Wschodni wiatr od zachodu – MR Car Design 3 MPS (2012)

Wschodni wiatr od zachodu – MR Car Design 3 MPS (2012)

Wschodni wiatr od zachodu – MR Car Design 3 MPS (2012)
Olgierd Lachowski
01.11.2012 08:00, aktualizacja: 07.10.2022 20:59

Zwykle trudniące się ulepszaniem produktów koncernu Volkswagen przedsiębiorstwo MR Car Design tym razem, dla odmiany, podłubało w najmocniejszej wersji Mazdy3. Tuner dodał autu 50 KM.

Zwykle trudniące się ulepszaniem produktów koncernu Volkswagen przedsiębiorstwo MR Car Design tym razem, dla odmiany, podłubało w najmocniejszej wersji Mazdy3. Tuner dodał autu 50 KM.

Swój kompakt japońska firma sprzedaje w kilku wersjach silnikowych. Najmocniejszą z nich jest odmiana MPS, która na niektórych rynkach (na przykład w USA) nosi nazwę MazdSpeed3. Niezależnie od tego do napędu auto otrzymuje tę samą jednostkę napędową. To silnik oznaczony jako L3-VDT, który jest rozwinięciem wersji LE oraz DE. 2,3-litrowa jednostka napędowa o czterech cylindrach jako pomocnika ma turbosprężarkę. Taki układ sprawia, że kierowca Mazdy ma do dyspozycji 260 KM mocy przy 5500 obr./min. Przy tym maksymalny moment obrotowy wynosi 380 Nm i jest dostępny przy 3000 obr./min.

Obraz

Auto jest oferowane z manualną skrzynią biegów i jeśli kierowca jest sprawny w swojej pracy, to Mazda odwdzięczy się czasem przyspieszenia do 100 km/h wynoszącym 6,10 s. Prędkość maksymalną producent ustalił na 250 km/h.

Nie wiadomo natomiast jakimi osiągami dysponuje przerobiony przez niemieckie MR Car Design auto. Prawdopodobnie są one nieco lepsze niż w wozie fabrycznym, a to dlatego że po wymianie centralnej jednostki sterującej motor zyskał 50 KM mocy. Oprócz modyfikacji elektroniki tuner proponuje montaż międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego oraz sportowego wydechu, jednak w tym samochodzie nie zostały one użyte.

Obraz

Wóz może mieć też w pełni regulowane sportowe zawieszenie KW, jednak chyba w tym egzemplarzu też nie ma tego zestawu. Są za to znane z innych modeli przygotowywanych przez MR Car Design koła z 19-calowymi felgami Oxigin.

Niemcy podali tylko koszt montażu nowego ECU (cena obejmuje też sam moduł), który wynosi 699 euro.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4, L3-VDT
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2261 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 310 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 137,17 KM/l (seryjny – 114,99 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 320 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 280 mm
  • Koła przednie: 19”
  • Koła tylne: 19”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1460 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,71 kg/KM (seryjny – 5,62 kg/KM)
  • Długość: 4505 mm
  • Szerokość: 1770 mm
  • Rozstaw osi: 2640 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5]

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)