Impul(s) – Impul Note (2013)

Nowy Nissan Note jeszcze na dobre nie wszedł na polski rynek, w Japonii natomiast jest sprzedawany już od zeszłego roku. Teraz znany tuner – Impul – przygotował pakiet modyfikacyjny do tego niewielkiego minivana.

Druga generacja Nissana Note w Japonii jest oferowana od połowy zeszłego roku. W Europie ten samochód zadebiutował dopiero na genewskim salonie samochodowym. U nas więc jest w zasadzie nowością, na rynku japońskim natomiast można nabyć stuningowaną wersję jednej z bardziej znanych firm – Impula.

Choć nie każdemu się spodoba, to na pewno to auto przyciągnie uwagę wielu osób. W Japonii wozy obwieszone dużą liczbą spojlerów i skrzydełek są bardzo popularne, szczególnie jeśli są to samochody miejskie lub ogólnie niezbyt duże.

Note Impula nie odbiega od tego tuningowego standardu. Z przodu jest wielki zderzakospojler, który płynnie przechodzi w przednie błotniki. Tuner wymienił też osłonę chłodnicy oraz wstawił listwy progowe, dorzucił nakładkę pod tylny zderzak, a także zamontował wielkie skrzydło nad tylną szybą (swoją drogą, chyba ono dość mocno ogranicza widoczność). Są też nowe 17-calowe felgi. Nowe elementy nadwozia zostały wykonane z włókien węglowych.

Choć karoseria Nissana została potraktowana przez ekipę Impul priorytetowo, to nie zaniedbano też mechaniki japończyka. Świadczą o tym choćby nowe, wytrzymalsze hamulce czy regulowane zawieszenie z amortyzatorami firmy Öhlins. Ponadto pojawił się sportowy układ wydechowy.

Są też zmiany w elektronice sterującej silnikami Note’a, które podobno nie tylko podnoszą moc jednostek napędowych, ale również wpływają korzystnie na ich zużycie paliwa. Tuner nie podaje jednak szczegółów dotyczących parametrów motorów.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Przypomnę, że na Europę Nissan przeznaczył dwie jednostki napędowe o objętości skokowej 1,2 l, które należą do rodziny silników HR. Jedna z nich jest konstrukcją wolnossącą, a druga ma doładowanie w postaci sprężarki mechanicznej. W swoich fabrycznych wersjach rozwijają moc 79 i 97 KM – odpowiednio – wersja bez doładowania i z kompresorem.

Źródło: WCF

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo! LARTE Design Range Rover Sport Winner - SUV po rosyjsku Tak Jay Leno dziękuje za milion subskrypcji na YouTube Znamy europejską cenę Corvette C7 Z06! Carlos Sainz Jr dołączył do Toro Rosso ABT Sportsline dla nowego Audi TT

Popularne w tym tygodniu:

Tak umiera legenda. Zaczęła się rozbiórka toru FSO na Żeraniu Ciekawostka z ogłoszenia – mały sedan z wielkim silnikiem BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne UE chce nowego obowiązkowego wyposażenia samochodów ciężarowych Autobahn Stormer Floty odwracają się od diesli? Niezupełnie, ale jest trend Jaguar XE SV Project 8 (2017) - zapowiedź Volkswagen Golf GTI First Decade – ponad 400-konna hybryda na Worthersee Micra kreuje: niesamowite szezlong i lampa projektu czeskiego artysty, inspirowane sylwetką kompaktowego Nissana