Łada 2107 wróciła do produkcji

W kwietniu tego roku informowaliśmy Was, że zakończono produkcję Łady 2107. Od tej wiadomości w mediach motoryzacyjnych na całym świecie aż zawrzało. Jednak bez echa przeszła informacja o powrocie Siemiorki.

Łada 2107 (1982)
Łada 2107 (1982)
Mariusz Zmysłowski

W kwietniu tego roku informowaliśmy Was, że zakończono produkcję Łady 2107. Od tej wiadomości w mediach motoryzacyjnych na całym świecie aż zawrzało. Jednak bez echa przeszła informacja o powrocie Siemiorki.

Magazyn Classicauto dowiedział się, że koncern Auto Waz przywrócił produkcję klasycznej Łady. Zapotrzebowanie na 2107 było na tyle duże, że opłacało się podtrzymać wytwarzanie kanciastego, rosyjskiego auta. Jego produkcję przeniesiono z fabryki w Samarze do Iżewska na Uralu. Bieżąca produkcja wynosi 2000 egzemplarzy miesięcznie. Prosta kalkulacja mówi, że to aż 24 000 samochodów rocznie. To niewiele w skali około miliona aut w wytwarzanych przez Auto Waz rocznie, ale wystarczająco dużo, by Ładę opłacało się produkować.

Łada 2107 Turbo (1984)
Łada 2107 Turbo (1984)

Obecnie do wyboru jest 15 kolorów nadwozi. Wnętrze dostępne jest tylko w kolorze czarno-szarym. Opcjonalnie dostępne są m.in. alufelgi, lakiery metalizowane oraz wybór między zwykłym kołem zapasowym a tzw. dojazdówką. Nie ma za to możliwości uzupełnienia wyposażenia o poduszkę powietrzną. Cena podstawowa wynosi 5350 euro, czyli trochę ponad 22 000 zł.

Obecnie okres oczekiwania na Siemiorkę wynosi do pół roku. Mimo tego Auto Waz nie planuje zwiększenia produkcji modelu 2107. Ciekawe jak długo ta klasyczna Łada będzie jeszcze gościć na rynku.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)