Väth ML 63 AMG V63RS (2013)

680 KM mocy, 4,20 s do setki i 320 km/h prędkości maksymalnej – to najkrótsza charakterystyka Mercedesa ML 63 AMG. Ale to nie jest seryjny Mercedes, tylko wóz zmodyfikowany przez firmę Väth.

Warsztat z Hösbach nie od dziś zajmuje się profesjonalnym tuningiem Mercedesów i doskonale wie, jak je modyfikować, żeby wycisnąć z nich jak najwięcej. Ekipa firmy Väth dobrze wie też o tym, że przeróbki optyczne najczęściej nie poprawiają prezencji aut „spod gwiazdy” i raczej nie bawi się w takie zmiany. A jeśli już się bawi, to są to zmiany drobne takie, jak w tym ML-u.

SUV ze Stuttgartu ma domontowany niewielki spojler z przodu i osłonę pod tylnym zderzakiem. Mechanicy wymienili również seryjne felgi na 22-calowe obręcze o szerokości 9,0” z przodu i 10,5” z tyłu. Rozmiary opon nie zostały podane, jednak widać na fotografiach, że gumy są szerokie i mają bardzo niski profil.

Przede wszystkim ze względu na koła Mercedes nie nadaje się do jazdy poza drogami utwardzonymi, ale ma na to wpływ też zawieszenie. W zależności od wersji i wyposażenia ML może mieć normalne zawieszenie lub układ Airmatic. W pierwszym przypadku Väth oferuje sportowe sprężyny lub zestaw z amortyzatorami o sportowej charakterystyce pracy, natomiast w drugim – zmieniane jest oprogramowanie zawieszenia tak, że w jednym z trybów auto obniża się i usztywnia znacznie bardziej niż ma to miejsce w fabrycznym ML 63 AMG.

Tuner dba o odpowiednie chłodzenie głównych maszyn zamontowanych w samochodzie. Jeśli jest potrzeba, instalowane są wydajniejsze chłodnice „wody”, oleju skrzyni biegów i oleju silnikowego. W tym wozie Väth nie wstawiał nowych chłodnic różnego rodzaju cieczy, ale wymienił intercoolery, co poskutkowało zwiększeniem wydajności turbosprężarek. Ponadto wgrano nowy program sterujący silnikiem do ECU.

Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika

Pod maską Mercedesa ML 63 AMG znajduje się znana z innych modeli o oznaczeniu „63” jednostka napędowa o widlastym układzie cylindrów. Konstrukcja ma osiem „garów”, które mają łączną objętość skokową prawie 5,5 l.

Motor jest wspomagany dwiema turbosprężarkami w układzie równoległym i w fabrycznym SUV-ie charakteryzuje się mocą 525 KM przy 5250–5750 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 700 Nm i rozpościera się od 1700 do 5000 obr./min. Po usprawnieniach Vätha moc wzrosła jednak do aż 680 KM, a moment obrotowy podskoczył do aż 1000 Nm.

Dzięki tak mocnej jednostce napędowej Väth ML 63 AMG V63RS jest jednym z najszybszych SUV-ów. Przynajmniej teoretyczne, bo na razie nie dokonano pomiaru prędkości samochodu, ale tuner zapowiada, że powinien on osiągnąć 320 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi teraz 4,20 s, czyli wóz do setki rozpędza się o 0,60 s szybciej od swojego seryjnego odpowiednika.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90o, M 157 DE 55 AL.
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cm3
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 680 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 124,52 KM/l (seryjny – 96,14 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 1000 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift 7G-Tronic Plus
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,0 x 22”
  • Koła tylne: 10,5 x 22”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2345 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,45 kg/KM (seryjny – 4,47 kg/KM
  • Długość: 4804 mm
  • Szerokość: 1926 mm
  • Rozstaw osi: 2915 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0–100 km/h: 4,20 s
  • Prędkość maksymalna: 320 km/h

Źródło: Vaeth

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo! LARTE Design Range Rover Sport Winner - SUV po rosyjsku Tak Jay Leno dziękuje za milion subskrypcji na YouTube Znamy europejską cenę Corvette C7 Z06! Carlos Sainz Jr dołączył do Toro Rosso ABT Sportsline dla nowego Audi TT

Popularne w tym tygodniu:

Heroiczny wyczyn kierowcy tesli: poświęcił auto by ratować innego kierowcę Co dalej ze złotym aventadorem, który został rozbity w Warszawie? Próbowała wjechać na parking, straciła prawo jazdy Intrygujący daewoo lanos V6 - najmocniejszy w Polsce? Volkswagen przyznaje, że era downsizingu zbliża się ku końcowi Opel Insignia Sports Tourer (2017) - premiera Jak produkuje się Bugatti Chirona, czyli najszybsze auto świata? Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie Lamborghini mogą stanąć w płomieniach. 6000 aut wezwanych do serwisu Polscy studenci budują crossa z napędem elektrycznym Przejęcie Opla przez PSA z akceptacją władz Niemiec Ceny polis OC mogą niebawem wzrosnąć jeszcze bardziej