Inny, niż się wydaje – Brabus CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY Shooting Brake D6 S (2012)

Inny, niż się wydaje – Brabus CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY Shooting Brake D6 S (2012)

Inny, niż się wydaje – Brabus CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY Shooting Brake D6 S (2012)
Olgierd Lachowski
11.10.2012 07:00, aktualizacja: 07.10.2022 20:56

W Internecie Brabus opublikował zdjęcia przerobionego Mercedesa CLS Shooting Brake. Ponieważ w notce prasowej tuner wspomina o wersji 63 AMG, na niektórych serwisach pojawiła się informacja, że widoczne na zdjęciu auto ma 619 KM. Tymczasem…

W Internecie Brabus opublikował zdjęcia przerobionego Mercedesa CLS Shooting Brake. Ponieważ w notce prasowej tuner wspomina o wersji 63 AMG, na niektórych serwisach pojawiła się informacja, że widoczne na zdjęciu auto ma 619 KM. Tymczasem…

…Brabus pisze między innymi o CLS 63 AMG, ale pokazuje CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY z kitem D6 S. Ale to jest dobry początek przed jakąś ostrą wersją kombi klasy CLS.

Obraz

Oczywiście z prawdziwym Shooting Brakiem Mercedes CLS nie ma nic wspólnego, ale skoro wersję sedan Niemcy nazywają w swoim katalogu „coupé”, to i na kombi mogą, jak widać, mówić sobie, jak chcą. To zresztą mało istotne.

Shooting Brake, tak samo zresztą jak zwykły CLS, budzi raczej jeden rodzaj uczuć u oglądających – albo zachwyt, albo nie… Co ciekawe, nawet sam producent nie wie, ile litrów mieści bagażnika CLS-a kombi. Nie wie albo nie chce powiedzieć, bo mieści niezbyt wiele. Z drugiej strony nabywcom tego samochodu raczej nie zależy na szczególnie wielkiej przestrzeni bagażowej.

Obraz

CLS jest oferowany z kilkoma jednostkami napędowymi, wśród których są też diesle. Większy z dwóch klekotów to 3-litrowa V-szóstka z bezpośrednim zasobnikowym wtryskiem paliwa i turbosprężarką VGT. Motor gwarantuje moc 265 KM przy 3800 obr./min i maksymalny moment obrotowy 620 Nm w przedziale 1600-2400 obr./min.

Technicy z Bottrop do tego silnika mają przygotowany moduł D6 S, który dzięki nowym mapom sterującym sprawia, że 3-litrowiec osiąga moc 313 KM. Moment obrotowy wozu po tuningu wzrasta do 690 Nm.

Obraz

W salonie Mercedes jest oferowany wyłącznie z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów 7G-Tronic Plus, ale klient może wybrać, czy chce kupić wersję z napędem na tylne koła, czy na obie osie. Różnica w osiągach obu odmian jest prawie niezauważalna. W wersji Brabusa różnice zacierają się w ogóle i niezależnie od napędu auto do 100 km/h przyspiesza w 5,90 s. Co ciekawe, tuner nie zdejmuje ogranicznika prędkości, co oznacza, że CLS nadal rozpędza się do „zaledwie” 250 km/h.

Obraz

Kolejne usprawnienia to sportowy układ wydechowy, który jednak nie podnosi mocy silnika, oraz modyfikacje zawieszenia. Tuner montuje moduł zmieniający ustawienia zawieszenia (jeśli auto ma system Airmatic) lub instaluje krótsze sprężyny albo całe sportowe zawieszenie.

Co nieco zmieniło się również w wyglądzie wozu. Nakładka na przedni zderzak jest ukształtowana tak, że diody LED do jazdy dziennej przeniesiono na boki i ustawiono w pionie. Z boku przyklejono imitacje wylotów powietrza i listwy na progi. Po prawej stronie Mercedesa Brabus założył koła z felgami Monoblock F (8,5 x 20” – przód i 9,5 x 20” – tył), a z lewej znalazł się komplet z obręczami Monoblock R (felgi również mają 20”, ale nie wiadomo dokładnie, jakiej są szerokości).

Obraz

We wnętrzu zmiany są dość skromne. Obejmują nakładki na pedały, dywaniki z logo tunera, rygle drzwi i nakładki na progi. Oczywiście są to tylko propozycje Brabusa, a wymagający klienci mogą sami określić zakres modyfikacji w kabinie pasażerskiej. Wszystko zależy od zasobności ich portfela.

Przy okazji prezentacji tego samochodu Brabus wspomniał, że wersja 63 AMG może być uzbrojona w pakiet B63-620. Podnosi on moc silnika do 619 KM, co z kolei pozwala autu rozpędzić się do nawet 320 km/h.

Konkurencja

[MKB CLS 63 AMG P 640 640 KM, pow. 340 km/h]

Dane techniczne

  • Typ: V6, 72supo/sup, OM 642 LS DE 30 LA, ZS
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2987 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka VGT
  • Moc maksymalna: 313 KM przy 3800 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 104,79 KM/l (seryjny – 88,72 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 690 Nm przy 1600-2400 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 8,5 x 20” Monoblock F
  • Koła tylne: 9,5 x 20” Monoblock F
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1910 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,10 kg/KM (seryjny – 7,21 kg/KM)
  • Długość: 4956 mm
  • Szerokość: 1881 mm
  • Rozstaw osi: 2874 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,90 s
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/26]

Źródło: Brabus

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)