Audi A3 Sportback 2,0 TDI - skazane na sukces [pierwsza jazda autokult.pl]

Audi A3 Sportback

Audi A3 Sportback

Ten artykuł ma 3 strony:

Audi A3 Sportback 2,0 TDI — test

Audi twierdzi, że aż 25% sprzedaży aut z Ingolstadt w Polsce to rodzina A3. Trzecia generacja modelu będzie dostępna w czterech wersjach nadwoziowych, a na premierę najbardziej uniwersalnej z nich, czyli A3 Sportback, zaproszono nas do Krynicy-Zdroju.

W Trójmieście, czyli na północy naszego pięknego kraju, Audi zaprezentowało dziennikarzom A3 z trzydrzwiowym nadwoziem. Na premierę pięciodrzwiowej odmiany Sportback zaproszono nas na południe, do Krynicy-Zdroju. Już w przypadku trzydrzwiowej wersji A3 wygląd auta nie był żadną niespodzianką, a w przypadku A3 Sportback można było przewidzieć każdy centymetr nadwozia.

Audi A3 Ambiente 1,8 TFSI S-Tronic — wskakuj w mundurek! [test autokult.pl]

Starsza generacja Audi A3 8P mimo dziewięcioletniej obecności na rynku jeszcze nie zdążyła się zestarzeć i nadal wygląda dość nowocześnie. Brakuje jej jednak kilku cech stylistycznych, które producent z Ingolstadt w ostatnim czasie bardzo wyraźnie podkreśla. W najnowszej generacji 8V nie chodzi o rewolucyjne zmiany w ogólnym pomyśle na samochód, chodzi o pewien podmuch świeżości, który pozwoli identyfikować się modelowi A3 z resztą gamy modelowej.

Perfekcyjna poprawność, obmyślenie najdrobniejszych detali oraz godziny w tunelu aerodynamicznym - tak można opisać wygląd nowego A3. Wydaje się, że jedynymi elementami auta, w których pozwolono poszaleć stylistom, są przednie oraz tylne światła. To prawdziwy majstersztyk i eksplozja możliwości zastosowania diod LED. Efekt wszystkich przetłoczeń, stylizacji świateł oraz wzorów felg dostępnych w ofercie jest bardzo pozytywny — pudełkowe nadwozie hatchbacka nabrało dzięki niemu odrobiny charakteru.

Audi A3 Sportback

Skoro o pudełkowatości mowa, wnętrze nowego Audi A3 Sportback wydaje się zaprojektowane przy użyciu linijki. Siedząc za kierownicą, trudniej zapomnieć, że prowadzi się kompaktowego hatchbacka. Nie chodzi tylko o ilość miejsca czy całkiem wygodne fotele, ale także o liczbę gadżetów do dyspozycji kierowcy. Poza nawigacją z Google Maps czy dotykowym padem, który został przeniesiony na dżojstik służący do zarządzania systemem multimedialnym, są jeszcze ciekawsze wynalazki.

Zobacz również: Audi S3 - wydech

Audi Q5 3,0 TDI S-Tronic quattro — weekend w militarnym klimacie [pierwsza jazda autokult.pl]

Zaczęło się mało optymistycznie: Audi Q5, średni SUV w ofercie Audi, klekot pod maską i mało ciekawy brązowy kolor. Skończyło się na forum internetowym w temacie sprzedaży organów ludzkich i na subiektywnej wycenie mojego organizmu. Nie stać mnie, a szkoda. Dlaczego?

Jeśli kierowca nowego A3 Sportback jest dumnym właścicielem smartfona, który ma możliwość wykonywania zdjęć z systemem geolokacji, może przesłać je za pośrednictwem oprogramowania Audi connect do swojego auta i zamiast przeglądać historię adresów, przejrzeć galerię zdjęć miejsc, w których był. Co w tym ciekawego? Po wyborze zdjęcia nawigacja zaprowadzi nas do miejsca, w którym je wykonaliśmy.

