Złotko – SchwabenFolia RS3 Sportback (2013)

Złotko – SchwabenFolia RS3 Sportback (2013)

Złotko – SchwabenFolia RS3 Sportback (2013)
Olgierd Lachowski
20.03.2013 15:00, aktualizacja: 13.10.2022 10:20

Dopiero co SchwabenFolia przedstawiła swoją wersję Chevroleta Camaro, a już tuner ma gotowe następne auto. Tym razem to Audi RS3 Sportback z oklejonym nadwoziem i wzmocnionym do 425 KM motorem.

RS-trójkę przerabiały już firmy bardzo znane – jak Sportec, i mniej znane – jak Tij Power. Każdy z tunerów potrafił zwiększyć moc jednostki napędowej do co najmniej 400 KM. SchwabenFolia nie jest wcale gorsza.

Obraz

Dzięki nowej elektronice oraz sportowemu układowi wydechowemu udało się podnieść moc o 85 KM, a moment obrotowy o 120 Nm. 2,5-litrowy 5-cylindrowy silnik z turbosprężarką po ingerencji fachowców z Niemiec rozwija moc 425 KM i maksymalny moment obrotowy 570 Nm. Jest więc czym się pochwalić, tyle że nie wiadomo, jak to się przekłada na osiągi na drodze.

Obraz

Jednostka napędowa wraz z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią i napędem na obie osie w seryjnym wozie pozwalała na osiągnięcie ograniczonych elektronicznie 250 km/h. Według danych katalogowych Audi przyspieszało do setki w 4,60 s. Po tuningu parametry drogowe auta powinny być lepsze.

Modyfikacje silnika czy napędu, choć są dla SchwabenFolii ważne, nie są głównym kierunkiem działalności tej firmy. W tym warsztacie zajmują się przede wszystkim oklejaniem nadwozi i wnętrz samochodów.

Obraz

Widoczna na zdjęciach maszyna wozi na sobie folię w matowym złotym kolorze. Koszt ozdobienia karoserii to 2350 euro. Można zmodernizować także wnętrze – w tym przypadku zostały oklejone skorupy przednich foteli oraz wewnętrzne strony drzwi. Te zmiany kosztują 1450 euro.

Obraz

Samochód poprawiony przez SchwabenFolię ma seryjne zawieszenie i hamulce, ale prawdopodobnie dzięki podkręconemu silnikowi może spokojnie rywalizować z ponad 400-konnymi Audi RS3 innych tunerów.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R5
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2480 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 425 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 171,37 KM/l (seryjny – 137,10 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 570 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 19”
  • Koła tylne: 19”
  • Opony przednie: 235/45 R 19
  • Opony tylne: 225/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1650 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,04 kg/KM (seryjny – 4,85 kg/KM)
  • Długość: 4302 mm
  • Szerokość: 1797 mm
  • Wysokość: 1402 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/13]

Źródło: Carscoops

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)