insidePerformance X6 M Stealth (2013)

insidePerformance X6 M Stealth (2013)

insidePerformance X6 M Stealth (2013)
Olgierd Lachowski
29.04.2013 21:00, aktualizacja: 10.10.2022 10:42

Dawno nie pisałem o żadnym BMW X5/X6 M, więc dziś czas na takie właśnie auto. Ten łaciaty samochód pochodzi z warsztatów niemieckiej firmy insidePerformance i może się pochwalić silnikiem o mocy 700 KM.

Żeby BMW X6 wyróżniało się jak najbardziej spośród innych SUV-ów, producent z Monachium zadbał nawet o to, żeby wymyślić nowy segment dla tego samochodu. Według BMW model X6 należy do grupy SAC, czyli Sports Activity Coupé, i jest w niej… sam. Oczywiście z coupé ten wóz nie ma nic wspólnego, ale przez to dziwne przyporządkowanie do segmentu, którego nie ma, na pewno zwraca na siebie uwagę.

Obraz

Jeszcze bardziej uwagę na siebie zwraca wersja X6 M, czyli pojazd wyposażony w znany również z M-piątki 8-cylindrowy widlasty silnik o objętości skokowej 4,4 l. Następca słynnego 5-litrowego motoru V10 montowanego w poprzedniej generacji BMW M5 nie jest już konstrukcją wolnossącą, tylko wspomaganą dwiema turbosprężarkami twin-scroll zainstalowanymi w układzie równoległym.

555 KM to moc doprawdy imponująca i zapewniająca bardzo wysokie osiągi autu, jednak insidePerformance oferuje jeszcze więcej koni mechanicznych. Wszystko sprowadza się do montażu sportowego układu wydechowego z „katalizatorami” o 200 celach i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych oraz modyfikacji ECU. W zestawie wylotowym zamontowano też zawór regulacyjny odpowiadający za zmianę natężenia dźwięku. Wgranie nowych programów do centralnej jednostki sterującej skutkuje m.in. podniesieniem ciśnienia doładowania co przekłada się na większą moc.

Obraz

W sumie silnik BMW ma teraz moc 700 KM i maksymalny moment obrotowy 850 Nm. Wartość tego drugiego parametru wzrosła z pierwotnych 680 Nm. Moc jest przenoszona do 8-biegowej klasycznej przekładni automatycznej, a stamtąd trafia na wszystkie cztery koła.

Tuner nie informuje jakimi dokładnie osiągami legitymuje się jego X6 M, ale można domniemywać, że do setki SUV przyspiesza szybciej niż w 4,70 s i osiąga większą niż 275 km/h prędkość maksymalną.

Obraz

Poza jednostką napędową tuning mechaniczny objął jeszcze zawieszenie. Seryjny zestaw został zastąpiony amortyzatorami i sprężynami śrubowymi marki KW. Jest to gwintowane zawieszenie o regulowanej charakterystyce pracy.

Nadwozie X6 M pokryto folią ozdobną, ale pod nią, najpierw do karoserii przymocowano pakiet stylistyczny składający się z nowej pokrywy silnika, nakładek poszerzających na błotniki i imitacji dyfuzora z tyłu. Wszystkie te części pochodzą z magazynów renomowanej firmy Ac Schnitzer.

Obraz

Z kolei 22-calowe felgi o szerokości 10,0” z przodu i 12,0” dostarczyła firma Vörsteiner. Na obręcze założono opony Continental o rozmiarach 295/30 i 335/25, odpowiednio, przód oraz tył.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, S63B44
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 700 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 159,27 KM/l (standardowy – 126,28 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 850 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 10,0 x 22″
  • Koła tylne: 12,0 x 22″
  • Opony przednie: 295/30 R 22
  • Opony tylne: 335/25 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2380 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,40 kg/KM (standardowy – 4,29 kg/KM)
  • Długość: 4876 mm
  • Rozstaw osi: 2933 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/7]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)