Mitsubishi GR-HEV, czyli futurystyczny pick-up w Genewie [Genewa 2013]

Mitsubishi GR‑HEV, czyli futurystyczny pick-up w Genewie [Genewa 2013]

Mitsubishi GR-HEV, czyli futurystyczny pick-up w Genewie [Genewa 2013]
Rafał Warecki
05.03.2013 10:45, aktualizacja: 07.10.2022 21:16

Mitsubishi Concept GR-HEV Sport Utility Hybrid Truck - tak brzmi pełna nazwa zaprezentowanego na salonie samochodowym w Genewie hybrydowego pick-upa marki Mitsubishi.

Mitsubishi Concept GR-HEV Sport Utility Hybrid Truck - tak brzmi pełna nazwa zaprezentowanego na salonie samochodowym w Genewie hybrydowego pick-upa marki Mitsubishi.

Nowy koncept hybrydowego auta sportowo-użytkowego pod populistycznym szyldem ochrony środowiska naturalnego ma przyciągnąć nowych klientów i uzupełnić gamę hybryd w katalogu produktowym Mitsubishi. Stworzenie użytkowej hybrydy do ciężkich prac (ładowność 1 tona) wymagało odpowiedniego przystosowania układu napędowego i całego szeregu podzespołów, jednak japoński producent po sukcesie sprzedażowym modelu L200 musiał iść do przodu, aby podtrzymać zainteresowanie w tym segmencie.

Auto w wersji z podwójną kabiną pasażerską ma wymiary 5420 x 1930 x 1775 mm. Rozstaw osi wynosi równo 3000 mm. Samochód wyposażono w wysokoprężny silnik 2,5 Clean Diesel  wspomagany przez zamontowany z przodu motor elektryczny wraz z przekładnią automatyczną. Akumulatory po uprzednim zabezpieczeniu umieszczono w ramie podłużnicowej konstrukcji nośnej. Układ HEV to tańsza i prostsza wersja zastosowanego w autach miejskich EV i PHEV. Napęd Super-All Wheel Control (S-AWC) oczywiście może być realizowany za pomocą przedniej osi lub wszystkich kół w trybach 2L, 4H, 4HL, 4LL.

[aktualizacja 7 marca]

Obraz

Artykuł uzupełniony o zdjęcia z Geneva Motor Show 2013.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/11]

Źródło: Mitsubishi

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)