Wiedza to podstawa – Mathilda Scirocco R GT-Rsp (2013)

Wiedza to podstawa – Mathilda Scirocco R GT‑Rsp (2013)

Wiedza to podstawa – Mathilda Scirocco R GT-Rsp (2013)
Olgierd Lachowski
30.03.2013 08:00, aktualizacja: 13.10.2022 14:05

Jeśli jest jakaś firma, która na wylot zna Volkswagena Scirocco, to jest to Mathilda Racing. Oto kolejny wóz tego tunera zbudowany na bazie Scirocco R. Hatchback ma wzmocniony do prawie 340 KM motor.

Jeśli jest jakaś firma, która na wylot zna Volkswagena Scirocco, to jest to Mathilda Racing. Oto kolejny wóz tego tunera zbudowany na bazie Scirocco R. Hatchback ma wzmocniony do prawie 340 KM motor.

Przedsiębiorstwo, choć ma dość krótki staż, to działa bardzo prężnie co raz pokazując kolejne samochody, dla których bazą jest niewielki Volkswagen Scirocco. Ulubioną wersją silnikową tunera jest odmiana R, bo montowany w wozie z tym znaczkiem silnik najłatwiej zmodyfikować tak, by uzyskać znacznie większą moc niż ma fabryczne auto.

Obraz

W zależności od tego jak grubym portfelem dysponuje klient, poziom modyfikacji może być bardzo różny. Prezentowana dziś wersja GT-Rsp jest mniej więcej po środku palety dostępnej u Mathildy.

2-litrowa rzędowa jednostka napędowa miała 265 KM mocy i 350 Nm momentu obrotowego. Silnik ma turbodoładowanie, ale żeby wycisnąć z niego więcej mocy, niezbędny był montaż większej chłodnicy powietrza doładowującego, wstawienie wydajniejszej pompy paliwa, sportowych filtrów powietrza firmy K&N oraz wymiana oprogramowania motoru. Jest także nowy wylot spalin z 200-celowymi reaktorami katalitycznymi i rurami o średnicy 70 mm. W rezultacie mechanicy wycisnęli dodatkowe 72 KM i 107 Nm.

Obraz

Ten konkretny wóz ma zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynię DSG. Żeby poprawić osiągi całego auta, Mathilda przeprogramowała TCU. Teraz mocne wciśnięcie pedału gazu nie sprawia, że skrzynia redukuje sama biegi, mimo że jest ustawiona w trybie manualnym. To samo dotyczy multiplikacji – w trybie ręcznym biegi zmienia tylko kierowca, a w automatycznym S są przesunięte w górę obroty, przy których następuje zmiana przełożenia.

Scirocco R GT-Rsp ma gwintowane zawieszenie KW z amortyzatorami o regulowanej charakterystyce tłumienia. Tuner obniża auto o 45 mm, ale każdy może zmienić te ustawienia. 19-calowe koła ATS Dunlop o rozmiarze 235/35 R 19 są lżejsze od fabrycznych, co korzystnie wpływa na prowadzenie Volkswagena.

Obraz

Mathilda Racing deklaruje, że pojazd osiąga 272 km/h. W pomiarach magazynu AB Sportscars udało się rozpędzić go do 268 km/h, co należy uznać za wynik bardzo dobry. Zmierzone przyspieszenie do 100 km/h wyniosło 5,40 s, czyli było o 0,40 s lepsze niż podaje katalog dla seryjnego Scirocco R.

Kompletny tuning w przypadku pakietu GT-Rsp kosztuje niespełna 12,5 tys. euro, a więc 1/3 ceny nowego samochodu w Niemczech.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4, EA113
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 337 KM przy 6000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 169,86 KM/l (seryjny – 133,57 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 457 Nm przy 3200 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 310 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 19″ ATS
  • Koła tylne: 8,5 x 19″ ATS
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 235/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1418 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,21 kg/KM (seryjny – 5,35 kg/KM)
  • Długość: 4248 mm
  • Szerokość: 1820 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm

Osiągi (pomiary AB Sportscars):

  • Przyspieszenie 0-50 km/h: 2,50 s
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,40 s
  • Przyspieszenie 0-130 km/h: 8,00 s
  • Przyspieszenie 0-160 km/h: 11,50 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 18,60 s
  • Przyspieszenie 60-100 km/h na 4. biegu: 3,40 s
  • Przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu: 4,60 s
  • Przyspieszenie 80-120 km/h na 6. biegu: 6,70 s
  • Czas przejazdu ¼ mili ze startu stojącego: 13,67 s
  • Czas przejazdu okrążenia toru Hockenheim Short: 1:16,38 min
  • Prędkość maksymalna: 268 km/h
  • Droga hamowania ze 100 km/h (ham. zimne): 37,3 m
  • Droga hamowania ze 100 km/h (ham. gorące): 36,4 m
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/11]

Źródło: Mathilda

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)