2013 Mercedes-Benz klasy S - inteligentny typ [aktualizacja]

Mercedes-Benz S 350 BlueTec

Mercedes-Benz S 350 BlueTec

Tę premierę Mercedes zaplanował w najdrobniejszych szczegółach. Testy zamaskowanych aut, krótka wycieczka po wnętrzu nowego samochodu oraz podróż modelu W222 samolotem została zakończona nadawaną przez internet galą w Hamburgu, gdzie kilka godzin temu miała miejsce premiera jednej z najważniejszych limuzyn na świecie. W sieci już krążą pierwsze filmy z nowym Mercedesem.

Choć Mercedes klasy S dla większości osób jest nieosiągalny to zdaniem wielu pozostaje jednym z ważniejszych samochodów na świecie. Podobnie jak poprzednie generacje również W222 został naszpikowany najnowszymi zdobyczami motoryzacyjnej techniki, które może już za kilka lat będziemy mieli okazję ujrzeć w większości aut na rynku.

Wygląd auta jest znany już od dłuższego czasu zatem wiele osób zdążyło już sobie wyrobić na jego temat opinie. Względem poprzednika auto stało się nieco łagodniejsze, straciło swoje ostre linie na rzecz typowych dla nowych Mercedesów lekkich kształtów.

Mercedes-Benz SL500 Edition1 — orgazmotron [test autokult.pl]

21 sierpnia 2012 roku, poniedziałek. Dzień jak co dzień, początek kolejnego, leniwego, wakacyjnego tygodnia. Ta z pozoru nic nie znacząca data na długo jednak pozostanie w mojej pamięci. Powód? Nowy Mercedes SL500.

Samochód będzie oferowany w dwóch wersjach nadwoziowych: z krótkim oraz długim rozstawem osi. Obie odmiany będą miały szerokość 1899 mm oraz wysokość 1483 mm. Długość krótkiej klasy S to 5116 mm a rozstaw osi wynosi 3035 mm. Dla wersji przedłużonej zarówno długość jak i rozstaw osi są większe o 130 mm.

Wnętrze może się spodobać, jednak moim zdaniem znajdą się osoby, którym nie do końca przypadnie do gustu. Choć ilość przycisków na konsoli centralnej została zredukowana do minimum to olbrzymie połacie drewna i dwa niemal 13-calowe wyświetlacze mogą być dość przytłaczające. Duża część spośród nawet 150 przycisków we wnętrzu powędrowała na drzwi samochodu.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Mercedes Klasy S W220 [z drugiej ręki]

Zmiany pod maską należy traktować raczej jako ewolucję niż rewolucję. Wszelkie plotki jakoby Mercedes zdecydował się na wprowadzenie do gamy kolejnych silników 4-cylindrowych okazały się nieprawdziwe.

Symbol Silnik Moc Moment Przysp. V max. Spalanie
S 400 HYBRID 3,5 V6 + el. 306 + 27 KM 370 + 250 Nm 6,8 s 250 km/h 6,3 l
S 500 4,7 V8 455 KM 700 Nm 4,8 s 250 km/h 8,6 l
S 350 BlueTEC 3,0 V6 258 KM 620 Nm 6,8 s 250 km/h 5,5 l
S 300 BlueTEC HYBRID 2,1 R4 + el. 204 + 27 KM 500 + 250 Nm 7,6 s 240 km/h 4,4 l

To, co sprawia, że klasa S jest tak wyjątkowa to przede wszystkim nowinki techniczne. Również w tym samochodzie nie zabrakło innowacyjnych rozwiązań. Moim zdaniem na największą uwagę zasługuje system Road Surface Scan, który korzystając z obrazu z dwóch kamer umieszczonych w obudowie lusterka wstecznego tworzy komputerowy obraz 3D drogi przed pojazdem i na jego podstawie wybiera sposób, w jaki będą tłumione nierówności.

Mercedes-Benz klasy S W222

Wyposażeniu auta oczywiście nie można nic zarzucić. Na liście znajdują się takie pozycje jak w pełni elektryczne sterowane wszystkie fotele, inteligentny system klimatyzacji wraz z aplikatorem zapachów, czy nagłośnienie z 24 głośnikami. Jak podkreśla producent nowy Mercedes klasy S jest samochodem, który jako pierwszy na rynku nie posiada ani jednej żarówki. Ich rolę spełniają diody LED, których zarówno na zewnątrz jak i we wnętrzu samochodu może być nawet 500.

Mercedes-Benz C250 Coupé Sport — wbrew stereotypom [test autokult.pl]

Podobno samochody w czerwonym kolorze są najszybsze, a samochody marki Mercedes-Benz często wybierają ludzie niebezpiecznie zbliżający się do emerytury. Oczywiście tych dwóch twierdzeń nie należy traktować do końca poważnie, tym bardziej że Mercedes-Benz C250 Coupé w krwistoczerwonym kolorze potrafi zawrócić w głowie niejednej młodej i energicznej osobie.

Ceny oczywiście w pełni definiują klientów, do których skierowana jest nowa klasa S. Minimalna kwota, jaką trzeba wydać na Mercedesa to niecałe 80 tysięcy euro dla wersji krótkiej oraz ponad 85 tysięcy euro za przedłużoną odmianę. Mercedes nie zdradza żadnych informacji na nadchodzących modelach AMG lub Pullman.

[aktualizacja 16 maja]

Po premierze nowego Mercedesa klasy S producent udostępnił w Internecie kilka promocyjnych wideo, które w szczegółach ukazują nową niemiecką limuzynę. Tymczasem nie milkną plotki o kolejnych odmianach nowego flagowego modelu ze Stuttgartu. Jak wynika z ostatnich doniesień w ciągu następnych pięciu lat ma zadebiutować autonomiczny samochód zbudowany na bazie nowej klasy S, który trafi do oferty Mercedesa.

Również nasi Czytelnicy trzymają rękę na pulsie — jak informujecie w komentarzach auto pojawiło się już na polskiej stronie internetowej producenta z ceną rozpoczynającą się od 360 tysięcy złotych za wersję z krótkim rozstawem osi oraz od 390 tysięcy za odmianę przedłużaną.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qBb3PvArMnY

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Irh7uX7HkKI

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=yEcjjsKtgGc

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jREghQI4-MQ

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nv2lcQ30mSE

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GTyNRkiSNZ4

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Ic5b_RbR2bw

PS za trzymanie ręki na pulsie razem z nami dziękujemy Łukaszowi.

Źródło: Mercedes-Benz • Autoexpress

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo! LARTE Design Range Rover Sport Winner - SUV po rosyjsku Tak Jay Leno dziękuje za milion subskrypcji na YouTube Znamy europejską cenę Corvette C7 Z06! Carlos Sainz Jr dołączył do Toro Rosso ABT Sportsline dla nowego Audi TT

Popularne w tym tygodniu:

Czy doświadczony kierowca zdałby dziś egzamin na prawo jazdy? Wynalazca reflektostopu przestrzega przed chińskimi podróbkami Międzynarodowe Targi Poznań Motor Show 2017 – informacje Drobna kolizja nie musi się zakończyć mandatem Zmierzch Coupé i Cabrio? BMW i Mercedes ograniczą ofertę modeli Christian von Koenigsegg pokazał jak skonfigurowałby swoją Regerę Wołga może powrócić na rynek w zaskakującej formie Tydzień w motorsporcie #15 WLTP i RDE: cykle badania emisji, które mają odczarować europejską motoryzację Tydzień w motorsporcie #16 Wyjątkowy Mustang z numerem 00002 trafi na aukcję