Jak uniknąć płacenia mandatu - 9 złotych rad szefa GITD

Dziennikarze Faktu wybrali się na wycieczkę za samochodem Głównego Inspektora Transportu Drogowego. Na nieszczęście szefa GITD byli oni wyposażeni w policyjny radar. Tomasz Połeć swoim służbowym BMW na terenie zabudowanym rozwinął 84 km/h. Teraz zamiast przyznać się do błędu tłumaczy się podpowiadając tym samym innym kierowcom jak uniknąć mandatu z fotoradaru. Oto 9 złotych porad GITD.

Inspektor Tomasz Połeć utrzymuje, że radar, który zmierzył jego prędkość myli się. To ciekawe, ponieważ był to model używany przez polską drogówkę. Szef GITD w wywiadzie dla radiowej Trójki stwierdził, że urządzenie jest niedokładne – zawyża prędkość. Wszystko przez to, że do jego prawidłowego działania niezbędne są sterylne warunki. W obronie Tomasza Połcia stanął rzecznik prasowy GITD – Alvin Gajadhur. Stworzył on trzystronicowe pismo, w którym stwierdza między innymi, że urządzenie nie zostało dopuszczone do użytkowania w żadnym innym kraju Unii Europejskiej poza Polską. A zatem kiedy można przypuszczać, że radar nie podał prawidłowego odczytu?

Według inspektorów urządzenie nie będzie działać prawidłowo, jeśli w samochodzie, w którym jest zainstalowane włączona jest klimatyzacja. To słuszna uwaga – na początku kariery Alf Romeo 159 w polskiej policji występował taki problem. Drugi warunek, który trudno spełnić to niezbędny do prawidłowego działania radaru brak włączonych telefonów komórkowych w jego okolicy. Nie może być też włączone radio samochodowe. Na dodatek, zgodnie z tym, co powiedział Tomasz Połeć w radiowym wywiadzie, radar powinien być w trakcie pomiaru ustawiony na statywie. Niekorzystnie na wyniki wpływają też włączone nadajniki telewizyjne, szyby odbijające promienie słoneczne w samochodach, których prędkość jest mierzona, nieprawidłowy kąt pomiaru, opady śniegu i deszczu oraz zbyt duży ruch na ulicy.

Wygląda na to, że możemy łamać przepisy przed obiektywami mobilnych radarów. W końcu według przedstawicieli GITD żaden z nich nie spełnia powyższych wymagań.

Źródło: Fakt.pl

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo! LARTE Design Range Rover Sport Winner - SUV po rosyjsku Tak Jay Leno dziękuje za milion subskrypcji na YouTube Znamy europejską cenę Corvette C7 Z06! Carlos Sainz Jr dołączył do Toro Rosso

Popularne w tym tygodniu:

Wyjątkowe BMW M1 Procar zostało przywrócone do fabrycznego stanu Kontrowersyjna Mazda MX-5 upiększona przez Kuhl Racing Alfa Romeo Giulia w dwóch nowych wersjach zadebiutuje w Paryżu Maybach S600 Pullman debiutuje w opancerzonym wydaniu Matt LeBlanc zostaje w Top Gear Bentley Bentayga oficjalnie debiutuje z silnikiem diesla Znamy polską cenę Škody Kodiaq Koncepcyjne Renault Trezor podbija Paryż Trzecie i czwarte miejsce dla Kubicy w Renault Sport Trophy Oto Audi RS3 Sedan w całej okazałości Zupełnie nowy Nissan Micra - wreszcie w segmencie B Citroën C3 WRC (2017) - koncepcyjna rajdówka zadebiutuje w Paryżu