Audi A3 Sportback

Kolejną nowością jest baza danych aktualnych cen paliw z możliwością sortowania stacji pod względem odległości lub najniższej ceny. Mało prawdopodobne, że ktoś jeżdżący nowym A3 Sportback będzie tankował je na najtańszej stacji w okolicy.

Audi S7 Sportback – grzeczniej się nie da? [test autokult.pl]

Niemieccy producenci mają słabość do budowania sportowych wersji samochodów osobowych. Mercedes-Benz ma oddział AMG, w BMW odpowiada za nie specjalna dywizja oznaczona literą M, a Audi oferuje swoim klientom auta z emblematem RS. Producent z Ingolstadt oprócz RennSport ma w swoim katalogu coś jeszcze. To odmiany Sport oznaczone symbolem S, będące pomostem między samochodami do jazdy na co dzień a ekstremalnymi wersjami do naginania […]

Bardziej prawdopodobne jest natomiast, że kierowca tego auta zechce odebrać swoich bliskich z lotniska lub dworca kolejowego. Tak, system informacyjny A3 poda mu informacje dotyczące rozkładu lotów oraz rozkładu jazdy pociągów, w tym pociągów PKP.

Audi A3 Sportback

Trudno skupić się na czymkolwiek innym, gdyż niemal każdy z aspektów A3 Sportback wydaje się milion razy przemyślany. Kufer pomieści 380 l, a po złożeniu oparć tylnej kanapy jego możliwości ładunkowe zwiększą się do 1200 l, wystarczająco. Żeby doszukać się jakichkolwiek wad, trzeba się naprawdę postarać. Podczas godzinnej przejażdżki udało mi się znaleźć jedną - zbyt długo szukałem optymalnej pozycji za kierownicą, co wynikało ze zbyt wielu możliwości ustawień fotela, kierownicy czy podłokietnika.

Nic nie można za to zarzucić układowi jezdnemu nowego A3 Sportback. Audi specjalnie zaprosiło nas w góry, żeby pochwalić się tym, że nawet w tak ekstremalnych warunkach przednionapędowe hatchbacki poradzą sobie na drodze.

Audi A3 Sportback

Pięciodrzwiowe A3 prowadzi się równie dobrze jak trzydrzwiowa odmiana, a z pomocą wszystkich elektronicznych wspomagaczy, nawet na oblodzonej nawierzchni, niemal niemożliwe jest wyprowadzenie auta z równowagi i całkowita utrata przyczepności.

Audi A4 allroad quattro 2,0 TFSI S-tronic — pośrodku potrzeb [test autokult.pl]

W Polsce w ostatnich latach trendy motoryzacyjne zmieniają się bardzo szybko. Polacy, chociaż sprowadzają starsze i tańsze auta z Niemiec, to kupując nowe samochody, nie oszczędzają. Coraz częściej szukają SUV-ów, ale nie stronią też od mniejszych sedanów i kombi z segmentu premium. Czyżby testowane przeze mnie Audi A4 allroad quattro było dokładnie pośrodku tych potrzeb?

Po raz kolejny miłym zaskoczeniem okazał się motor 2,0 TDI, który nie cieszy się zbyt dobrą opinią, nie tylko wśród przeciwników marki. Na rozpędzenie ważącego 1385 kg Sportbacka jednostka o mocy 150 KM i 320 Nm momentu obrotowego w połączeniu z sześciobiegową manualną przekładnią potrzebuje 8,7 s, przy czym podczas delikatnej jazdy silnik zadowoli się nawet 3,7 l oleju napędowego na 100 km.

Audi A3 Sportback

Do wyboru, podobnie jak w przypadku wersji trzydrzwiowej, będzie jeszcze słabszy, 105-konny turbodiesel 1,6 TDI. Ponadto w ofercie znajdą się jednostki 1,4 TFSI 122 KM, 1,8 TFSI 180 KM oraz najbardziej emocjonujący, dostępny tylko z napędem quattro silnik 2,0 TFSI o mocy 300 KM i 380 Nm momentu obrotowego — tutaj mowa już o wersji S3.

