował montaż wykończonych satynowo 20-calowych obręczy Mecxtreme1, które wyglądem nawiązują do kół montowanych w niektórych wersjach Mercedesa SL dwie generacje wstecz (R 129). Moim zdaniem jednak w nowym samochodzie wyglądają one nie najlepiej.

Obraz

Felgi mają szerokość 10,0” z przodu (nałożono na nie opony 255/30 R 20) i 12,0” z tyłu (tu są gumy 305/25 R 20). Dodatkowo między piasty kół a obręcze tuner zamontował 20-milimetrowe tuleje dystansowe.

Drugim punktem zmian było wgranie „zawirusowanego” oprogramowania sterującego pneumatycznym zawieszeniem maszyny. Dzięki niemu można regulować wysokość zawieszenia w zakresie 55 mm.

Obraz

MEC Design nie poinformowało ile trzeba zapłacić za takie usprawnienie. Nie wiadomo też ile kosztują felgi założone w tym wozie.

Dowiedz się więcej o Mercedesie klasy SL:

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/12]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)