Apple iGo - wizja transportu przyszłości?

Apple iGo - wizja transportu przyszłości?

Wizja Apple iGo (fot. breakingcustomdesign.com)
Wizja Apple iGo (fot. breakingcustomdesign.com)
Piotr Ślusarczyk
21.11.2012 14:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:02

Apple zaczynał od produkcji komputerów. Teraz oferuje również odtwarzacze muzyki, telefony, tablety oraz inne urządzenia elektroniczne. Co by było, gdyby ten producent chciał wkroczyć na zupełnie nowy dla niego rynek motoryzacyjny? Wizję samochodów i drogowego ekosystemu Apple'a przedstawił niezależny projektant - Shane Baxley.

Cała architektura Apple iGo miałaby być kontrolowana przez system łączności Apple Cloud Network. Sterowałby on samochodami, które mogłyby podróżować w idealnym porządku, zachowując od siebie minimalne odstępy nawet przy utrzymywaniu wysokich prędkości. Proekologiczne pojazdy cechowałyby się również zerową emisją spalin.

W skład iGo miałyby wchodzić trzy auta: iMe, iWe oraz iUs. iMe to koncept jednoosobowego pojazdu o zasięgu 35 mil (ok. 56 km) z możliwością bezprzewodowego ładowania. Byłoby to więc autko przeznaczone wyłącznie do poruszania się w ruchu miejskim. iWe to wizja rodzinnego samochodu o zasięgu 300 mil (ok. 483 km). Ten pojazd wygląda identycznie z przodu i z tyłu, dlatego mógłby poruszać się w obu kierunkach bez potrzeby zawracania. LED-owe światła umieszczone na obu krańcach nadwozia mogłyby zmieniać tryb pracy ze świateł przednich na tylne i odwrotnie.

Wizja Apple iGo (fot. breakingcustomdesign.com)
Wizja Apple iGo (fot. breakingcustomdesign.com)

Najciekawszym autem zaprojektowanym przez Shane'a Baxleya jest iUs. Z zewnątrz pojazd wygląda bardzo podobnie do iWe, ale odróżnia się istotnymi modyfikacjami. Wewnątrz są jedynie dwa miejsca, dzięki czemu auto jest idealne na przejażdżki z drugą połówką. Co jednak najważniejsze, iUs to jedyny pojazd, który kierowca mógłby prowadzić samodzielnie.

W ruchu miejskim iUs nadal współpracowałby z Apple Cloud Network, ale na bocznych krętych drogach można by chwycić kierownicę we własne dłonie. Zasięg tego wehikułu oszacowano na 200 mil (ok. 322 km). Zarówno iWe, jak i iUs miałyby mieć baterie wprost od Tesli oraz przyspieszać do 100 km/h poniżej 5 s. Ciekawe, czy do innowacyjnego projektu iGo odniesie się sam Apple.

O swojej wizji wypowiedział się krótko pomysłodawca, który ukończył Art Center College of Design w Pasadenie w stanie Kalifornia (USA):

Samochody są pięknymi dziełami płynnej sztuki. Drogi wypełnione tymi płynnymi rzeźbami poruszającymi się z prędkością 90 mph tworzą wizualny chaos. Drogi wypełnione Apple iWe przypominałyby otoczenie kamieniami Zen. Spokój to zbyt słabe określenie.

Mam nadzieję, że ta utopijna wizja bezdusznej motoryzacji nigdy nie stanie się faktem. A co Wy o tym myślicie?

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Wizja Apple iGo (fot. breakingcustomdesign.com)
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Wizja Apple iGo (fot. breakingcustomdesign.com)
  • Slider item
  • Slider item
[1/19]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)