Audi TT RS Coupé S Tronic — uliczny ścigant [test autokult.pl]

To było dla mnie bardzo dobre lato, ale nie za sprawą pogody czy długich wakacji. Uśmiech od ucha do ucha zawdzięczam Audi TT RS, wulgarnemu prowokatorowi, który okazał się czarnym koniem naszego wyścigu Super Drag Race.

BMW Serii 1, Mercedes klasy A czy Volvo V40 mają bardzo groźnego konkurenta, jednak to także nie jest żadne zaskoczenie. Tutaj nie ma nic, co może zaskoczyć. To po prostu kolejne Audi A3 z pięciodrzwiowym nadwoziem, które jest równie dobre jak wersja trzydrzwiowa, ale ma dodatkową parę drzwi. Na polskim rynku auto, zwłaszcza z turbodieslami pod maską, skazane jest na sukces. Już wkrótce ujrzymy także Audi A3 Sedan oraz Cabriolet, a wtedy rodzinka będzie w komplecie.

Audi A3 Sportback

Jedynym buforem, który może zagrozić A3 Sportback w drodze do sukcesu, jest cena. Za auto w podstawowej wersji Attraction ze 122-konnym silnikiem 1,4 TFSI trzeba będzie zapłacić 94 000 zł. Poza tym egzemplarzem każde inne pięciodrzwiowe A3 to wydatek ponad 100 000 zł.

Przy okazji premiery tego modelu Audi pochwaliło się także Audi A3 Sportback 1,4 TCNG, napędzanym silnikiem benzynowym o mocy 110 KM zasilanym e-gazem. Audi chce sporo inwestować w testy całego łańcuchu rozwiązań pozwalających na pozyskiwanie i gromadzenie tego paliwa. Biorąc pod uwagę realia dzisiejszego rynku motoryzacyjnego, byłaby to lepsza alternatywa od hybryd czy gniazdkowozów.

+Ilość miejsca we wnętrzu
+Jakość wykonania
+Dwulitrowy turbodiesel
+Prowadzenie i właściwości jezdne
+Mnogość gadżetów
-Cena
-Perfekcja bywa nudna

Zobacz nasze testy samochodów marki Audi

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

BMW 750d xDrive M-Sport kontra Audi A8 4.2 TDI quattro - test BMW M4 Cabrio - test Nowy Opel Astra OPC GTC (2014) - test Renault Captur 1,5 dCi 90 Intens Energy - test Volkswagen California Beach 2.0 TDI BiTurbo DSG - test Audi A3 Cabriolet 1,8 TFSI S-Tronic Ambition - test Toyota Aygo X-Cite - test BMW Z4 E89 sDrive35is M-Sport - test Nowe Audi A6 3,0 TDI BiTurbo i 3,0 TFSI - pierwsza jazda Nowe MINI Cooper S - test Mercedes-Benz Klasy E 350 BlueTec AMG 9G-Tronic (W212) - test Renault Master 165 dCi L3H2 - test Nowe Audi A7 3.0 TDI BiTurbo - pierwsza jazda Audi S1 Sportback - test Volkswagen Golf Sportsvan 1,4 TSI Highline - test Citröen C4 Aircross 1.8 eHDI 150 4x4 - test Mazda 3 Sedan 2,0 SKYACTIV-G AT skyPASSION – test Nowa Škoda Fabia (2015) 1,2 TSI 90 KM - pierwsza jazda Porsche Macan S - test Renault Clio Grandtour GT 120 EDC - test Škoda Octavia 1,2 TSI DSG Ambition - test wideo Opel Astra Sedan 1,6 CDTi vs. Renault Fluence 1,6 dCi vs. Škoda Octavia 1,2 TSI vs. Toyota Corolla 1,6 Valvematic - test Nowy Opel Corsa 1,0 Turbo & 1,4 Turbo - pierwsza jazda Nowy Peugeot 508 SW 2,0 HDI A6 (AM3) Active - pierwsza jazda

Popularne w tym tygodniu:

Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4WD: wszechstronna alternatywa dla auta miejskiego BMW M240i xDrive: idealne dla amatora Lexus RX 450h F Sport: SUV stworzony z myślą o kierowcy