Škoda liderem sprzedaży w Polsce

Podczas gdy amerykański rynek motoryzacyjny w pełni się już odrodził, na Starym Kontynencie panuje kryzys, co wyraźnie widać po wynikach sprzedaży. To nie przeszkodziło jednak Škodzie w tym, by po raz szósty stanąć na szczycie sprzedaży aut w Polsce.

Wydawać by się mogło, że druga generacja Škody Octavii, która zadebiutowała na rynku w 2004 roku, a więc niemal dekadę temu, nie cieszy się już tak dużą popularnością. Nic bardziej mylnego. W 2012 roku Škoda sprzedała w Polsce 32 182 samochody, po raz szósty i czwarty z rzędu od 2009 roku, utrzymując fotel lidera na naszym krajowym rynku.

Z raportu rejestracji samochodów w Polsce wynika, że czeski producent zanotował spadek popularności o 0,69%, ale i tak utrzymał się przed Volkswagenem, mogącym pochwalić się wzrostem sprzedaży o 16,22%; w 2012 roku w naszym kraju zarejestrowano 22 640 auta ze znaczkiem VW.

Škoda Octavia RS TDI — w poszukiwaniu sportu [test autokult.pl]

Agresywnie przestylizowane nadwozia, utwardzone zawieszenia oraz mocne benzynowe silniki podnoszące poziom adrenaliny w organizmie. Takie właśnie cechy mają auta, które tuż za nazwą modelu dumnie dzierżą sportowe oznaczenia. Silniki Diesla zdają się zupełnie nie pasować do takiego zestawu. Czy na pewno?

Wynik ponad 32 tysięcy sprzedanych aut daje Škodzie niemal dwunastoprocentowy udział w krajowym rynku. Co ciekawe, niemal połowa, bo aż 15 635 zarejestrowanych Škod, to Octavie. Lada moment czeski producent wypuści na rynek trzecią generację tego modelu, a nie tak dawno przecież do salonów trafiły Rapid oraz Citigo. Wygląda na to, że 2013 rok będzie jeszcze lepszy.

Źródło: Škoda

Zobacz również: Skoda Octavia 1.2 TSI DSG - test

Podziel się:

Przeczytaj także: