TechArt Cayenne S Diesel Stufe 1 (2013)

TechArt Cayenne S Diesel Stufe 1 (2013)

TechArt Cayenne S Diesel Stufe 1 (2013)
Olgierd Lachowski
09.05.2013 18:00, aktualizacja: 13.10.2022 14:06

TechArt jest drugą firmą tuningową, która zwiększa moc silnika w mocniejszej dieslowskiej wersji Porsche Cayenne. Podobnie jak Sportec, maszyna TechArta ma też 420 KM mocy. A jakimi osiągami dysponuje?

Volkswagenowski motor V8 zmontowany w Porsche Cayenne jest tą większą jednostką napędową o zapłonie samoczynnym instalowaną w SUV-ie z Zuffenhausen. Osiem cylindrów ma łącznie objętość skokową 4,1 l. Dzięki dwóm turbosprężarkom VGT oraz bezpośredniemu wtryskowi oleju napędowego, konstrukcja zjeżdżająca z taśmy produkcyjnej zakładów Porsche ma 382 KM mocy przy 3750 obr./min i 850 Nm momentu obrotowego przy 2000-2750 obr./min.

Obraz

Napęd realizowany jest przez 8-begową automatyczną skrzynię przekładniową, która przekazuje moment napędowy na wszystkie koła. Seryjne Cayenne S Diesel przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,70 s i osiąga prędkość maksymalną 252 km/h.

Z kolei samochód poprawiony przez TechArta setkę osiąga w 5,20 s, a przyspieszanie kończy na 256 km/h. W porównaniu ze Sportekiem Cayenne S Diesel SP 420 maszyna TechArta przyspiesza odrobinę szybciej (o 0,10 s), ale jest wolniejsza pod względem prędkości maksymalnej 14 km/h.

Obraz

Poprawa parametrów drogowych w TechArcie była możliwa po montażu modułu sterującego zwanego Techtronic. Nowe mapy sterujące motorem sprawiają, że silnik wydobywa z siebie moc 420 KM przy 3800 obr./min i moment na poziomie 950 Nm przy 2600 obr./min. Żeby samochód lepiej brzmiał, wymieniono w nim układ wydechowy na sportowy.

Karoseria zyskała przedni spojler, listwy progowe, spojler dachowy z tyłu oraz imitację tylnego dyfuzora. Czy dzięki tym dodatkom nadwozie zyskało na prezencji, to kwestia indywidualnej oceny każdego z czytelników.

Obraz

Do kompletu TechArt dokłada koła z felgami Formula, Formula II, Formula III lub Formula GTR. Pierwsze oferowane są w rozmiarach od 20” do 23”, następne od 22” do 23”, a pozostałe od 21” do 22”.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, ZS, Volkswagen
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4134 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki VGT
  • Moc maksymalna: 420 KM przy 3800 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 101,60 KM/l (seryjny – 92,41 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 950 Nm przy 2600 obr./min
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napęd: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 358 mm
  • Koła przednie: 20”-23”
  • Koła tylne: 20”-23”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2270 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,41 kg/KM (seryjny – 5,49 kg/KM)
  • Długość: 4846 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Rozstaw osi: 2895 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,20 s
  • Prędkość maksymalna: 256 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5]

Źródło: TechArt

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)