Niepozorny – MR Car Design Passat CC 3.6 FSI (2012)

Niepozorny – MR Car Design Passat CC 3.6 FSI (2012)

Niepozorny – MR Car Design Passat CC 3.6 FSI (2012)
Olgierd Lachowski
27.11.2012 14:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:02

Nie rzuca się w oczy. Ot, ładniejsza wersja Passata. Dopiero uruchomienie silnika zdradza, że nie jest to seryjne auto. Dzięki działaniom fachowców firmy HGP 3,6-litrowy silnik Volkswagena generuje ponad 500 KM mocy.

Odmiana CC to po prostu ładniejszy Passat. Ta sama technika, tylko inne nadwozie. Od wprowadzenia zmodernizowanej wersji Volkswagen (przynajmniej na rynku europejskim) nazywa to auto po prostu CC, ale to tylko marketingowa zagrywka.

Obraz

Passat CC dostępny był nie tylko z 1,8-litrowymi jednostkami benzynowymi i 2-litrowymi dieslami, ale także z całkiem sporym 3,6-litrowym motorem VR6. Silnik ten ma dwa rzędy cylindrów rozstawione pod kątem 10,6[sup]o[/sup] i bezpośredni wtrysk benzyny. W samochodzie seryjnym agregat rozwijał moc 300 KM przy 6600 obr./min i moment obrotowy 350 Nm przy 2400-3500 obr./min.

W swoim aucie producent zamontował napęd na wszystkie koła oraz zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynkę o sześciu przełożeniach. Dzięki 300 KM mocy Passat CC do 100 km/h przyspieszał w 6,10 s i osiągał 250 km/h.

Obraz

Przy przebudowie Passata CC MR Car Design postanowiło skorzystać z doświadczeń renomowanej firmy HGP. Ten tuner specjalizuje się w modyfikowaniu jednostek napędowych koncernu Volkswagen.

Żeby osiągnąć większą moc, specjaliści HGP dołożyli do silnika chłodzoną cieczą turbosprężarkę R35. Jej wydajność została dodatkowo zwiększona po zainstalowaniu międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego. Wstawiono nowe kolektory i dodatkowy układ paliwowy (nie wyjaśniono jednak, o co dokładnie z nim chodzi).

Obraz

Fabryczny silnik miał stopień sprężania wynoszący 11,4. To za dużo jak na tę jednostkę po montażu turbosprężarki. Żeby go zmniejszyć, między głowicę a kadłub jednostki napędowej tuner wsunął metalową płytę. Obyło się bez wymiany tłoków i korbowodów. Potrzebne było za to nowe oprogramowanie silnika oraz nowy moduł sterujący skrzynią biegów, w której wzmocniono wcześniej sprzęgła.

Za należyte odprowadzanie spalin odpowiada sportowy układ wydechowy, którego zakończenie składa się jednak z seryjnych rur, dzięki czemu zamaskowano nowy „wydech”.

Podkręcony przez HGP 3,6-litrowiec oddaje moc 502 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 700 Nm.

Obraz

Za całą operację tuningu w HGP trzeba zapłacić 28 000 euro, czyli więcej niż połowę wartości nowego Volkswagena CC z silnikiem VR6. A to przecież nie koniec, bo swoje trzy grosze dorzuciło MR Car Design.

Firma z Erftstadt wymieniła seryjne zawieszenie na pakiet KW DDC. Jest to gwintowane zawieszenie wyposażone w amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia, którą można sterować za pomocą przycisków z wnętrza samochodu. Nowe stabilizatory z przodu i z tyłu to produkt wytwórni H&R. Hamulce na przedniej osi pochodzą z firmy Stoptech. Tarcze mają średnicę 355 mm.

Obraz

Z zewnątrz, poza tym że przerobiony Passat CC jest niższy od seryjnego, różnicę robią koła z felgami OZ Ultraleggera o rozmiarze 8,0 x 18” na każdym kole. Obręcze zostały zaopatrzone w opony 235/40 R 18.

Całkowity koszt tuningu oraz osiągi tego Volkswagena są tajemnicą. Jeśli chodzi o prędkość maksymalną, to może ona przekraczać nawet 300 km/h (pod warunkiem, że przełożenia skrzyni biegów na to pozwalają), ale to tylko moje domysły.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: VR6, 10,6supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3598 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka HGP R35
  • Moc maksymalna: 502 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 139,52 KM/l (seryjny – 83,38 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 700 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane Stoptech, średnica 355 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 310 mm
  • Koła przednie: 8,0 x 18” OZ Ultraleggera
  • Koła tylne: 8,0 x 18” OZ Ultraleggera
  • Opony przednie: 235/40 R 18
  • Opony tylne: 235/40 R 18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1632 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,25 kg/KM (seryjny – 5,44 kg/KM)
  • Długość: 4799 mm
  • Szerokość: 1855 mm
  • Rozstaw osi: 2711 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]

Źródło: miranda-media

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)