Drapieżnik – Roush F-150 SVT Raptor Phase 2 (2012)

Drapieżnik – Roush F‑150 SVT Raptor Phase 2 (2012)

Drapieżnik – Roush F-150 SVT Raptor Phase 2 (2012)
Olgierd Lachowski
11.11.2012 13:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:00

Do tej pory pisałem o dwóch tunerach, którzy trudnią się ulepszaniem m.in. Forda F-150. Dziś będzie o bardzo znanej firmie Roush Performance, która przygotowała wóz z silnikiem o mocy 590 KM.

Do tej pory pisałem o dwóch tunerach, którzy trudnią się ulepszaniem m.in. Forda F-150. Dziś będzie o bardzo znanej firmie Roush Performance, która przygotowała wóz z silnikiem o mocy 590 KM.

Ford F-150 to jeden z najpopularniejszych samochodów w Stanach Zjednoczonych. Auto wielkości małego autobusu w USA nadal sprzedaje się doskonale. Aby utrzymać sprzedaż na wysokim poziomie Ford proponuje wiele różnych wersji silnikowych tego samochodu. Wśród nich jest odmiana SVT Raptor, czyli pick-up z jedynym słusznym dla Amerykanów silnikiem – widlastą ósemką.

ROUSH Performance Ford Raptor Phase 2
ROUSH Performance Ford Raptor Phase 2

Motor ma też drugą cechę charakterystyczną dla tamtejszych jednostek napędowych – dużą objętość skokową. W Europie „duża objętość” to 3 litry, a w USA – to mniej więcej dwa razy tyle. Fordowski silnik ma 6,2 l. Do tego wyposażono go też w doładowanie w postaci kompresora. Silnik nie jest specjalnie wyżyłowany, ale to nie znaczy, że jest słaby – dysponuje mocą 417 KM przy 5500 obr./min i maksymalny momentem obrotowym 588 Nm przy 4500 obr./min.

Ulepszenia przeprowadzone przez ekipę Roush Performance sprawiły, że sprężarka mechaniczna pracuje z większą wydajnością i pomaga osiągnąć jednostce silnikowej moc 590 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 800 Nm.

ROUSH Performance Ford Raptor Phase 2
ROUSH Performance Ford Raptor Phase 2

Więcej zmian mechanicznych nie ma. Napęd jest nadal przekazywany na wszystkie koła przy pomocy 6-biegowej, automatycznej skrzyni biegów, a wóz jest zatrzymywany seryjnymi hamulcami.

Także optycznie stuningowany Ford od fabrycznego odbiega minimalnie – różnice stanowią pomalowane lub oklejone burty skrzyni ładunkowej.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: SOHC, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6210 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 590 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 95,01 KM/l (seryjny – 67,15 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 800 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Masy i wymiary:

  • Długość: 6195 mm
  • Szerokość: 2012 mm
  • Wysokość: 1920 mm
  • Rozstaw osi: 3975 mm
  • ROUSH Performance Ford Raptor Phase 2
  • ROUSH Performance Ford Raptor Phase 2
  • ROUSH Performance Ford Raptor Phase 2
  • ROUSH Performance Ford Raptor Phase 2
  • ROUSH Performance Ford Raptor Phase 2
  • ROUSH Performance Ford Raptor Phase 2
  • ROUSH Performance Ford Raptor Phase 2
[1/7] ROUSH Performance Ford Raptor Phase 2
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (14)