Włoska piękność po kuracji – DMC GranCabrio Sovrano (2012)
Ponad rok po prezentacji 590-konnego GranTurismo firma DMC pokazała równie mocne Maserati GranCabrio. Również tym razem dodatkową moc uzyskano przy pomocy kompresora.
Maserati GranCabrio to jeden z najładniejszych kabrioletów dostępnych na rynku. Włoski samochód swoje dość duże rozmiary ukrywa pod pięknie poprowadzonymi liniami karoserii łączącymi w sobie elegancję ze sportowym charakterem. Mimo tego, że auto jest w sprzedaży już dobre kilka lat, nadal wygląda bardzo świeżo.
DMC chciało, żeby kabriolet stylistyką nawiązywał do modelu S Sovrano, który tuner pokazał ponad rok temu. W związku z tym w GranCabrio zmieniono przedni zderzakospojler na identyczny jak ten montowany w GranTurismo MC Stradale. Ponadto styliści zaprojektowali kompozytowe nakładki na progi, nowy dyfuzor oraz nakładkę na klapę bagażnika.
Całości dopełnia komplet kół z 10-ramiennymi felgami o średnicy 20” z przodu i 21” z tyłu, na które założono opony Pirelli P Zero Nero. Przednie gumy mają rozmiar 255/30 R 20, zaś te założone z tyłu – 305/30 R 21.
Wspomniane wcześniej włókno węglowe można odnaleźć także we wnętrzu. Znajduje się ono m.in. na kierownicy i desce rozdzielczej. Tuner zafundował Maserati także nową skórzaną tapicerkę w kolorze białym.
Najciekawsze są oczywiście zmiany mechaniczne. Tą mniej zaawansowaną jest zmienione zawieszenie, dzięki któremu auto jest niższe o 30 mm. Bardziej skomplikowaną było dołożenie sprężarki mechanicznej do silnika.
8-cylindrowiec o objętości skokowej 4,7 l w fabrycznym wozie rozwijał moc 450 KM przy 7000 obr./min i moment obrotowy 510 Nm przy 4750 obr./min. Maserati konsekwentnie stawia na automatyczne skrzynie biegów, więc taka jest też i w tym samochodzie.
Po przeróbkach DMC, czyli po zainstalowaniu kompresora, jednostka napędowa dostała porządnego, bo 140-konnego kopa. Wszystkie 590 KM dostępne jest przy 7300 obr./min. Maksymalny moment obrotowy także wzrósł do 590 Nm.
Co prawda osiągi podkręconego GranCarbio nie zostały podane, jednak można przypuszczać, że prędkość maksymalna oscyluje wokół 300 km/h (seryjne Maserati rozpędza się do 285 km/h). Cena tuningu też pozostaje zagadką.
Konkurencja
Dane techniczne:
- Typ: V8, 90supo/sup
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Objętość skokowa: 4691 cmsup3/sup
- Doładowanie: kompresor
- Moc maksymalna: 590 KM przy 7300 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 125,77 KM/l (seryjny – 93,80 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 590 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Opony przednie: 255/30 R 20
- Opony tylne: 305/30 R 21
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1980 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,36 kg/KM (seryjny – 4,40 kg/KM)
- Długość: 4881 mm
- Szerokość: 1915 mm
- Wysokość: 1323 mm (- 30 mm)
- Rozstaw osi: 2942 mm
Źródło: carscoop