Lepsze osiągi i przyczepność – SKN C 63 AMG Coupé XC 63 White Series Stufe 3 (2012)

Lepsze osiągi i przyczepność – SKN C 63 AMG Coupé XC 63 White Series Stufe 3 (2012)

Lepsze osiągi i przyczepność – SKN C 63 AMG Coupé XC 63 White Series Stufe 3 (2012)
Olgierd Lachowski
17.02.2013 08:00, aktualizacja: 13.10.2022 10:16

Jeśli ktoś nie mógł kupić Mercedesa z serii Black, a ma model C 63 AMG, to może udać się do firmy SKN, która sprawi, że zwykły samochód będzie szybszy (przynajmniej teoretycznie) od C 63 AMG Black Series. A wszystko dzięki 580-konnemu silnikowi.

Jeśli spojrzeć na moc jednostki napędowej Mercedesa C 63 AMG, to aż takiej biedy znowu nie ma. Przecież 457 KM robi swoje – auto jest po prostu szybkie. Wiadomo jednak, że lepsze jest wrogiem dobrego i większość posiadaczy normalnego C 63 AMG Coupé najchętniej zamieniłaby go na odmianę Black nie tylko ze względu na wygląd, ale przede wszystkim na osiągi.

Obraz

Nie zawsze jest możliwe, ale zawsze jest wyjście w postaci oddania swojego cacka do firmy tuningowej, która dzięki odpowiednim zabiegom sprawi, że maszyna stanie się jeszcze mocniejsza i szybsza. Tak właśnie robi SKN.

Przedsiębiorstwo z siedzibą na południe od Hannoveru specjalizuje się w tuningu mechanicznym, natomiast przeróbki wizualne pozostawia zwykle innym firmom. Mały wyjątek poczyniono przy widocznym na zdjęciach Mercedesie malując na czarno chromowane elementy nadwozia.

Obraz

No, jeszcze 19-calowe felgi BBS można zaliczyć do modyfikacji optycznych. A skoro już o obręczach mowa, to przednie mają szerokość 8,5”, natomiast tylne 9,5”. Tuner wybrał opony Continental o rozmiarach 245/35 z przodu i 265/30 z tyłu.

Mechanicy uznali, że fabryczne hamulce o średnicy 360 mm (przód) i 330 mm (tył) są wystarczająco skuteczne i nie ma potrzeby wymieniania ich. Nowe jest za to gwintowane zawieszenie Bilstein. Specjaliści z SKN ustawili je tak, że niemieckie coupé jest niższe o około 15 mm od fabrycznego samochodu.

Największy wybór jeśli chodzi o tuning właściciel samochodu ma w przypadku przeróbek jednostki napędowej. SKN oferuje trzy poziomy zaawansowania modyfikacji.

Obraz

W pierwszym usprawniana jest tylko elektronika silnika. W drugim oprogramowanie ECU sprawia, że motor pracuje jeszcze wydajniej niż w pierwszym, a spaliny wypuszczane są przez sportowy układ wydechowy firmy Milltek. W trzecim, najwyższym i najdroższym, pakiecie, poza wszystkimi zmianami z niższych kitów, dokonywane są poprawki głowic silnika. SKN zaznacza, że w zestawie Stufe 3 znajduje się wyścigowy układ wylotowy, ale nie podaje jego producenta (może to własna konstrukcja).

Obraz

W zależności od zaawansowania tuningu 6,2-litrowy widlasty 8-cylindrowy silnik dostaje kopa w postaci 56 KM mocy i 28 Nm momentu obrotowego (Stufe 1), 68 KM i 50 Nm (Stufe 2) lub nawet 125 KM i 85 Nm (Stufe 3). Jeśli dodamy do tego 457 KM mocy maksymalnej i 600 Nm momentu obrotowego wytwarzanych przez seryjną jednostkę silnikową, to z zestawem Stufe 3 dostaniemy 582 KM i 685 Nm.

Oczywiście każdy pakiet silnikowy ma swoją cenę, która zaczyna się od 1750 euro za najtańszy, a kończy na prawie 12 tys. euro za najdroższy.

Podkręcony do 582 KM Mercedes C 63 AMG Coupé w pomiarach dziennikarzy magazynu AB Sportscars przyspieszał od 0 do 100 km/h w 4,30 s, a więc o 0,20 s wolniej niż deklaruje tuner. Sprint do 200 km/h zajmował autu 13,00 s, a do 300 km/h – 36,30 s. Maszyna ma zdjęty ogranicznik prędkości, dlatego może rozpędzić się do aż 320 km/h.

Obraz

Przeróbki mają swoją cenę. Za kompletnie zmodyfikowane auto z kitem Stufe 3 trzeba zapłacić 18 384 euro. Można jednak zacząć od chiptuningu (Stufe 1), który jest znacznie tańszy.

Dowiedz się więcej o Mercedesie klasy C:

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 156
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 582 KM przy 6800 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 93,75 KM/l (seryjny – 73,62 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 685 Nm przy 4500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift MCT
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 19” BBS
  • Koła tylne: 9,5 x 19” BBS
  • Opony przednie: 245/35 R 19 Continental ForceContact
  • Opony tylne: 285/30 R 19 Continental ForceContact

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1787 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,07 kg/KM (seryjny – 3,91 kg/KM)
  • Długość: 4707 mm
  • Szerokość: 1795 mm
  • Wysokość: 1375 mm (- 15 mm)
  • Rozstaw osi: 2760 mm

Osiągi (pomiary AB Sportscars):

  • Przyspieszenie 0-50 km/h: 2,10 s
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,30 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 13,00 s
  • Przyspieszenie 0-250 km/h: 20,50 s
  • Przyspieszenie 0-300 km/h: 36,30 s
  • Przyspieszenie 60-100 km/h na 4. biegu: 4,10 s
  • Przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu: 6,10 s
  • Przyspieszenie 80-120 km/h na 6. biegu: 8,20 s
  • Czas przejazdu 402,34 m ze startu stojącego: 12,38 s
  • Prędkość maksymalna: 320 km/h
  • Droga hamowania ze 100 km/h (ham. zimne): 34,0 m
  • Droga hamowania ze 100 km/h (ham. gorące): 34,5 m
  • Droga hamowania z 200 km/h (ham. gorące): 137,2 m
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]

Źródło: SKN

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)